Gå til innhold
Trenger du skole- eller leksehjelp? Still spørsmål her ×

Friskrivien, Norsk eksamen 06 [engasjement]

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Vi får håpe på litt lettere oppgaver enn i dag! Dagens oppgaver var jo fryktlige. Jeg hadde jo gamblet en del på Ibsen på dagens eksamen, men navnet hans dukket jo selvfølgelig ikke opp. Fikk til slutt rabblet ned 3,5 sider om Henrik Wergeland.

Det som overrasket meg vart at det i dag ikke var noen oppgaver du kunne velge om du ikke hadde så mye peiling på pensumet, slik det alltid bruker å være. Så regner med det mer av det i morgen.

Lenke til kommentar

Valgte også oppgave 1, da denne fint gikk an å skrive uten alt for mye kunnskap om litteraturhistorien, men er i likhet med deg skuffet over at det ikke var en friere oppgave. Var etter hvert rimelig klar for Ibsen jeg også, men det ble kanskje litt for tydelig med Ibsen, så de droppet det. Skrev 1317 ord på dagens eksamen. Oppdaget etter hvert at jeg hadde glemt å føre på oppgavenummer, så der forsvant den godfølelsen.

I morgen venter nynorsk, det er friskriving så da er vel ingen av oppgavene basert på pensumet. Nå handler det bare om å finne frem til noe dagsaktuellt om engasjement som jeg kan skrive om.

Lenke til kommentar

Jubelen sto ikke akkuratt i taket over dagens oppgaver. Hadde lite seriøst å komme med om verken Bono, Geldof, fredsprisvinneree eller hva som skal til for å engasjere unge. Endte derfor opp med å skrive om velstandsnorge og om all velstanden vår spiller inn på engasjementet...

Skrev omtrent 1700 ord, og gikk hjemm 12:30, tidsnokk til å se både Cheers, Hom and Away og 7th heaven ;)

Lenke til kommentar

Jeg endte opp med å skrive oppgave 2. Følte jeg svarte godt på oppgaven, selv om jeg ikke fikk presset ut mer enn 3 sider på papir. Når klokken var 12.45 følte jeg meg passe ferdig, i tillegg til at det gikk en bussen om 10 minutter, så jeg endte opp med å gå hjem da. Fikk litt dårlig samvittighet pga det nå i etterkant, ettersom det var en eksamen og jeg kunne muligens gjort forbedringer om jeg satt en time til.

Men blir det en 4er så er jeg fornøyd.

Lenke til kommentar

Likte oppgavene veldig godt jeg.. skrev oppgave 1 og ble på 3 sider.

Men sirIdar, meningen var vel ikke å skrive om personene / sakene som var nevnt i oppgaveteksten? Sakene jeg skrev om var valgfritt sidemåls debatten og kampen mot narkotika. Men nynorsken ble ikke så god.. fikk for liten tid på slutten til å sjekke godt nok.

Lenke til kommentar

Nei, jeg husker ikke oppgaven helt, jeg skrev som sagt oppgave 3, så jeg fokuserte naturlig nok mest på den ;) Dessuten var dette den med minst oppgavetekst, så d var ikke så mye jeg måtte lese for å finne hu hva jeg skulle gjøre.

Ble nok litt vel mye svada om hvor rike vi er i dette landet, og litt lite om engasjement, men satser på at det holder til en sterk 4, eventuellt en svak 5.

Lenke til kommentar
jeg skrev oppgave 6, men så ble jeg veldig usikker nå.

noen andre som skrev den oppgaven? hva skrev dere? egne meninger om teksten?

nervøs

6216197[/snapback]

Tror det er en egen tråd for deg her.. :cool:

Lenke til kommentar
satser på at det holder til en sterk 4, eventuellt en svak 5.

6216504[/snapback]

Dersom du er bedre enn 90,9% av de som er oppe til eksamen har du en sjangs.. håper vel på det samme jeg og.. :blush:

Edit: leste svaret ditt litt fort. Tallet mitt var for karakteren 5 eller bedre!

Endret av dvn
Lenke til kommentar

Hvor har du de tallene fra?

Går for en 5er da. Får vanligvis en mellomting mellom 4 og 5 i nynorsk, og i dag tok jeg meg faktisk tid til å lese gjennom, noe jeg ikke gadd på heldagsprøven vi hadde tidligere i vår (gom gav meg 5/4). Satser derfor på at jeg med å lese gjennom fikk rettet opp småfeil som gir ett dårlig inntrykk og kan trekke meg ned...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...