hans A Skrevet 30. mai 2006 Del Skrevet 30. mai 2006 Blir å skifte den gamle CRT skjermen til fordel for en ny LCD skjerm. Men det gamle skjermkortet har bare VGA utgang. Er det like greit å bruke VGA (HD-15) inngangen på LCD skjermen, eller bør man skaffe seg et nytt skjermkort med DVI utgang? (Hvis LCD skjermen har både DVI og VGA (HD-15)) Noen gode forslag for en 19" LCD i økonomiklassen. (Skal ikke bruks til spill) Lenke til kommentar
Elendil Skrevet 30. mai 2006 Del Skrevet 30. mai 2006 Dei fleste LCD skjermer støtter begge deler Lenke til kommentar
hans A Skrevet 30. mai 2006 Forfatter Del Skrevet 30. mai 2006 Er klar over at de fleste skjermen støtter begge. Men det jeg lurer på er om man får best resultat med DVI eller VGA (HD-15) overgang? Lenke til kommentar
Elendil Skrevet 30. mai 2006 Del Skrevet 30. mai 2006 Bruker du DVI held signalet seg digitalt heile tiden og ingen data blir "tapt". Bruker du VGA må det konvertering mellom analogt og digitalt signal. Noko som gjer at "data" blir tapt som igjen fører til noko dårligare bilde. Bruker du DVI kjører skjermen 60Hz, bruker du VGA kan du kjøre skjermen på 75Hz. Lenke til kommentar
Andreasfe Skrevet 31. mai 2006 Del Skrevet 31. mai 2006 ... som egentlig ikke har noe å si da bildet på en LCD-skjerm er flimmerfritt uansett. Lenke til kommentar
Bandaloginzih Skrevet 31. mai 2006 Del Skrevet 31. mai 2006 du får jo raskere respons på skjermen, ikke det at du legger merke til dette hvis du er pr0gamer eller har spesielt superutvilka øyne! Lenke til kommentar
Elendil Skrevet 31. mai 2006 Del Skrevet 31. mai 2006 Uansett er det heller ms som betyr mest på LCD. Lenke til kommentar
Andreasfe Skrevet 31. mai 2006 Del Skrevet 31. mai 2006 (endret) Det som betyr mest på en LCD er hvordan du selv opplever den. Et oppgitt ms-tall gir nødvendigvis ikke et nøyaktig mål av hvor mye etterslep det er, noe desverre altfor mange faktisk tror. Jeg har sett skjermer med oppgitt 8 ms som definitivt har mer etterslep enn min Dell 2005FPW som har oppgitt 16ms som responstid. Endret 31. mai 2006 av Andreasfe Lenke til kommentar
Boye Skrevet 31. mai 2006 Del Skrevet 31. mai 2006 Høy hertz analogt trenger ikke å være for å gi høyere "respons" av noe slag. Mine LaCie skjermer støtter helt opp til 85Hz analogt, og jeg brukte dette for å løse flimmer/støyproblemer som oppstod pga. skjermkort med noen småfeil (9700PRO). Fikk nytt kort, et 9600PRO som kom noe nyere med oppdatert GPU (tregere, men null flimmer/"bølger"), problem løst. Det at at skjermen er låst til 60Hz digitalt er like greit, for skjermens spesifikasjoner takler ikke noe høyere likevel Lenke til kommentar
Elendil Skrevet 31. mai 2006 Del Skrevet 31. mai 2006 Det som betyr mest på en LCD er hvordan du selv opplever den. Et oppgitt ms-tall gir nødvendigvis ikke et nøyaktig mål av hvor mye etterslep det er, noe desverre altfor mange faktisk tror. Jeg har sett skjermer med oppgitt 8 ms som definitivt har mer etterslep enn min Dell 2005FPW som har oppgitt 16ms som responstid. 6216988[/snapback] Klart det. Meinte berre at responstiden på LCD betyr meir enn Hz. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå