Gå til innhold

Forslag til ny PC/Oppgradering til 10-15k

Anbefalte innlegg

Heisann. Har tenkt til å forbedre spilletilværelsen til sommeren, og har konkludert med meg selv at jeg trenger en kraftigere PC. Gjerne et sted mellom 10.000 og 15.000 kroner...

Systemet jeg har i dag ser noe slikt ut:

Hovedkort: ASUS A7N8X, socket A

CPU: AMD xp2400 2.0GHz

RAM: 2x512mb Kingston eller TwinMos (husker ikke helt merket)

Skjermkort: ASUS GeForce4 Ti 4800i

HDD: 120GB WesternDigital og 250GB WesternDigital, helt garantert 7200RPM

Lydkort: Creative Audigy Audio

CD/DVD: Samsung DVD spiller og Samsung CDbrenner (52-24-52)

Støm: 350W

Har tenkt litt på AM2 løsning siden det blir hyllet over alt på dette forumet. Er litt keen på Radeon X1900XT 512MB, men det føkker jo muligens budsjettet, men som sagt blir dette i sommeren en gang.. Kan overhode ikke noe om overklokking så det er sagt.

Tingen jeg trenger er da:

Hovedkort

CPU

RAM

Skjermkort

DVD Brenner

HDD?

Strømforskyning?

Noe mer??

Noen som har forslag til oppsett, og hvor det er rimelig å få kjøpt delene? Jeg setter gjerne sammen delene selv...

Takk :D

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

nja, vil ikkje si at AM2 blir hyllet over heile forumet, kanskje i kjøp\salg delen. Visst du tar ein titt på DENNE ser du at det ikkje er slik i heile forumet.

AM2 er det beste man finner akkurat nå, men den nye intel core 2 duo ( kodenamn Conroe) som blir slept 15? juni skal ifølge det meste av tester som er gjort til nå bli ganske mykje betre.

Sidan du ikkje skal kjøpe før i sommer ein gang vil eg anbefale deg å vente på core 2 duo

Lenke til kommentar

Takk for svar! Setter stor pris på det :)

Kommer vel til å kjøpe i Juli en gang tipper jeg. Da har jeg solid cash flow. Så er kanskje litt tidelig ute med å sette opp noen liste. Men det er greit å ha noen rettningslinjer.

Vet du om prisen vil være noe dyrere for intel core 2 duo Zimmen, i forhold til styrken? Har på en måte altid vært fan av AMD, men det spiller jo ingen rolle så lenge det homper og går :D

Så du satte opp GeForce bonil69. Er det bedre enn Radeon? Kommer vel i bunn og grunn på hvilke spill man spiller..

Og en siste ting. Vil 350W holde for det oppsettet som ble satt opp?

Lenke til kommentar

Jeg går ut ifra at du mener et X1900XT-XTX?(ATi er litt bedre på AA og AF i høye oppløsninger) *Correct me if I am wrong* Jeg vil si de yter nogenlunde likt og det med nVidia og ATi er mer en smakssak etter min mening.

Jeg anbefalte kun nVidia pga at jeg er en nVidia fan selv :w00t:

Endret av bonil69
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...