Gå til innhold

Samsung Syncmaster 215TW(skal/skal ikke)

Anbefalte innlegg

Jeg vurderer sterkt å anskaffe meg denne skjermen. Jeg spiller en del på pc men ikke så mye fps. Jeg har lest at denne skjermen har en forsinkelse som kan være plagsom i cs og andre raske skytespill. Er denne forsinkelsen merkbar for andre enn hardcore cs spillere? Er forsinkelsen uholdbar for en vanlig gamer som for det meste spiller rpg og rts, men kanskje en sjelden gang fps er nok ikke dette skjermen for meg.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Dersom du sikter til noen uttalelser om forsinkelser her på forumet så er vell ikke de testene så videnskaplig gjennomført. Kanskje har de sågar ikke denne skjermen selv.

Jeg har denne skjermen selv og har nå testet den i ca 4 uker og så langt er jeg svært godt fornøyd. Mine tester er heller ikke vitenskaplig gjennomført men som vanlig bruker så synes jeg denne skjermen er et utmerket produkt da med tanke på pris og størrelse. Ser at IT bransjen i Danmark har gjennomført noen tester av denne skjermen og der har den kommet meget godt ut.

Min påstand er at denne skjermen er et godt kjøp. :w00t:

Lenke til kommentar

244T er vist å ha lang forsinkelse (ca. 50 ms / 3 bildeoppdateringer), og etter brukererfaringer å dømme, er det grunn til å anta at det samme gjelder 215TW. Dette vil kunne være merkbart for vanlige folk, men neppe irriterende annet enn for raske spill. Så om det går mest i RPG og RTS vil nok skjermen være et greit valg.

Lenke til kommentar

Jeg takker for alle de raske og saklige besvarelser jeg har fått. Jeg har bestemt meg for å kjøpe skjermen. tror det vil bli en fin overgang fra 17" crt. må inrømme jeg gleder meg sinnsykt til å prøve wow i widescreen :dribble: . Skal legge ut min subjektive erfaring når jeg får testet den

Lenke til kommentar
Jeg takker for alle de raske og saklige besvarelser jeg har fått. Jeg har bestemt meg for å kjøpe skjermen. tror det vil bli en fin overgang fra 17" crt. må inrømme jeg gleder meg sinnsykt til å prøve wow i widescreen :dribble: . Skal legge ut min subjektive erfaring når jeg får testet den

6219086[/snapback]

Ikke forvent deg mye i FPS spill. Skjermen er bortimot ubrukelig i de.

Lenke til kommentar
Dersom du sikter til noen uttalelser om forsinkelser her på forumet så er vell ikke de testene så videnskaplig gjennomført. Kanskje har de sågar ikke denne skjermen selv.

Jeg har denne skjermen selv og har nå testet den i ca 4 uker og så langt er jeg svært godt fornøyd. Mine tester er heller ikke vitenskaplig gjennomført men som vanlig bruker så synes jeg denne skjermen er et utmerket produkt da med tanke på pris og størrelse. Ser at IT bransjen i Danmark har gjennomført noen tester av denne skjermen og der har den kommet meget godt ut.

Min påstand er at denne skjermen er et godt kjøp.  :w00t:

6214387[/snapback]

Mine tester er ikke så vitenskapelige de heller, men du trenger ikke så sofistikert utstyr for å finne ut at denne ikke er noe i raske spill.

Lenke til kommentar

6219086[/snapback]

6219909[/snapback]

Hvor har du det fra gullf1sk?

Sjekk hva DinSide sier om skjermen: Responstiden på 8 ms gjør at skjermen håndterer spill og video uten antydning til problemer. I praksis er etterslepet ikke mer synlig enn på skjermer med oppgitte verdier på 4 eller 2 millisekunder.

Lenke til kommentar

6219086[/snapback]

6219909[/snapback]

Hvor har du det fra gullf1sk?

Sjekk hva DinSide sier om skjermen: Responstiden på 8 ms gjør at skjermen håndterer spill og video uten antydning til problemer. I praksis er etterslepet ikke mer synlig enn på skjermer med oppgitte verdier på 4 eller 2 millisekunder.

6230482[/snapback]

Hvor jeg har det fra? Jeg har skjermen selv, og jeg spiller mye fps spill. Denne skjermen er lavpannet til fps spill. Jeg må sette CRT skjermen min som primary monitor når jeg skal spille div. fps spill for å kunne treffe det jeg prøver å sikte på.

Lenke til kommentar
Det er ikke pixelskiftingen som er problemet, det er input-forsinkelse. Skjermen har altså knapt noe etterslep, men føles treg.

6230579[/snapback]

Jepp, merker det når jeg rører på musa. Tar 30 - 40 ms før skjermen reagerer. Jeg kan linke til en video til dere som tviler for å sette en ende på denne diskusjonen en gang for alle.

Lenke til kommentar

Istanden for å slenge ut påstander, så står det noko veldig viktig i den dinside-testen

Den har et PVA-panel med lysstyrke på 300 cd/m2. kontrast på 1000:1 og betraktningsvinkel på hele 178 grader i begge akser.

PVA(VA)-panel er det treigaste av paneltypene men også dei som har best farge og innsynsvinkel.

No har eg ikkje sett denne skjermen, men det er same panel (men treigare) som stod i samsung 213T, så eg kan forstå at ein del meiner at den har etterslep.

Lenke til kommentar

Anmelderne har jo bare sitt eget subjektive inntrykk å gå etter. Det kan være mange grunner til at de ikke merket treghet eller valgte å ikke trekke for det.

Det er temmelig godt dokumentert at 244T er praktisk talt ubrukelig for multiplayer FPS. En forsinkelse på 3 bilder er håpløst. Og at noen har lagt merke til samme problem på denne skjermen lover dårlig.

Lenke til kommentar

I John Kr sin tråd om denne skjermen så er dette problemet nevnt, men det var i forbindelse med drivere, nå blir jeg helt forvirra. :confused:

Jeg har nemlig også tenkt å kjøpe denne skjermen...

Endret av briktern
Lenke til kommentar
Hvis denne "forsinkelsen" er så ille som dere sier, må jo dette bety at skjermen er ubrukelig til f.eks. FPS? Har lest et par anmeldelser, blant annet på dinside, og ikke observert at skjermen har fått trekk for det problemet dere nevner.

6245945[/snapback]

Jeg gir blaffen i hva alle de amatør testene sier. I fps spill, når man rører musa, så kan man LETT se at bildet reagerer LENGE etter at du har rørt musa. Kjøper dere denne skjermen til FPS spill, så sløser dere penger og energi.

Lenke til kommentar

Nå har jeg lest på en del tester og sett på hva dere har hatt og si om skjermen. Jeg tar ikke sjangsen på at jeg ikke skal merke forsinkelsen så jeg bestilte en NEC 20" MultiSync 20WGX2 istede. Litt synd siden samsungen var så bra ellers. Kan godt hende jeg ikke hadde merket forsinkelsen men orker ikke å ta den sjangsen. Har lest om mange som ikke har merket forsinkelsen i fps spill. Desuten har testene vært overveldene rundt NEC 20" LCD MultiSync 20WGX2. Nå krysser jeg fingrer og tær for at jeg ikke får en skjerm med piksel feil og baklysproblemer. Jeg takker for alle tilbakemeldinger jeg har fått.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...