DezTruckTor Skrevet 30. mai 2006 Del Skrevet 30. mai 2006 Hvordan bruker jeg den innebygde proxy funksjonen i weblesere som Mozilla Firefox og Internet Explorer? Jeg ønsker å kunne koble meg til nettsider annonymt, og helst ved å bruke en annen port enn f.eks. port 80. Jeg har også hørt om løsninger som heter TOR. Hvordan virker dette? Hvor finner jeg proxy-servere som tillater tilkoblinger på ander porter enn standard porter? Eventuelt, hvordan setter jeg opp en slik hjemme? Lenke til kommentar
Martin A. Skrevet 30. mai 2006 Del Skrevet 30. mai 2006 (endret) 1. Vet du hva en proxyserver er? 2. Om du setter opp en proxyserver lokalt, vil du få samme IP som du ellers ville gjort. 3. Google. Endret 30. mai 2006 av M4rTiN Lenke til kommentar
kjellml Skrevet 30. mai 2006 Del Skrevet 30. mai 2006 (endret) Hvis du vil betale for det kan jeg anbefale dette Edit: leif Endret 30. mai 2006 av kjellml Lenke til kommentar
DezTruckTor Skrevet 30. mai 2006 Forfatter Del Skrevet 30. mai 2006 1. Vet du hva en proxtserver er?2. Om du setter opp en proxyserver lokalt, vil du få samme IP som du ellers ville gjort. 3. Google. 6209818[/snapback] 1. En server som videresender informasjon. 2. Tenkte å sette den opp hjemme, og koble meg til den fra andre plasser (Enkelte av nettverkene jeg bruker har blokkert en del porter og adresser). 3. Var mange der, men fikk de ikke til å funke. Lenke til kommentar
Martin A. Skrevet 30. mai 2006 Del Skrevet 30. mai 2006 Aha, sånn sett. Det må du nesten nevne i førsteposten, så unngår man slike missforståelser Om du skal ha en ikke-lokal proxy, altså en allmenn en, så er de av erfaring meget treige, og stappfull av brukere. Så da lønner det seg nok å kjøpe en. Hvordan det er å sette opp en proxy, så har jeg ikke peiling. Aldri prøvd meg på det. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå