Gå til innhold

Burde røyk,alkohol blitt ulovligt?


Anbefalte innlegg

Jeg røyker og drikker utrolig mye selv, men på den andre siden er jeg faktisk for at røyk skal bli ulovlig på offentlige plasser, slik som zilch sier.

 

Når jeg røyker prøver jeg hvertfall ikke å gjøre andre til passive røykere, slik som visse andre gjør når de går midt i byen og røyker, uten å bry seg noe om alle de andre..

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Når en fjortenåring har lettere tilgang på tjall enn øl bør vi gjøre noe drastisk.

6211568[/snapback]

Javel? Så du mener øl er mindre skadelig?

6213310[/snapback]

 

Niks men synes at en tenåring heller burde drikke enn å røyke tjall av den ekle grunn at du gjør det bedre på skolen hvis du drikker i helgen enn å røyke.

Lenke til kommentar

Enig med det som noen sier her, at hvis det blir ulovlig, så blir det en eksplosjon av smugling.

 

Dersom det blir ulovlig vil folk gjøre mer for å få tak i det. Det samme gjelder alkohol. Da får man høyere prosent av hjemmebrent og i værste fall, høyere dødsfall som følge av metanol.

 

Hva skjer dersom det blir billigere?

Lenke til kommentar
Når en fjortenåring har lettere tilgang på tjall enn øl bør vi gjøre noe drastisk.

6211568[/snapback]

Javel? Så du mener øl er mindre skadelig?

6213310[/snapback]

 

Ja, øl er mye mindre skadelig enn tjall! Ikke fysiologisk sett, men psykologisk sett. Det kan være en enorm forskjell på det miljøet du må innom for å få tak i tjall enn det miljøet du må innom for å få fatt i en sekser.

Dessuten kan deler av livet bli ødelagt hvis du sitter med en narkodom. Blir du tatt med 6 øl i en pose som fx 17 åring, så har det marginale konsekvenser sammenlignet med et par gram tjall!

 

Så ja, tjall er mye mer skadelig enn øl!

Lenke til kommentar
Javel? Så du mener øl er mindre skadelig?

6213310[/snapback]

Niks men synes at en tenåring heller burde drikke enn å røyke tjall av den ekle grunn at du gjør det bedre på skolen hvis du drikker i helgen enn å røyke.

6213369[/snapback]

Javel? Og det har du fra..?

Lenke til kommentar
Ja, øl er mye mindre skadelig enn tjall! Ikke fysiologisk sett, men psykologisk sett. Det kan være en enorm forskjell på det miljøet du må innom for å få tak i tjall enn det miljøet du må innom for å få fatt i en sekser.

Jasså? Hvis det er lettere å få tak i enn øl, så sier det meg at man faktisk ikke må inn i noen spesielle miljøer i det hele tatt.

 

Dessuten kan deler av livet bli ødelagt hvis du sitter med en narkodom.

Det har da veldig lite å gjøre med hvor skadelig stoffet er.

 

Så ja, tjall er mye mer skadelig enn øl!

6213449[/snapback]

Det har du ikke klart å påvise.

Endret av Pricks
Lenke til kommentar
Hva skjer dersom det blir billigere?

6213375[/snapback]

Har vært prøvd før. Husker du da det var priskrig på øl for 1-2 år tilbake?

 

Statistisk Sentralbyrå fikk noia fordi nei og nei, vi drakk jo så mye mer. Tullball... det ble bare kjøpt mer innenriks. Sånn går det når man bare sitter og kikker på tall. :p

Lenke til kommentar
Ja, øl er mye mindre skadelig enn tjall! Ikke fysiologisk sett, men psykologisk sett. Det kan være en enorm forskjell på det miljøet du må innom for å få tak i tjall enn det miljøet du må innom for å få fatt i en sekser.
Jasså? Hvis det er letter å få tak i enn øl, så sier det meg at man faktisk ikke må inn i noen spesielle miljøer i det hele tatt.

6213560[/snapback]

 

Om det å trekke på Plata, inne på Oslo S og rundt Skippergata, og bli tilbudt droger over en lav sko, ikke er "spesielle miljøer", så får det være din vurdering wink.gif

Jeg snakker ikke om tjall som man får av venner, men tjall som man kjøper. Det er spesielle folk (med lommer som er mer vellassortert enn et apotek) fra spesielle miljøer, som tilbyr denslags. Og bakmennene, leverandørene, er ikke akkurat mors beste barn... Når man først har etablert kontakt med slike miljøer er ikke steget så langt til å prøve andre ting. Særlig når man får slike tilbud gang etter gang.

 

Dessuten kan deler av livet bli ødelagt hvis du sitter med en narkodom.
Det har da veldig lite å gjøre med hvor skadelig stoffet er.

6213560[/snapback]

Jo. Og for å gjenta meg selv, jeg snakket ikke om medisinske/fysiologiske skader. Men andre skader som kan oppstå. Bla at en narkodom kan være ødeleggende for fremtiden!

Så ja, tjall er mye mer skadelig enn øl!

6213449[/snapback]

Det har du ikke klart å påvise.

6213560[/snapback]

Jo, det har jeg. Men om du ikke vil godta mine poenger er det opp til deg :p

6213560[/snapback]

Lenke til kommentar
Når en fjortenåring har lettere tilgang på tjall enn øl bør vi gjøre noe drastisk.

6211568[/snapback]

Javel? Så du mener øl er mindre skadelig?

6213310[/snapback]

 

I og med at øl bare inneholder 4,5 % alkohol (noe som er veldig lite når man tenker litt over det), er det sterkt begrenset hvor full man kan bli av det.

Lenke til kommentar
Javel? Så du mener øl er mindre skadelig?

6213310[/snapback]

Niks men synes at en tenåring heller burde drikke enn å røyke tjall av den ekle grunn at du gjør det bedre på skolen hvis du drikker i helgen enn å røyke.

6213369[/snapback]

Javel? Og det har du fra..?

6213557[/snapback]

 

Når du røyker en bønne blir konsentrasjonsevnen din svakere og du får problemer med å følge med i timen. det er ikke så ille med øl sånn sett. Hvil du vite hvor jeg har det fra? Jeg kjenner flere folk som røyker som ikke klarte skolen og slutta på grunn av de ikke husket en dritt fra timene. Jeg ligger også og vipper når det gjelder karakterer.

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147
Javel? Så du mener øl er mindre skadelig?

6213310[/snapback]

Niks men synes at en tenåring heller burde drikke enn å røyke tjall av den ekle grunn at du gjør det bedre på skolen hvis du drikker i helgen enn å røyke.

6213369[/snapback]

Javel? Og det har du fra..?

6213557[/snapback]

 

Når du røyker en bønne blir konsentrasjonsevnen din svakere og du får problemer med å følge med i timen. det er ikke så ille med øl sånn sett. Hvil du vite hvor jeg har det fra? Jeg kjenner flere folk som røyker som ikke klarte skolen og slutta på grunn av de ikke husket en dritt fra timene. Jeg ligger også og vipper når det gjelder karakterer.

6214028[/snapback]

 

Konsentrasjonen behøver ikke å bli dårligere ved å røyke "bønner", tilstanden kan sette deg bedre istand til å fokusere på problemstillinger, det kommer an på en selv.

Lenke til kommentar
Det siste vi trenger er flere frihetsberøvende lover...

6214540[/snapback]

Så du ønsker frihet og rett til å skade og ødelegge andre sine liv?

Om du vil ødelegge deg selv med å røye, så gjerne for meg. Jeg kunne ikke brydd meg mindre.

Men du skal overhode ikke ha noen rett og frihet til å påtvinge andre giften din, og bevist sørge for at de får kreft og kols.

Lenke til kommentar
Det siste vi trenger er flere frihetsberøvende lover...

6214540[/snapback]

Så du ønsker frihet og rett til å skade og ødelegge andre sine liv?

Om du vil ødelegge deg selv med å røye, så gjerne for meg. Jeg kunne ikke brydd meg mindre.

Men du skal overhode ikke ha noen rett og frihet til å påtvinge andre giften din, og bevist sørge for at de får kreft og kols.

6214929[/snapback]

 

Vrøvel, fra ende til annen! Med dagens røykelov, der det ikke lengre er anledning til å røyke innendørs på offentlige steder, så er det umulig å på slike steder påføre andre kreft og kols med "annenhånds" røyking :nei: Partikkelmengden fra en sigarett er ikke så kraftig at man kan påføre andre dette fx utendørs såfremt man ikke elsker å stå et par cm fra munnen på en røyker 20 ganger om dagen i 40 år!

(Bemerk: Jeg snakker om røyking på offentlige steder, ikke hjemme i familien).

Lenke til kommentar
Jeg røyker og drikker utrolig mye selv, men på den andre siden er jeg faktisk for at røyk skal bli ulovlig på offentlige plasser, slik som zilch sier.

 

Når jeg røyker prøver jeg hvertfall ikke å gjøre andre til passive røykere, slik som visse andre gjør når de går midt i byen og røyker, uten å bry seg noe om alle de andre..

6213354[/snapback]

Det er bare Bullshit! Det er ingen som tar skade av at jeg går forbi de med siggen i munnen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...