robert750sf Skrevet 8. oktober 2002 Del Skrevet 8. oktober 2002 Etter jeg fikk meg ADSL og begynte å bruke det interne nettverkskortet på asus p4b533-v hk har det begynt å ta lang tid fra windowsen har startet til jeg f.eks kan gå innpå system i kontrol panel. Må også vente til pcn er "klar" med å prøve å koble opp adsl ellers så skjer det ingenting. Etter ca. 1 minutt begynner harddisken å jobbe litt og da kommer alle programmene som skal loades ved startupen opp og pcn funker som vanlig. Er dette normalt? Lenke til kommentar
keisamteisam Skrevet 8. oktober 2002 Del Skrevet 8. oktober 2002 En mulig løsning kan være å sette en fast ipadresse på nettkortet, til dømes 192.168.1.1 med 255.255.255.0 i subnettmaske. Lenke til kommentar
robert750sf Skrevet 8. oktober 2002 Forfatter Del Skrevet 8. oktober 2002 Hvor gjør man det?Flere forslag?Merket også at det skurrer i lyden av onboard lydkortet i Unreal Tournament. Lenke til kommentar
robert750sf Skrevet 9. oktober 2002 Forfatter Del Skrevet 9. oktober 2002 Nå har jeg prøvd å forandre ip-adressen. Skal man ikke ha noe på default-gateway og DNS server?Ser ut som det ble en ip-konflikt på maskinen min med denne op-adressen. Lenke til kommentar
Dikky Skrevet 9. oktober 2002 Del Skrevet 9. oktober 2002 Dns server adresser finner du på internett leverandørens websider. Maskinen som er koblet til internett gir du ip 192.168.0.1, de andre maskinene gir du 192.168.0.x Og setter default gateway til 192.168.0.1. Du må muligens kjøre noe network setup wizard når du er ferdig. Lenke til kommentar
Snask Skrevet 9. oktober 2002 Del Skrevet 9. oktober 2002 ikke ha så høy hardware akkselerasjon på lydkortet så går knitringen bort. du setter dette under control panet og lydinstllinger et sted. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå