Gå til innhold

Burde røyk,alkohol blitt ulovligt?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det som trengers er at folk våkner å finner på andre ting enn å drikke seg drita i helga.. Røyk er jo ganske kontrolert alt, og om folk bryr seg så lite om egen helse fortener de ikkje bedre. Samme med alkoholen drikker man seg til døde kan ingen skylde på andre.. Alkohol kan være sosialt og godt. Å forby ville som sagt ført til smugling og farlig heimebrent. Nei, det er hodene til folk som må skrus på..

Lenke til kommentar

Jaja, du har sikkert sagt det til deg selv så mange ganger at du tror det :p Faktum er jo at ingen har en god grunn for å røyke annet enn å være tøff, enten for venner eller rett og slett image. Alt annet som jeg hører klarer jeg bare ikke tro på, med mindre du faktisk er 80 år og trodde i din tid at røyk var sunt..

Lenke til kommentar
Jaja, du har sikkert sagt det til deg selv så mange ganger at du tror det :p Faktum er jo at ingen har en god grunn for å røyke annet enn å være tøff, enten for venner eller rett og slett image. Alt annet som jeg hører klarer jeg bare ikke tro på, med mindre du faktisk er 80 år og trodde i din tid at røyk var sunt..

6235346[/snapback]

Image og venner har sikkert de fleste over 14 fra før. De som røyker gjør det for nikotinrusen. Røyk er usunt, det vet alle. Likevel bedriver folk det. Sukker og fett er også usunt, men vi drikker jo brus og spiser fast-food.

 

On Topic: Syntes røykeloven er bra som den er. La røykerne ta røyken sin ute, de lider ikke av det.

Lenke til kommentar
Røyk bør bli forbudt på offentlig sted. Røyk stinker, og sneipene som flyter enkelte steder er så stygt. Røykere som får typiske røykesykdommer, slik som lungekreft, burde også bli nedprioritert i sykehuskøene.

 

Alkohol er greit som det er idag. Alkohol er ikke bare et rusmiddel, men så mye mer. Å ta fra folk muligheten til å kose seg med øl og vin til maten ville være å gå alt for langt. Men vold burde straffes langt hardere. Og alkohol burde bli sett på som skjerpende omstendighet og medføre strengere straffer, slik at folk som blir voldelige i fylle enten med å la være å drikke eller risikere å straffes svært strengt.

 

Narkotiske stoffer bør generelt være forbudt, så lenge det ikke er snakk om kontrollert medisinsk bruk. Det inkludere hasj o.l.

6216516[/snapback]

Hasj/Mariuahana i seg selv er sunnere enn alkohol og tobakk.

I fylla har mange lett for å bli sinte fort. Av cannabis (Marjiuhana og hasj) blir folk i godt humør! og sloss mindre...

6216644[/snapback]

 

Alkohol er alkohol, Canabis er narkotika. Man blir også i godt humør av alkohol.

6219877[/snapback]

Alkohol over 60% er definert som narkotika, så alkohol er ikke alkohol.

Lenke til kommentar
Alkohol over 60% er definert som narkotika, så alkohol er ikke alkohol.

6245531[/snapback]

sant det...

Her sitter jeg. 18 år, og har ikke lov til å drikke sprit, bare øl og vin.

Når jeg blir 20 har jeg lov til å drtikke sprit opptil 60%

Lage meg sprit selv har jeg ikke lov til, blir jeg tatt er det fyfy!

Og hvis jeg har lyst til å plante en cannabisplante i hagen, fordi jeg har lyst på en joint en gang iblant, eller bare fordi den er fin. Så blir jeg nok bøtelagt for det å.

Jeg syntes jeg kunne ha fått gjort akkurat hva jeg vil med meg selv jeg.

Vil jeg drikke meg full på 70% så la meg gjøre det uten at jeg gjør noe ulovlig...

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147
Alkohol over 60% er definert som narkotika, så alkohol er ikke alkohol.

6245531[/snapback]

sant det...

Her sitter jeg. 18 år, og har ikke lov til å drikke sprit, bare øl og vin.

Når jeg blir 20 har jeg lov til å drtikke sprit opptil 60%

Lage meg sprit selv har jeg ikke lov til, blir jeg tatt er det fyfy!

Og hvis jeg har lyst til å plante en cannabisplante i hagen, fordi jeg har lyst på en joint en gang iblant, eller bare fordi den er fin. Så blir jeg nok bøtelagt for det å.

Jeg syntes jeg kunne ha fått gjort akkurat hva jeg vil med meg selv jeg.

Vil jeg drikke meg full på 70% så la meg gjøre det uten at jeg gjør noe ulovlig...

6246112[/snapback]

 

Trøst deg med at du kan i en alder av 18 bli soldat, og legitimt drepe.

Lenke til kommentar
Hva trur dere^^

 

 

NEI. Man kan ikke forby alt som kan være farlig. Da burde også biler bli ulovlig, for mange kjører seg ihjel i trafikken, kniver burde bli ulovlig, for man kan jo skjære seg, strengt tatt burde det bli ulovlig å føde, for å føde folk fører jo også til at de som blir født før eller senere må dø, osv...

 

Folk må ta ansvar for sitt eget liv. At staten skal kontrollere (ved plikt og forbud) alt vi gjør er bare tåpelig. :nei: Likevel er jeg imot at stoff bør legaliseres, for stoff har en større avhengighetsfaktor enn røyk og alkohol, og er farligere slik sett.

Endret av VikingF
Lenke til kommentar
Alkohol over 60% er definert som narkotika, så alkohol er ikke alkohol.

6245531[/snapback]

sant det...

Her sitter jeg. 18 år, og har ikke lov til å drikke sprit, bare øl og vin.

Når jeg blir 20 har jeg lov til å drtikke sprit opptil 60%

Lage meg sprit selv har jeg ikke lov til, blir jeg tatt er det fyfy!

Og hvis jeg har lyst til å plante en cannabisplante i hagen, fordi jeg har lyst på en joint en gang iblant, eller bare fordi den er fin. Så blir jeg nok bøtelagt for det å.

Jeg syntes jeg kunne ha fått gjort akkurat hva jeg vil med meg selv jeg.

Vil jeg drikke meg full på 70% så la meg gjøre det uten at jeg gjør noe ulovlig...

6246112[/snapback]

 

Trøst deg med at du kan i en alder av 18 bli soldat, og legitimt drepe.

6246155[/snapback]

Ikke denne karen nei :p

De ville ikke ha meg når jeg var på sesjon.

minus to på begge auger var nok ;)

Lenke til kommentar
Hva trur dere^^

 

 

NEI. Man kan ikke forby alt som kan være farlig. Da burde også biler bli ulovlig, for mange kjører seg ihjel i trafikken, kniver burde bli ulovlig, for man kan jo skjære seg, strengt tatt burde det bli ulovlig å føde, for å føde folk fører jo også til at de som blir født før eller senere må dø, osv...

 

Folk må ta ansvar for sitt eget liv. At staten skal kontrollere (ved plikt og forbud) alt vi gjør er bare tåpelig. :nei: Likevel er jeg imot at stoff bør legaliseres, for stoff har en større avhengighetsfaktor enn røyk og alkohol, og er farligere slik sett.

6246210[/snapback]

Vil bare legge til at cannabis er verre å bli avhengig av en alkohol og nikotin.

pluss at det er "sunnere" enn begge deler. Kommer dog ann på hvordan en får det i seg da...

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147
Alkohol over 60% er definert som narkotika, så alkohol er ikke alkohol.

6245531[/snapback]

sant det...

Her sitter jeg. 18 år, og har ikke lov til å drikke sprit, bare øl og vin.

Når jeg blir 20 har jeg lov til å drtikke sprit opptil 60%

Lage meg sprit selv har jeg ikke lov til, blir jeg tatt er det fyfy!

Og hvis jeg har lyst til å plante en cannabisplante i hagen, fordi jeg har lyst på en joint en gang iblant, eller bare fordi den er fin. Så blir jeg nok bøtelagt for det å.

Jeg syntes jeg kunne ha fått gjort akkurat hva jeg vil med meg selv jeg.

Vil jeg drikke meg full på 70% så la meg gjøre det uten at jeg gjør noe ulovlig...

6246112[/snapback]

 

Trøst deg med at du kan i en alder av 18 bli soldat, og legitimt drepe.

6246155[/snapback]

Ikke denne karen nei :p

De ville ikke ha meg når jeg var på sesjon.

minus to på begge auger var nok ;)

6246820[/snapback]

 

Med andre ord, nesten perfekt (forutsatt at hjernen kunne kobles ut med enkle grep)! USA sender reservestyrker til Irak, sikkert mange plattfote blant dem.

 

Edit: Yes det var OT, vet det!

Endret av Bruker-95147
Lenke til kommentar
Vil bare legge til at cannabis er verre å bli avhengig av en alkohol og nikotin.

pluss at det er "sunnere" enn begge deler. Kommer dog ann på hvordan en får det i seg da...

6246838[/snapback]

Trodde det var slik at det ikke gikk ann å bli fysisk avhengig av cannabis/hasj jeg..?

6247274[/snapback]

man er vel igrunnen ikke fysisk avhengig av tobakk heller :ermm:

det er vel mye psyken det går på etter hva jeg har oppfatta

Lenke til kommentar
Vil bare legge til at cannabis er verre å bli avhengig av en alkohol og nikotin.

pluss at det er "sunnere" enn begge deler. Kommer dog ann på hvordan en får det i seg da...

6246838[/snapback]

Trodde det var slik at det ikke gikk ann å bli fysisk avhengig av cannabis/hasj jeg..?

6247274[/snapback]

man er vel igrunnen ikke fysisk avhengig av tobakk heller :ermm:

det er vel mye psyken det går på etter hva jeg har oppfatta

6247819[/snapback]

 

Kan si at nikotin er fysisk....

Cannabis blir du ikkje fysisk avhengig av,noen sier psykisk,men kan ikkje si meg heilt enig i dn heller....

Men det varierer fra person til person....

Endret av terhi
Lenke til kommentar

nei, men si man har røykt i 30 år, da er det gjerne heller den vanen som er værre og vende seg av enn å vende seg av nikotinen...

har prøvd å slutte et par ganger, å det værste er den vanen, fks jeg er vant til å ha en røyk i hvert friminut når jeg er på skolen, derfor er det vanskelig for meg å slutte når jeg er på skolen

Lenke til kommentar
Problemet mitt er at mange eg kjenner røyker''sosialt''.

Og eg blir røyksugen som bare f*en viss folk røyker rundt meg,nå eg har holdt meg....

 

Greide nesten å slutte,men røykte på fest,då var det på dn igjen....

6248988[/snapback]

once an adict, always an adict ;) (er ikke en kløpper i engelsk så ikke mobb om jeg stavet feil :blush: )

Lenke til kommentar
Vil bare legge til at cannabis er verre å bli avhengig av en alkohol og nikotin.

pluss at det er "sunnere" enn begge deler. Kommer dog ann på hvordan en får det i seg da...

6246838[/snapback]

Trodde det var slik at det ikke gikk ann å bli fysisk avhengig av cannabis/hasj jeg..?

6247274[/snapback]

man er vel igrunnen ikke fysisk avhengig av tobakk heller :ermm:

det er vel mye psyken det går på etter hva jeg har oppfatta

6247819[/snapback]

 

Kan si at nikotin er fysisk....

Cannabis blir du ikkje fysisk avhengig av,noen sier psykisk,men kan ikkje si meg heilt enig i dn heller....

Men det varierer fra person til person....

6248928[/snapback]

Satt å leste i går, på en av disse cannabis sidene...

en side som var fullt oh helt for legalisering av cannabis, og de skrev det. Husker ikke hvilken side det var, men skal prøve å gjenta det de skrev etter hukommelsen.

 

De sa at hvis du røyker cannabis fast i en lengere periode, vil du kjenne at du vil ha. Men det er på en veldig mild måte du merker det, men på noen kan det være kraftig.

Også etter å ha røyka ofte og en stund, kan du få søvnproblemer og noe annet jeg ikke kommer på. Og da var det anbefalt å ta en pause, og ikke røyke så mye framover. Med det var slike ting som det var lett å gjøre noe med.

 

Det stemmer også litt overens med det jeg har hørt av en kompis, da hans onkel ikke greier å slutte med cannabis, etter det som jeg har hørt da...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...