Gå til innhold

Pc'en bråker voldsomt - hjelp?

Anbefalte innlegg

PC'en min bråker fryktelig. Og ikke bare at den bråker mye, men hele kassa vibrerer!

Har laget kabinettet selv, og har en vifte utenom de som sitter på sjermkortet/power-supply/prosessor osv.

Noen som vet hvorfor det er sånn og/eller vet hvordan jeg kan fjerne/redusere dette?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Asfaltmatter vil hjelpe deg betraktelig, selv om det er klin umulig å si så veldig mye når du ikke beskriver hva slags kabinett du har bygget..

Legg inn noen bilder, eventuelt forklar bedre hva slags kabinett vi snakker, og gjerne litt mer om hva slags psu du har, og resten av hardware'n din.

Lenke til kommentar

SOM regel kommer slikt bråk fra at det er noe som ligger og vibrerer fordi det ikke er skrudd godt nok fast.

Veldig ofte er det faktisk hovedkortet som ikke ligger stabilt nok, og pga. CPUviften vibrerer mot hovedkort-veggen og lager et durende spetakkel. Men... alle delene som viftene dine henger på kan i utgangsounktet være lydkilden.

Mitt forslag er å åpne opp maskinen, starte den uten sidedør, og så bruke fingen og trykke lett rundt på forskjellige steder. Se om plutselig larmen forsvinner når duy tykker på spesielle steder (som f.eks. et av skuehullene på hovedkortet) og legger litt trykk på det. Finner du først ut hva som lager bråket, så kan du som regel rette det ved å tighte noen skruer eller lignende.

Det er alltid en fordel å ha et skikkelig kabinett. Mange 200kr kabinett har desverre tendens til å skrangle og dure uansett hva du gjør med det. Det er vel fordi du får hva du betaler for...

-Stigma

Lenke til kommentar

man kan vel ikke engang kalle kabinettet mitt for kabinett.

PC'en er bygget inni en stor koffert!

Hovedkort - Asus K8V-X

prosessorr - Amd Athlon 64 3000+

skjermkort - ATI powercolor X850XT PE

en SATA- og en IDE-harddisk

en neonvifte - grønn

Skal prøve å klemme litt rundt når det begynner å bråke igjen..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...