FlammbarArne Skrevet 31. mai 2006 Forfatter Del Skrevet 31. mai 2006 Nå er emnetittel skiftet, håper den er bedre. Oppskriften var ikke så vanskelig nei, ville bare ikke fremheve hva man gjør osv. Forumet har vel visse regler å forholde seg til. Butan flasken som jeg sprengte var av en gammel type, den var også av den store typen hvis man tenker på hva man får kjøpt på vanlig bensinstasjon. Har ikke planer om å sprenge de svære utgavene som man får med campingvogner. Har bare prøvd mini utgaver av de vanlige i dag. Lenke til kommentar
FlammbarArne Skrevet 31. mai 2006 Forfatter Del Skrevet 31. mai 2006 http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=304605 6217725[/snapback] Hva har dette med sprenging av propan flasker å gjøre? Filmen som jeg posta, ble filmet to kilometer fra begyggelse. Det hadde reina på dagen så det var lite trolig at det kunne oppstå skogbrann. Lenke til kommentar
Goliath Skrevet 31. mai 2006 Del Skrevet 31. mai 2006 Nå er emnetittel skiftet, håper den er bedre. Oppskriften var ikke så vanskelig nei, ville bare ikke fremheve hva man gjør osv. Forumet har vel visse regler å forholde seg til. Neida, bare se dette emnet! Kom gjerne med din oppskrift.. Lenke til kommentar
dioX Skrevet 31. mai 2006 Del Skrevet 31. mai 2006 festelig. dreiv med mye sånt for en stund siden jeg også, men det var mest med krutt. (fikk tak i litersbokser) Lenke til kommentar
Solid Skrevet 1. juni 2006 Del Skrevet 1. juni 2006 Ikke flame tråden. Hoho, den var bløt. Lenke til kommentar
FlammbarArne Skrevet 5. juni 2006 Forfatter Del Skrevet 5. juni 2006 Enda en propan boks blåst i filler! http://media.putfile.com/Propane-Explosion Hvis noen kjenner til oppskrifter til noe som smeller så er jeg interissert. Lenke til kommentar
Gjest Slettes-xwByZdFZ Skrevet 5. juni 2006 Del Skrevet 5. juni 2006 Grei film, men jeg må si jeg syns den var unødvendig lang. Lenke til kommentar
endrebjo Skrevet 5. juni 2006 Del Skrevet 5. juni 2006 Det var en sånn grå turbeholder, ikke sant? Hvor mange gram var det? Jeg har sett brannvesenet demonstrere noe tilsvarende med forskjellige størrelser på boksene. Den største boksen (muligens 300g eller mer) sprengte så sinnsykt at vi kjente det godt i øynene enda vi satt 100 m vekke. Restene av boksen kom ned igjen etter 30 sekunder. Lenke til kommentar
FlammbarArne Skrevet 7. juni 2006 Forfatter Del Skrevet 7. juni 2006 Enig at den ble litt lang. Boksen var av den minste utgaven av propan/butan mix flasker som man får kjøpt på bensinstasjoner. Neste gang blir det den store utgaven. Da skal vi prøve å sette den opp ned. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå