mEO Skrevet 30. mai 2006 Del Skrevet 30. mai 2006 Hallo. Har fått forespørsel om å lage en enkel hjemmeside for en bekjent. Kommer hovedsaklig til å bruke ren html-koding, noe pdf for skjemaer og noe grafikk. Men det jeg lurer på er hvor mye det er "vanlig" å ta for en slik jobb? Har aldri laget for noen andre før, kun for eget bruk. Er det vanlig med betaling på timesbasis eller varierer dette? På forhånd takk! Lenke til kommentar
Amento Skrevet 30. mai 2006 Del Skrevet 30. mai 2006 Lurer på dette ejg også så denne tråden kan bli grei... Lenke til kommentar
mEO Skrevet 30. mai 2006 Forfatter Del Skrevet 30. mai 2006 Får tro det kommer noen tips etterhvert da Lenke til kommentar
WebKnight Skrevet 30. mai 2006 Del Skrevet 30. mai 2006 Ikke lett og svare på da det er omtrent som å spørre om hvor langt et tau er... Kommer sikkert mange meninger om hva som er "riktig" pris her. Hvis du har lite erfaring med å lage for andre og vurderer å begynne med det kan dette være et bra springbrett, så ikke ta overpris da det blir lettere for kunden å anbefale deg videre da. Tenk også på at dette blir en nyttig erfaring for deg også da du får litt trening med å lage for andre. Hvis det kun er en enkel side som ikke skal oppdateres så mye senere ville jeg lagt meg på rundt 2000,- Nå vet jeg ikke hvor mye du kan, men kan være greit med fast pris på de første oppdragene, så kan man ta seg god tid med prosjektet, da får kunden et produkt han er fornøyd med og du leverer en side du kan vedkjenne deg. Lykke til! Lenke til kommentar
Amento Skrevet 31. mai 2006 Del Skrevet 31. mai 2006 2000?! Wow, synes det var litt overpris jeg da men... Lenke til kommentar
Even. Skrevet 31. mai 2006 Del Skrevet 31. mai 2006 Blir nesten somå spørre hvor mye en bil koster. De finnes i alle varianter. For en helt enkel statisk side ville jeg sagt en 1500-2000, men gjerne mer hvis siden har et godt design. For større publiseringsløsninger med diskusjonsforum, bildegalleri o.l. vet jeg ikke, da jeg ikke har laget noen slike. 2000 høres kanskje mye ut, men med tanke på den gode reklamen en webside er så er det ikke mye. Lenke til kommentar
comcom Skrevet 31. mai 2006 Del Skrevet 31. mai 2006 Hei Jeg tar kr: 300,- + mva. til bedrifter. Til private tar jeg kr: 300,- inkl. mva. Faste priser på en jobb, er nesten umulig å gi uten å vite eksakt hva jobben går ut på. Lenke til kommentar
|FSK| Skrevet 31. mai 2006 Del Skrevet 31. mai 2006 300? For en webside? I timen? Lenke til kommentar
Even. Skrevet 31. mai 2006 Del Skrevet 31. mai 2006 300? For en webside? I timen? 6216254[/snapback] Er nok i i timen ja, vanlig det. Lenke til kommentar
comcom Skrevet 31. mai 2006 Del Skrevet 31. mai 2006 Hei igjen. Det var nok pr. time ja. Regner med at de fleste forsto det. Lenke til kommentar
|FSK| Skrevet 31. mai 2006 Del Skrevet 31. mai 2006 (endret) Jeg er overtrøtt og sløv, tydeligvis. Den prisen var jo ikke så verst, vet om flere som tar det dobbelte og ligger på et lavmål av hva webdesign angår Jøss, 1000 innlegg. Endret 31. mai 2006 av |FSK| Lenke til kommentar
mEO Skrevet 31. mai 2006 Forfatter Del Skrevet 31. mai 2006 Takk for tips. Synes 1500-2000 høres ut som en veldig god pris. Samme med 300 i timen.. Holder meg nok til fast pris foreløpig.. Har som sagt ikke laget for andre før. Best å ta mindre betalt og gjøre en skikkelig jobb, slik at en kanskje blir anbefalt videre.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå