Gå til innhold

Must-programmene, og alternativene

Anbefalte innlegg

Som du sikkert vet, så finnes det utallige antall programmer til hver minste operasjon. Jeg synes dette blir en altfor stor jungel, så jeg vil ramse opp noen programmer som jeg mener burde være på ALLE maskinene der ute, og så ønsker jeg at du kommer med et alternativ som du mener er bedere, og eventuellt andre must-programmer

Adobe Reader (Ev. Adobe Acrobat)

Ad-Aware

Diskeeper

Microsoft Office

Nero Burning Rom

NOD32 (Denne foretrekker jeg fremfor avast!)

Registry Mechanic

WinRAR

Winamp

Dette ble en nusselig liten liste kanskje... :hmm:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Og bare for å te med litt om nedlastingsklienter også:

LimeWire (Greit for å laste ned enkelte musikkfiler, selv om jeg føler at dette programmet dabber litt av med dårlige og ferre treff)

uTorrent (Simpelt og bra torrent-klient)

DC++ (Hvis jeg ikke finner det noen annen vei, er det verdt et forsøk)

Lenke til kommentar

Annbefaler:

TuneUp Utillities 2006

Sykt bra program som kan f.eks defragmentere rammen, Tømme registeret for feil, Rydde i registeret, defragmentere registeret og en hel den andre ting :thumbup: har vært avhengig av det i over ett år :)

Your Unninstaller 2005

Veldig bra program til å slette andre program med, etter hver uninnstall så scanner den maskina og registeret og sletter alt etter programmet. Supert hvis du bruker mye spilldemoer og slikt som legger fra seg mye rart. Du kan også som i TuneUp velge hvilke programmer som skal starte opp, slik at du får en raskere boot.

Det er mine "must have" programmer, noe av det første som smekkes inn på maskina etter en format :)

Endret av complexity
Lenke til kommentar

Ja, denne listen kan bli uendelig ja, men da bommer vi litt på topicen. Jeg snakker om det viktigste programmene, som alle og enhver bør har. minnes jo utalligesmåprogrammer for individeulllt bruk, og det er jo ikke så spennende for allemansen.

Inlegget til complexity så intressant ut, og må sjekkes nermere :!:

Lenke til kommentar

Memturbo 3

Office

Winrar og winzip

nero

Northon antivirus

daemon-tools/alcohol 52 eller 120

Bearshare

dette er det jeg kom på sånn i farten. eneste jeg har å si her er at Memturbo 3 har en tendens til å stjele litt ram i fra program som alerede står og går. men elers så har jeg ikke noe å si. er som regel dette som er det første som blir innstalert etter en formatering.

EDIT: la til northon, bearshare og daemon. jepp ikke mange som liker verken northon eller bearshare men jeg synes begge to RULER og er noe jeg MÅ ha

Endret av oddis89
Lenke til kommentar
Memturbo 3

Office

Winrar og winzip

nero

Northon antivirus

daemon-tools/alcohol 52 eller 120

dette er det jeg kom på sånn i farten. eneste jeg har å si her er at Memturbo 3 har en tendens til å stjele litt ram i fra program som alerede står og går. men elers så har jeg ikke noe å si.  er som regel dette som er det første som blir innstalert etter en formatering.

EDIT: la til northon, bearshare og daemon. jepp ikke mange som liker verken northon eller bearshare men jeg synes begge to RULER og er noe jeg MÅ ha

6213870[/snapback]

Trenger du egentlig winzip når du bruker winRar da? :hmm:

men memturbo er jeg ikke kjent med...

Lenke til kommentar

Litt offtopic men. Men synes ikke det passet å starte en helt ny tråd for dette, med mindre det kommer elleve-og-nitti svar. Er ikke Registry Mechanic omtrent det samme som CCleaner? Er det noen som har erfaring med begge programmene og kan si hva som er best (fordeler og ulemper)?

Lenke til kommentar
Litt offtopic men. Men synes ikke det passet å starte en helt ny tråd for dette, med mindre det kommer elleve-og-nitti svar. Er ikke Registry Mechanic omtrent det samme som CCleaner? Er det noen som har erfaring med begge programmene og kan si hva som er best (fordeler og ulemper)?

6214057[/snapback]

Registry Mechanic er et av de bedre registerrens-programmene. Hvorvidt det også er bra på sletting av søppelfiler vet jeg ikke.

CCleaner er suverent best på sletting av søppelfiler. CCleaner har også registerrens, men den er temmelig skrøpelig.

CCleaner til søppeltømming.

Registry Mechanic til registerrens. Selv om RegSupreme/JV16 Power Tools (link i sig) nok er å foretrekke.

Lenke til kommentar

6214057[/snapback]

Har testet Registry Mecanic, og har skrevet om dette i forumet tidligere. Registry Mecanic sletter oppføringer i registeret som du må ha for å kjøre enkelte programmer. Altså er programmet tilnærmet ubrukelig.

Har ennå ikke sett en test av slike programmer som viser noen form for bedring av ytelse eller stabilitet.

Lenke til kommentar

Must have programmer:

Antivirus, gratis so klart: Avg eller Avast.

Spyware: Ad-aware. SpywareBlaster og MS antispyware.

Nedlasting: LimeWire til mp3, torrents til alt anna. ( Azureus)

Nettlesar: Opera eller Firefox. Eller nyaste IE.

Rydding: CCleaner.

Diverse anna: Winrar. Deamon tools. PeerGuardian 2.

Poker klient: WorldPx.

Brannmur: Zone alarm? Windows sp2 brannmuren. Eller andre som er gratis.

Skal komme med fleire etterkvert dersom eg kjem på fleire.

Lenke til kommentar

Prøvde ut dette TuneUp Utilities 2006 nå, og det så veldig bra ut. :thumbup:

Personlig så er ikke jeg så opptatt av om programmet koster penger, så lenge jeg kan taste på de rette knappene. hehe..

Sånn som openOffice, er det bedre, eller et bra alternativ til MSOffce?

Og firefox som alle skryter av, synes den er treg jeg, også blokkerer den så mye at jeg ikke får med meg en pukk av det som er på internettet..ok, ikke så mye, men altfor mye synes jeg. (er vel kanskje litt for vant med IE.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...