Gå til innhold

Hva kvota eller skal kvota stige?


B4stian

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

5 liter øl ja.. nå begynner det å likne noe. :)

 

Da gikk kvoten plutselig opp fra 6 bokser til 15 bokser... fremdeles ikke det helt store, men begynner å nærme seg noe. :)

 

Hva kjer hvis man f.eks. etter 1. juli blir tatt med 24 bokser da... mister man kun det for mye eller alt og får man bot?

Lenke til kommentar

Man mister det vel, pluss et gebyr/bot.

 

Går du på rødt betaler du toll og avgift for det som er over kvoten, og får beholde det. :p

 

Har ikke inntrykk av at øl-kvoten er så grusom. Før det ble taxfreeutsalg i ankomsthallen kjøpte paps nesten aldri kvoten. Ikke vet jeg, men i ankomsthallen på OSL er det tydeligvis relativt rimelig øl, for med tanke på alle boksene carlsberg sm har samlet seg opp i kjølerommet, bør det være billig. Å ettersom det sikkert står tyve six-pack der, så har neppe kvoten vært så liten.

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

En liten bump, men...

 

Skal til Sverige i morra.. er 18 år og kan da endelig kjøpe med meg noe hjem.

 

Hvis jeg kun kjøper øl, hvor mye kan jeg ta med?

Hva kan jeg ta med hvis jeg kjøper både rødvin og øl?

 

Takk for svar. :)

 

EDIT:

Alkoholholdige drikkevarer:

1 liter drikk med alkoholstyrke over 22 til og med 60 volumprosent og 1,5 liter drikk med alkoholstyrke over 2,5 til og med 22 volumprosent, eller 3 liter drikk med alkoholstyrke over 2,5 til og med 22 volumprosent.

2 liter øl med alkoholstyrke over 2,5 volumprosent, eller annen drikk med alkoholstyrke over 2,5 til og med 4,7 volumprosent.

Dette betyr at man f.eks kan ta med 5 liter øl dersom man ikke medbringer andre alkoholholdige drikkevarer.

 

For å innføre alkoholholdige drikkevarer må du være over 18 år. For innførsel av drikk med alkoholstyrke over 22 volumprosent må du være over 20 år.

 

Da betyr jo det 5 liter øl... men gjelder det for meg som 18 åring eller for de over 20?

Endret av datating
Lenke til kommentar
Skal til Sverige i morra.. er 18 år og kan da endelig kjøpe med meg noe hjem.

 

Hvis jeg kun kjøper øl, hvor mye kan jeg ta med?

Hva kan jeg ta med hvis jeg kjøper både rødvin og øl?

 

Takk for svar. :)

 

Du kan ta med deg så mye du vil. Det er ingenting som fysisk hindrer deg i å ta med mer enn 5 liter øl inn i bilen.

Tenk på dette: Om du handler masse over kvota 10 ganger, og kommer deg trygt over grensa 9 ganger, har du likevel spart penger.

 

Jeg er over grensa ganske ofte, og har faktisk bare sett tollere en eneste gang. Så bare slapp av, og ta med deg det du vil. Husk at det ikke er småsmuglerne med øl og vin de er ute etter. De er ute etter de store gutta.

Endret av T-Solberg
Lenke til kommentar
Bryr de seg om at jeg, som er under 20 , hadde hatt med sprit?

6499365[/snapback]

 

Hvis du får handlet det på polet så vær så god. For det er polet som er problemet. Enkelte av det skrukkete poldamene i sverige kan være noen skikkelig pirker.

 

Tollerne har ikke noe med alderen din å gjøre. Er dere flere i bilen, og noen er over 20, så kan det heller ikke bevises at det er ditt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...