Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Kjøp av moped

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Fordi ingen av dem som har vedtatt reglene har kjørt i rushen i 45km/t. Folk kjører forbi dem, kommer det noen i mot presser dem heller deg av veien enn å kræsje. Trim mopeden, du angrer ikke. Skal mye til før du blir tatt.

Lenke til kommentar
Trafikkfarlig? Hvorfor er det bestemt at en moped skal gå 45 hvis den da er trafikkfarlig?

6213787[/snapback]

Det er en av de flotte reglene fra EU som Norge må følge. Mopeder skal gå i 45, mens de aller fleste fartsgrensene er 50 og 60. Det er virkelig genialt må jeg si. :thumbdown:

Lenke til kommentar
Virker som om det er forferdelig mange som driver med slikt. Er dere så iskalde?

6214204[/snapback]

Det er ikke vi som er iskalde, det er systemet som er det. Hvilken grunn har vi for at vi Norge kun skal ha mopeder som går i 45, 30-35 i trange oppoverbakker, slik at vi skaper unødvendig trafikkfarlige situasjoner.

Lenke til kommentar
Du kommer aldri i verden til å holde ut i 45 km/t. Det er for sakte, og som jeg tidligere nevnte; trafikkfarlig.

Trafikkfarlig? Hvorfor er det bestemt at en moped skal gå 45 hvis den da er trafikkfarlig?

6213787[/snapback]

Aner ikke. Sansynligvis fordi de som sitter og bestemmer dette, har vokst fra mopeden.

Den gangen de satt på en moped,var det gamle corvetter som var blotrimma. Da kjørte de fleste hest og kjærre, så trafikken var betydelig mindre. Kommer man i 45 km/t i 80 sonen i rushtrafikken, så vil man bli forbikjørt utallige ganger. Det kan oppstå situasjoner der det blir 3 i bredden (mopedist, motgående bil og bil som forsøker å kjøre

forbi).

Lenke til kommentar

Jeg har valgt å kjøpe en ny moped, slik at jeg kan få igjen en del når jeg er ferdig med den. Den heter CPI SM 50, og kostet 23000.

cpi_sm_01.jpg

Hva synes dere?

Selgeren sa at den hadde overlegen teknologi, og at den gikk 60 km/t. Perfekt for meg, med andre ord :tease:

Endret av PsychoDevil98
Lenke til kommentar

Den litt som er avbildet virker bra nok for meg. Når du skal gå etter mote (derbi, suzuki o.l.) blir det fort noen tusinger dyrere.

På butikken CPI'n ble solgt var det også en yamaha dt50. Den kostet 4000 mer enn CPI'n, men var vesentlig dårligere når det gjaldt de tekniske spesifikasjonene.

Dessuten sa selgeren at han har hatt lite problemer med denne mopden fra tidligere kunder.

Med andre ord, jeg tror jeg kommer til å få god samvittighet hvis jeg kjøper denne. Eneste problemet er at den kan synes å være litt liten i.f.t. andre mopeder? se her

Hilsen PD

Endret av PsychoDevil98
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...