Gå til innhold

Siste finish på gamer pc max 13 000

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Du velger mykje dyre saker som er vell *veldig eksklusive*. Synes det kan vera lurt å kutte litt ned og heller spare pengane til andre kjekke ting. Nytt skikkeleg stereoanlegg er jo noko som ein gamer må og ha ;)

Og 250GB er veldig lite harddisk plass.

Lenke til kommentar
Du velger mykje dyre saker som er vell *veldig eksklusive*. Synes det kan vera lurt å kutte litt ned og heller spare pengane til andre kjekke ting. Nytt skikkeleg stereoanlegg er jo noko som ein gamer må og ha ;)

Og 250GB er veldig lite harddisk plass.

6210928[/snapback]

kan du gi noen eksempler på *veldig eksklusive* deler ?

Lenke til kommentar
CPU kan du spare fleire tusen på, PSUen er altfor sterk for det lille der og toweret er og veldig eksklusivt.

Du kan spare ijallefall 2500kr totalt sett med minimalt ytelsestap. Men det spørs om du tør å overklokke.

6212550[/snapback]

er usikker på overklokking.. har aldri gjort det får. Men hvor stor PSu trenger jeg da ?

Lenke til kommentar

Tror nok den Mist psu'en du har valgt vil gjøre jobben. Har den selv og overklokker systemet temmelig mye uten problemer. Bra oppsett. Eneste jeg er usikker på er hk. Ville sett på et hk fra Asus, abit eller muligens dfi. Har egentlig ikke satt meg inn i hvilke hk som er kommet til am2 enda, men det kan være lurt å sjekke litt rundt etter tips om det.

Lenke til kommentar

Jeg synes det så bra ut, trenger du mer harddisk plass kjøp det senere. Du kan spare noen kroner på kabinettet og strømforsyingen, men dette er godt investerte kroner da denne typen hardware har lang levetid. Når det gjelder prosessor har du virkelig "klint" til. Er du glad i å spille, mens videoredigering osv er noe du sjelden driver med, bytt til en enkelt kjerne prosessor. Tar en stund for du får gleden av to prosessor-kjerner til spill og innen da er det sikkert kommet fire kjerner eller mer som standard.

Jeg ville i første omgang prøvd å handle alle delene fra ett eller maks to steder. Ellers må du betale frakt "ørten" ganger og det blir dyrt!

Hilsen Jørgen

Endret av Stoly
Lenke til kommentar

Jeg er enig med Azaz. Oppsettet ditt slik det ser ut nå er gull.

MIST PSUen er ikke overkill. Den er kanskje litt dyr, men den er KVALITET! du hører den ikke! og den leverer bra, stabil strøm.

(er det den med kabler eller den med avtagbare kabler du har satt opp? da må du nemlig kjøpe kabler utenom... Ser prisguiden blander mellom kablet og avtagbare kabler...så vær obs!) - mine kommentarer til MIST PSUen er om den kablede 500W utgaven...vet ikke noe om den nye med avtagbare kabler utenom det jeg har hørt om 600w utgaven, og der var visst erfaringene blandet.

Ellers ser alle de andre komponentene bra ut. Ikke spar på deler som PSU og kabinett. Det er disse delene som kommer til å overleve både en og to oppgraderinger og er derfor verd å legge litt penger i når du først kjøper dem!

Endret av MrLee
Lenke til kommentar

Kan ikke forstå hvorfor noen vil anbefale enn annen PSU enn det du har valgt.

Mist sinn 500W vil holde leeenge til ditt valgte system, og det vil heller ikke

være noe problem om du hadde kjørt 2 av de skjermkortene på den psu'en.

Stille er den også :)

Mvh,

Vinci

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...