Gå til innhold

19" LCD - noen anbefalinger?

ingveh

Anbefalte innlegg

God kveld!

Er for tiden på utikk etter ny LCD-skjerm, håper noen kan hjelpe meg litt :)

Krav

• Ikke mindre enn 19"
  • Bra fargegjengivelse

Skal brukes til

• Surfing
  • Photoshop
  • Litt videoredigering

Den skal altså ikke brukes til spilling, og trenger ikke å være noen spillskjerm - på noen måte.

Pris

Helst ikke over 2000, men jeg kan strekke meg litt oppover dersom det er nødvendig.

Noen anbefalinger?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Litt uenig med Edge der, har en Samsung her som mangler den helt gode fargegjengivelsen... :(

6210309[/snapback]

Jeg har værtfall bare gode erfaringer med samsung. Både min 19" og mobilskjermer :!: Pluss at jeg har fått det intrykket etter å selv ha jaktet på en ny skjerm. Endte forsåvidt opp med laptop :p

Lenke til kommentar
Litt uenig med Edge der, har en Samsung her som mangler den helt gode fargegjengivelsen... :(

6210309[/snapback]

innstaler "natrual color" kan hentes på samsung sine sider.

EDIT: hehe qutot feil person

Endret av oddis89
Lenke til kommentar

6210309[/snapback]

det kommer jo helt ann på skjermen også da. Samsung har jo ca 20+ modeller de selger, det er jo klart at disse har varierende egenskaper :) Men slik er det jo med de fleste skjermprodusenter.

Ikke gå etter spillskjermer hvis du vil ha gode fargeegenskaper. disse ofrer ofte fargegjengivelse for hurtige oppdateringsfrekvenser.

Endret av MrLee
Lenke til kommentar
oddis89: Er ikke dum, har installert alt som følger med jeg... :)

MrLee: Er ingen spillskjerm, men den er kanskje ikke i toppklassen.

... bare poengterte, egentlig, at det blir feil å anbefale alt av Samsung, det er ikke alt av det som duger.

6223555[/snapback]

og natrual color fungerte ikke? ble skuffet med en gagn jeg og når jeg fikk min synchmaster 970P men etter jeg fikk slått på natrual color ble det mye bedre... før jeg fikk slått den på var det som om fargene hadde vært for mye i sola. falmet liksom... dårlig forklart i know...

er litt offtopic dette men :p

Lenke til kommentar

Du er litt gnien synes jeg. En får ikke en bra 19" for 2000kr. En kan kanskje få no OMGHax0rlavMS-G4M3r-skjerm2k-drit, men en bra skjerm for 2000 spenn finner du nok ikke.

Spesielt siden du skal bruke den til PS og videoredigering. Gode farger koster.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...