Paalern Skrevet 30. mai 2006 Del Skrevet 30. mai 2006 (endret) Hvordan regner jeg ut denne oppgaven; Da jeg ankom hotellet, fikk jeg vite at det skulle være et sangerstevne den samme kvelden, og at hotellet ventet til sammen 50 gjester. Blant gjestene var også en onkel og en tante av meg invitert, som skulle bo på det samme hotellet som meg. Hotellet hadde til sammen 80 rom. Hva er sannsynligheten for at min onkel og tante fikk rom ved siden av meg? Trenger svar kjapt. Endret 30. mai 2006 av Paalern Lenke til kommentar
Cucumber Skrevet 30. mai 2006 Del Skrevet 30. mai 2006 Det kommer jo an på hvordan rommene er plassert. Ligger de på en lang rekke som dette? Rom 1 - Rom 2 - Rom 3 - ..... - Rom 80 Lenke til kommentar
Paalern Skrevet 30. mai 2006 Forfatter Del Skrevet 30. mai 2006 Det kommer jo an på hvordan rommene er plassert. Ligger de på en lang rekke som dette? Rom 1 - Rom 2 - Rom 3 - ..... - Rom 80 6212312[/snapback] Det betyr ikke så mye, vi sier at de ligger på rekke, selv om de er lite sannsynlig... Lenke til kommentar
Paalern Skrevet 30. mai 2006 Forfatter Del Skrevet 30. mai 2006 Men det betyr ikke så mye, jeg fant ut av den, men nå sitter jeg fast på en annen oppgave, så det hadde vært kos om noen kunne ha hjulpet meg med den: Det er ganske lang vei hjem til meg, faktisk en strekning på 17 km. Da jeg var kommet ¾ av turen, oppdaget jeg at det ikke var mye bensin igjen på tanken, så jeg måtte fylle den. Fram til bensinstasjonen hadde jeg brukt 20 min, da holdt jeg en gjennomsnittsfart på 60 km/t, men på den siste fjerdedelen av turen holdt jeg 50 km/t som gjennomsnittsfart. Og da er spørsmålet hvor lang tid jeg brukte på turen til sammen? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå