Tdale Skrevet 30. mai 2006 Del Skrevet 30. mai 2006 Jeg har et konsertopptak, hvor det er tatt lyd direkte fra miksebordet, og fra en mikrofon i salen...altså to lydkilder koblet til kameraet mens det filmet. Er det da meningen at jeg skal få to lydspor når jeg legger filmen inn i Premiere, eller mikses lydsporene automatisk til ett i videokameraet? Tommy Lenke til kommentar
Gjest Slettet+432 Skrevet 31. mai 2006 Del Skrevet 31. mai 2006 Du får nok bare ett spor, det er jeg ganske sikker på. Det skal gå an å legge på flere spor, men kameraet oppfatter nok ikke at det er to lydspor... Lenke til kommentar
Teater Skrevet 31. mai 2006 Del Skrevet 31. mai 2006 (endret) Der riktig som _RebooT_ sier, for å få flere lydspor er det enkleste å bruke en annen form for opptaksutstyr (f.eks. MD). Det skal være rimelig uproblematisk å hente dette inn i Premier, gjøres på samme måte som med filmen. Hvis du skal bruke lyden fra både kamera og MD kan det være en fordel å lagen en lyd etter du har startet å ta opp på både kamera og MD’en slik at det blir enklere å synkronisere dem etterpå (f.eks. et klikk eller et smell). Det beste er selvfølgelig et slikt klapsebrett proffene bruker, da merker du både et punkt i bildet- og i lyd-opptaket. Endret 31. mai 2006 av Teater Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå