E320CDI Skrevet 30. mai 2006 Del Skrevet 30. mai 2006 Hei, dere jeg er nybegynner på prosessorer, og jeg veit ikke hvilken jeg bør kjøpe mellom AMD ATHLON og Intel pentium 4? er det ikke sånn at amd blir varmere fortere enn Intel? Lenke til kommentar
B4stian Skrevet 30. mai 2006 Del Skrevet 30. mai 2006 Det er litt opp og ned etter hvilken type det er... NW or Prescott hadde ganske store forskjeller f.eks... Du burde heller velge en prosessor ut etter bruket ditt. Hva skal du bruke maskinen til? Lenke til kommentar
Smirnoff Skrevet 30. mai 2006 Del Skrevet 30. mai 2006 (endret) Hei, dere jeg er nybegynner på prosessorer, og jeg veit ikke hvilken jeg bør kjøpe mellom AMD ATHLON og Intel pentium 4? er det ikke sånn at amd blir varmere fortere enn Intel? 6210063[/snapback] Om du snakker prosessor for desktop-maskiner, så er dagens Pentium 4-prosessorer varmere enn AMDs. Flisa er litt snudd der. Forøvrig er Intel i ferd med å fase ut Pentium 4 til fordel for sin nye "Core 2 Duo"-CPU som vil løse disse problemene. Endret 30. mai 2006 av Smirnoff Lenke til kommentar
O.J Skrevet 30. mai 2006 Del Skrevet 30. mai 2006 Conroe er fortsatt et stykke unna. Skal du kjøpe nå så kjøp en Athlon X2 prosessor. hvilken modell må du vurdere etter hvor mye penger du har tenkt å bruke. Lenke til kommentar
efikkan Skrevet 30. mai 2006 Del Skrevet 30. mai 2006 Hei! I dag er det best å gå for en Athlon64 X2 ja. 3800+ og 4200+ er gode valg. Hilsen, efikkan. Lenke til kommentar
Babyloner Skrevet 31. mai 2006 Del Skrevet 31. mai 2006 lurte på om det blir en stor forskjell mellom Conroe prossesor og D930 dual core? Lenke til kommentar
G3n3ral Skrevet 31. mai 2006 Del Skrevet 31. mai 2006 Skal du bruke den til krevende ting eller noe i den duren så går du for AMD, men skal du bare sitte på forum og se på bilder etc. så går du for pentium (det er det billigeste alt. i dag) Lenke til kommentar
Smirnoff Skrevet 1. juni 2006 Del Skrevet 1. juni 2006 Nei, slutt å kom med slike ubrukelige kommentarer, vær så snill. Det er greit at Pentium 4 er noe svakere jevnt over, men den kan brukes til mer enn bare å surfe med. 9xx-serien er gode klokkere, det skal være sikkert. Lenke til kommentar
efikkan Skrevet 1. juni 2006 Del Skrevet 1. juni 2006 Til kontorbruk er nok Sempron/Celeron de beste alternativene. Men til kraftigere pcer så er AMD64 det beste valget i dag. Opteron er rå til overklokking. Lenke til kommentar
G3n3ral Skrevet 1. juni 2006 Del Skrevet 1. juni 2006 AMD er jo så bra fra før at du slipper å måtte klokken den da Lenke til kommentar
Xibit Skrevet 1. juni 2006 Del Skrevet 1. juni 2006 http://www23.tomshardware.com/cpu.html?mod...t=70&model2=212 ser ut til at intel henger greit med på denne oversikten.... Lenke til kommentar
InZane.OC Skrevet 4. juni 2006 Del Skrevet 4. juni 2006 Hva skal du bruke pcen til? vist du har tolmodighet så vill eg ha ventet til intels neste generasjon cpu (core 2 duo) som kommer i july Lenke til kommentar
E320CDI Skrevet 5. juni 2006 Forfatter Del Skrevet 5. juni 2006 Hei, jeg skal bruke pc'en til kontor arbeid og spille på pc'en med kanskje noe bilde og video redigering. Lenke til kommentar
kremt Skrevet 5. juni 2006 Del Skrevet 5. juni 2006 Når skal den kjøpes inn, nå snart eller om et par måneder? Lenke til kommentar
E320CDI Skrevet 6. juni 2006 Forfatter Del Skrevet 6. juni 2006 Jeg skal kjøpe en ny datamaskin om ca 1 mnd Lenke til kommentar
Smirnoff Skrevet 6. juni 2006 Del Skrevet 6. juni 2006 Conroe blir ikke lansert før slutten av juli. Pentium 4 fases jo ut, om du må kjøpe nytt om 1 mnd, så gå for AMD. Det er kraftige prosessorer det også. Selv har jeg maskin som holder greit foreløpig, så jeg venter og se hvordan ting ligger an ved Intels lansering. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå