hobgoblin Skrevet 31. mai 2006 Del Skrevet 31. mai 2006 dem gangene jeg trenger å slenge opp en ftp-server så bruker jeg filezilla sin. finner den på samme sted som klienten. morsomme er at den er todelt så du kan la selve serverdelen kjøre i bakgrunnen også bruke en gui for styring, selv fra en annen maskin på nettverket. om serveren støtter sftp har jeg ikke sjekket men finner det sansynlig siden klienten gjør det... Lenke til kommentar
asbjornu Skrevet 31. mai 2006 Del Skrevet 31. mai 2006 Jeg bruker også FileZilla, og har gjort det i noen år nå. Jeg savner en del funksjoner jeg hadde i CuteFTP Pro (som f.eks. bokmerking av folders, hurtigtaster for upload/download o.l.), men til å være gratis og åpen kildekode synes jeg det er helt utmerket. Jeg har ingenting imot å betale penger for programvare, men når man får så mye bra for ingenting som man gjør med FileZilla, ser jeg ikke noen grunn til å skulle svi av 200-1000 kr fordi et par funksjoner mangler. Og jeg ser i hvert fall ingen grunn til å bytte til et annet "gratis"-program som egentlig bare er en ribbet utgave av en fullversjon det maser konstant på meg om at jeg må kjøpe. Lenke til kommentar
hobgoblin Skrevet 31. mai 2006 Del Skrevet 31. mai 2006 tja, du kan sikkert sende inn en feature-request til filezilla angående det du savner fra cuteftp pro når og om det kommer er jo en annen sak da men... Lenke til kommentar
MindTooth Skrevet 31. mai 2006 Del Skrevet 31. mai 2006 Uansett hvor mange klienter jeg prøver så faller jeg alltid tilbake til FlashFXP. Den koster riktignok $25, men med dagens kronekurs og sett i lys av at man ikke behøver å fornye lisensen så er det absolutt noe man bør unne seg 6210551[/snapback] Du har så rett, så rett! Jeg har aldri vært borti FTP så jeg lurer på hvordan man setter det opp? 6210565[/snapback] Her har du en liten guide: http://www.pcstats.com/articleview.cfm?articleID=1491 Noen som har erfaringer med Gene6? Lenke til kommentar
aenima Skrevet 31. mai 2006 Del Skrevet 31. mai 2006 Driver endel å knoter med websider. I den sammenheng liker jeg å best å bruke total commander som ftp client. Den er jo fil explorer og ftp program i ett. Man kan være koblet mot flere ftp servere samtidig. Det skal og være mulig å overføre filer mellom ftp servere med dette programmet, uten at jeg kan si helt sikkert. Har ikke hatt bruk for det. Det er svært lett å sette inn i også. Det er hvertfall verdt å teste ut. url: www.ghisler.com Lenke til kommentar
asbjornu Skrevet 31. mai 2006 Del Skrevet 31. mai 2006 tja, du kan sikkert sende inn en feature-request til filezilla angående det du savner fra cuteftp pro når og om det kommer er jo en annen sak da men...6213713[/snapback] Det har jeg allerede gjort. Eller, feature-requestene fantes allerede, men jeg la til kommentarer slik at dem kanskje blir prioritert høyere. Du finner dem her og her. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå