Cuneax Skrevet 30. mai 2006 Del Skrevet 30. mai 2006 Ettersom den andre tråden hovedsaklig bare skal inneholde informasjon fra hver enkelt, tenkte jeg at vi kunne diskutere noe man lurer på blant de andres metoder o.l. her: Jeg kan begynne med: Hvilken stilart tilhører du?Drone doom, ambience, funeral doom. Hvordan noterer du ideene? Tar som regel opptak. Unødvendig med noter i de sjangerne jeg holder på i. Hva slags instrumenter bruker du? Synth, motorsag, stemmebånd, stålrør, glass. Her var det mange spennende instrumenter. Hvordan bruker du motorsaga og stålrøret? Hva tar du opp med? Hvordan manipulerer du eventuelt lyden i Audition? Lenke til kommentar
kristoffer1989 Skrevet 9. juni 2006 Del Skrevet 9. juni 2006 har vi ikke en lik tråd? Lenke til kommentar
Cuneax Skrevet 9. juni 2006 Forfatter Del Skrevet 9. juni 2006 Joda, men jeg tenkte at den egentlig kunne fungere som rein informasjonstråd, mens vi kunne diskutere her. Men men, det er ikke så farlig. Lenke til kommentar
Reverend_Jim Skrevet 9. juni 2006 Del Skrevet 9. juni 2006 (endret) Ettersom den andre tråden hovedsaklig bare skal inneholde informasjon fra hver enkelt, tenkte jeg at vi kunne diskutere noe man lurer på blant de andres metoder o.l. her: Jeg kan begynne med: Hvilken stilart tilhører du?Drone doom, ambience, funeral doom. Hvordan noterer du ideene? Tar som regel opptak. Unødvendig med noter i de sjangerne jeg holder på i. Hva slags instrumenter bruker du? Synth, motorsag, stemmebånd, stålrør, glass. Her var det mange spennende instrumenter. Hvordan bruker du motorsaga og stålrøret? Hva tar du opp med? Hvordan manipulerer du eventuelt lyden i Audition? 6210782[/snapback] Prøver å klare meg med så lite lydmanipulasjon i Audition som mulig. Motorsaga bruker på den måten en motorsag skal brukes, men på ting som kanskje ikke er helt egnet for å bli saget i. Bruker mange forskjellige mikrofoner som jeg plasserer på forskjellige steder i rommet, med naturlige filtre rundt. Samme opplegget med stålrøret. Ved å dytte mikrofonen inn i det kan man gjøre mye morsomt med å skrape eller slå ulike gjenstander mot det. Bruker det ikke rent sjeldent som stemmefilter også. Når jeg manipulerer lyd i Audition går det på enkle ting som pitch og slikt. Vanskelig å stemme gjenstander, så dette må nesten gjøres her. Det er også en god del eksperimentering med ulike romklanger som må gjøres her. Konklusjonen: alt kan brukes som et instrument. Endret 9. juni 2006 av Reverend_Jim Lenke til kommentar
Cuneax Skrevet 22. juni 2006 Forfatter Del Skrevet 22. juni 2006 Utrolig spennende! Går det an å laste ned musikken din annet enn den linken du ga? (Fikk ikke lasta ned låta til harddisken derfra) Lenke til kommentar
Reverend_Jim Skrevet 25. juni 2006 Del Skrevet 25. juni 2006 Direktelink her: http://63.209.191.205/~f8putfi/videos/a3-12409530443.mp3 Jau. Hadde forøvrig øving med noise/drone/funeral/ambience-bandet mitt, Zweck, i går, og vi har gjort ferdig to låter som sannsynligvis vil komme til å bli offentliggjort på et dobbelt konseptalbum som kommer når vi er fornøyde. Er veldig fornøyd med arbeidesprosessen så langt. Lenke til kommentar
Cuneax Skrevet 6. november 2006 Forfatter Del Skrevet 6. november 2006 Hva slags funksjon har de ulike bandmedlemmene? Lenke til kommentar
Kakofoni Skrevet 6. november 2006 Del Skrevet 6. november 2006 Direktelink her: http://63.209.191.205/~f8putfi/videos/a3-12409530443.mp3 Jau. Hadde forøvrig øving med noise/drone/funeral/ambience-bandet mitt, Zweck, i går, og vi har gjort ferdig to låter som sannsynligvis vil komme til å bli offentliggjort på et dobbelt konseptalbum som kommer når vi er fornøyde. Er veldig fornøyd med arbeidesprosessen så langt. 6382317[/snapback] Jeg vil høre, men filen finnes ikke Lenke til kommentar
Cuneax Skrevet 6. november 2006 Forfatter Del Skrevet 6. november 2006 Jeg tok meg den friheten å legge ut låta på nytt igjen. Si ifra hvis du vil ha den vekk, Pastor LINK Kan ikke garantere at nedlastinga vil gå fort akkurat nå. En del trafikk på serveren. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå