FlammbarArne Skrevet 30. mai 2006 Del Skrevet 30. mai 2006 (endret) Filmet en eksplosjon av Propan/butan her om dagen. Det førte med seg et skikkelig smell. Se videon her: http://media.putfile.com/Butane-Bomb Ikke prøv dette selv. Endret 5. juni 2006 av FlammbarArne Lenke til kommentar
Goliath Skrevet 30. mai 2006 Del Skrevet 30. mai 2006 (endret) Pen eksplosjon, minte meg om en atombombe =) Synd "soppen" ikke hang mer, ble fort løst opp. "Keep'em cumming" Endret 30. mai 2006 av überGoliath Lenke til kommentar
PlatinumFlyer Skrevet 30. mai 2006 Del Skrevet 30. mai 2006 Orker ikke se sånt. Antar det er en grunn til at vi har gassalarm der hvor gassbeholderen til komfyren er. Lenke til kommentar
ViVentis Skrevet 30. mai 2006 Del Skrevet 30. mai 2006 Det er vel en slik liten beholder med bunn som er buet innover tenker jeg. Ganske lett å fyre av sånne... Er rett å slett bare å utsette de for temperatur (Bål). Men det er farlige saker og man bør være ekstremt forsiktig. Før de går av hører du et "klikk" når bunnen smetter ut og blir buet utover istedenfor innover siden gassen utvider seg ved temperaturøkning. Fyrte av sånne på sikkerhetskurset for oljeindustrien. Lenke til kommentar
anon12234 Skrevet 30. mai 2006 Del Skrevet 30. mai 2006 ahh, skjønner, høres heftig ut hva med å stille boksen opp, slik at når bunnen fyker ut, presses den mot bakken og sender boksen i været rett før den eksploderer?, må prøves ut ...... kan bli spektakulært Lenke til kommentar
Earendil Skrevet 30. mai 2006 Del Skrevet 30. mai 2006 Då må han vel i så fall tenne på boksa opp-ned, og då kan det nok bli (meir) farleg. Lenke til kommentar
ViVentis Skrevet 30. mai 2006 Del Skrevet 30. mai 2006 Bunnen presses nok ikke så langt ut at det vil sende boksen i været. Boksen er designet slik, slik at man kan bli obs på at noe holder på å skje når man hører klikket. Lenke til kommentar
Jørgen Sørheim Skrevet 30. mai 2006 Del Skrevet 30. mai 2006 En god emnetittel er en tittel som forklarer godt hva innholdet i posten din går ut på. En bruker bør kunne skaffe seg oversikt over hovedinnholdet i posten bare ut fra å lese tittelen. Emnetittelen i denne tråden er ikke god nok, om ikke dette blir endret slik at det er lettere å forstå hva slags informasjon tråden omhandler vil denne bli stengt! Vennligst forsøk å ha dette i tankene neste gang du starter en tråd, og orienter deg om hva vår nettikette sier om dårlig bruk av emnetitler. Tråden bryter også med tre-ords-regelen. Bruk -knappen i første post for å endre emnetittelen. (Dette innlegget vil bli fjernet ved endring av emnetittel. Vennligst ikke kommenter dette innlegget, men rapporter gjerne dette innlegget når tittelen er endret, så vil det bli fjernet.) Lenke til kommentar
FlammbarArne Skrevet 31. mai 2006 Forfatter Del Skrevet 31. mai 2006 Jeg unskylder meg for dårlig emnetittel, har prøvd å skifta den nå. Tror ikke jeg skal gå inn i detaljer om hvordan man lager "bomben", det er ikke så vanskelig å forestille seg uansett. Hold slike beholdere vekk fra antenningskilder hvis du er nær den. Lenke til kommentar
Goliath Skrevet 31. mai 2006 Del Skrevet 31. mai 2006 (endret) Lage bomben? Oppskrift fra bunn av: 1. Vær en kineser 2. Skaff deg jobb på en fabrikk som lager butan-flasker for ligher refill 3. Sørg for maskinen gjør jobben ordentlig 4. Gå til butikken og kjøp en butan-flaske 5. Gå til skogen og samle kvister o.l. for bålet og tenn på 6. Sleng på flasken 7. Vent til det smeller Sorry, jeg røpet detaljene FlammbarArne. Håper det går greit Endret 31. mai 2006 av überGoliath Lenke til kommentar
vivastar Skrevet 31. mai 2006 Del Skrevet 31. mai 2006 Prøv å tenn på en sånn STOR butan/propan flaske , det smeller det, tro meg! Lenke til kommentar
Tee_Kay Skrevet 31. mai 2006 Del Skrevet 31. mai 2006 Prøv å tenn på en sånn STOR butan/propan flaske , det smeller det, tro meg! 6216355[/snapback] Skal den være full da? Lenke til kommentar
Adversary Skrevet 31. mai 2006 Del Skrevet 31. mai 2006 Prøv å tenn på en sånn STOR butan/propan flaske , det smeller det, tro meg! 6216355[/snapback] Skal den være full da? 6216414[/snapback] Hvorfor ikke? Uansett, en full, stor propan flaske lager nok en fint mini-krater. Tror jeg. Lenke til kommentar
bfisk Skrevet 31. mai 2006 Del Skrevet 31. mai 2006 Jeg unskylder meg for dårlig emnetittel, har prøvd å skifta den nå. Tror ikke jeg skal gå inn i detaljer om hvordan man lager "bomben", det er ikke så vanskelig å forestille seg uansett. Hold slike beholdere vekk fra antenningskilder hvis du er nær den. 6215400[/snapback] Topic er fremdeles "Propan Eksplosjon Kult". For det første er propaneksplosjon ett ord, og det er uansett en "setning" som ikke gir mening. Hva med f.eks. "Kul video av noen som tenner på en propanflaske"? Lenke til kommentar
Peter Skrevet 31. mai 2006 Del Skrevet 31. mai 2006 http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=304605 Lenke til kommentar
shakur Skrevet 31. mai 2006 Del Skrevet 31. mai 2006 De store har overtrykksventil som gjør at de ikke eksploderer, men man vil vel få sen en fin flamme ut av de for det. Lenke til kommentar
spyro Skrevet 31. mai 2006 Del Skrevet 31. mai 2006 Har selv sprengt en propan tank, synes ikke det var noe spesielt jeg Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå