learntofly Skrevet 30. mai 2006 Del Skrevet 30. mai 2006 Har ett lite problem. En jente jeg kjenner har akkurat fått ny pc. Jeg skulle hjelpe henne med å ta backup av endel ting, men får bare beskjed om at det ikke er plass nok på hd. Med andre ord får vi ikke "lov" til å lagre større filer (typisk .img fra dvd backup). Dette gjelder først når det er snakk om større filer på ett par GB. I og med at maskinen er nesten ny, er det mer enn nok av plass. Maskinen er delt opp i to partisjoner (pluss en skjult med kopi av operativsys. osv). Har prøvd på begge partisjonene, men med samme resultat. Noen glupe hoder som har en genial løsning? Makinen kjører XP home, sp2. Lenke til kommentar
.patrick Skrevet 30. mai 2006 Del Skrevet 30. mai 2006 Er nok det at hun må konvertere disken til NTFS i stedet for FAT32. Du kan lese mer om det her: http://itpro.no/art/1371.html Skal du konvertere åpne ett DOS vindu i XP (Start>Kjør/Run>Skriv så cmd) og skriv følgende: convert C: /FS:NTFS Gjør som maskina sier og det vil konverteres til NTFS som er mye bedre, hvis du har xp da... Lenke til kommentar
learntofly Skrevet 30. mai 2006 Forfatter Del Skrevet 30. mai 2006 (endret) Høres nesten utrolig ut at det skal komme fra selger som FAT32 (tror det er Dell, men er ikke sikker). Men det hadde jo passet perfekt med "symptomene" når jeg tenker etter. Trodde FAT32 var lagt dødt med Win98... Uansett må det sjekkes ut. Går det greit å gjøre dette uten å måtte formatere disken? Endret 30. mai 2006 av GEman Lenke til kommentar
.patrick Skrevet 30. mai 2006 Del Skrevet 30. mai 2006 Uansett må det sjekkes ut. Går det greit å gjøre dette uten å måtte formatere disken? 6210368[/snapback] Det går greit, men du kan ikke konvertere tilbake til FAT uten å formatere så ver litt obs på det.. Lenke til kommentar
learntofly Skrevet 30. mai 2006 Forfatter Del Skrevet 30. mai 2006 Takker for svar. Tror ikke det er noe behov for å gå tilbake til FAT Lenke til kommentar
learntofly Skrevet 3. juni 2006 Forfatter Del Skrevet 3. juni 2006 Det var FAT32 som var synderen. Men jeg klarer kun å konvertere c: Når jeg prøver på d: får jeg bare beskjed om at "CONVERT er ikke tilgjengelig for RAW stasjoner". Noen som har noen tips til meg? Lenke til kommentar
Øssa Skrevet 6. juni 2006 Del Skrevet 6. juni 2006 Betyr ikke RAW at det ikke er formatert i det hele tatt da? Skyt meg hvis jeg tar feil. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå