Paulex Skrevet 30. mai 2006 Del Skrevet 30. mai 2006 Dette temaet har vært tatt opp før men fant ingen som var innholdsrike nok til at det fikset mitt problem. Jeg har brukt USB headset helt til jeg kjørte over det litt for mange ganger med stolen og har nå ett 5h steel headset. Bruker audigy 2 ZS. Problemet ligger der at andrer hører det som jeg spiller av på dataen av musikk på f.eks. Ventrilo o.s.v. Jeg har gått inn på recording menyen og finner ikke "mic" der, kun: MIDI synth. Auxiliary. What u hear. CD digital. Wave. ATM står den på wave. Mer vet jeg ikke om har effekt på dette problemet. Takker til alle som tar seg tid til å hjelpe. Lenke til kommentar
Wubbable Skrevet 30. mai 2006 Del Skrevet 30. mai 2006 skriv sndvol32 i kjør (liker det avansert ).. Trykk på alternativer, og egenskaper... Kryss av alle tinga, og trykk OK... Prøv også alternativer > egenskaper > klikk inspilling, merk av alt, OK... Lenke til kommentar
Paulex Skrevet 30. mai 2006 Forfatter Del Skrevet 30. mai 2006 Trykket av alle 5 tinga, fortsatt lite å høre. Lenke til kommentar
Paulex Skrevet 30. mai 2006 Forfatter Del Skrevet 30. mai 2006 (endret) har forresten Platuim Pro utgaven. Og jeg bruker noe jeg er ganske sikker på er mic inngangen bak på kortet: O-----O-------O ^ .................^ mic.............. lyd Endret 30. mai 2006 av Paulex Lenke til kommentar
PatSharpX Skrevet 30. mai 2006 Del Skrevet 30. mai 2006 (endret) Er det i alle programmer eller bare i VT? Mulig det kan være noe med "Binds" i ventrilo Har du prøvd en annen/ny lyd driver? Endret 30. mai 2006 av GnoMiz Lenke til kommentar
Paulex Skrevet 30. mai 2006 Forfatter Del Skrevet 30. mai 2006 Det er i alle programmer. Som du skrev henviser jeg til eksempelet ventrilo. Også i...TS... windows stemmeopptak. Alt mulig.... Trodde dette var ett noe common problem som var lett å fikse. Lenke til kommentar
sycho Skrevet 31. mai 2006 Del Skrevet 31. mai 2006 Pleier ikke mic og lyd utgangene å være ved siden av hverandre? Har hvertfall vært det på mine lydkort! Lenke til kommentar
Paulex Skrevet 31. mai 2006 Forfatter Del Skrevet 31. mai 2006 Ja men uansett om jeg ikke mar miccen i noe hull som helst så er det fortsatt... Det som jeg hører på dataen som spilles av for ANDRE. Så om jeg vet hvordan jeg skal løse det så veit jeg hvor miccen skal sitte :> Lenke til kommentar
AndersT2 Skrevet 31. mai 2006 Del Skrevet 31. mai 2006 Så vidt jeg skjønte så har du ett 5.1 headsett som har 3 kabler inn i lydkortet. Hvis du har fått den ene inn i mic inngangen så vil de høytallerene fungere som microfon. Du kan bruke vanlige høytallere som microfon, men de fungerer ikke spesielt bra til det. Ta å kjør høytaller testen som er i driveren, hvor den sier hvilken høytallere, og lyden er i den høytalleren de sier. Da vil du oppdage hvilken som er puttet i feil hull. (Grønn=Front, Sort=Senter Sub, og den siste er Bakhøytallere). Den bakhøytalleren og Micen har nesten lik farge. Lenke til kommentar
Paulex Skrevet 31. mai 2006 Forfatter Del Skrevet 31. mai 2006 errr... Mulig jeg da har puttet miccen inn i bakhøytalerenes plass. Det var jo surt. Da er det ingen mic ingang på selve lydkortet mitt da? Imo. at det kun er 3 innganger på det. (MERKLIG) Lenke til kommentar
Crankykid Skrevet 31. mai 2006 Del Skrevet 31. mai 2006 Det er mic inngang på Audigy 2ZS, har det samme lydkortet. Og samme headsettet forresten. Lenke til kommentar
Paulex Skrevet 31. mai 2006 Forfatter Del Skrevet 31. mai 2006 det som er problemet er at selv om ikke miccen er INNI dataen engang spilles fortsatt kun det JEG hører av. Lenke til kommentar
AndersT2 Skrevet 31. mai 2006 Del Skrevet 31. mai 2006 (endret) Du har vel kanskje det lydkortet som trenger spesial plugg. De som følger med headsettet har 3 kontakt punkter på pluggen, men lydkortet trenger de som har 4. Slik at utgangen for bakhøytellerene også inneholder mic inngangen. EDIT: Les DENNE testen av lydkortet her hos Hardware. Problemet blir forklart under tilkoplinger på side 2. Kortet ser ut til å ha utganger som kun passer sammen med Creative sine lydanlegg. Men hvis du finner en overgang fra den jack typen de nevner så funker det også på vanlige headsett og anlegg. EDIT 2: Sjekket hos Clas Ohlson, og de har en overgang. Søk på produkt nr 32-4150. Så må du bruke en overgang fra RCA til 3.5 mm hun plugg, produkt nr 38-1619. Det eneste som mangler da er en Hun hun skjør for RCA, produkt nr 22-721. biltema har denne mye billigere. Produkt nr 24-165, men de har ikke den 4 polet utgangs kabelen ser det ut til. Som du skjønner blir dette ett ekstremt stort kabelrot. Det blir nesten like billig å kjøpe ett annet lydkort som å kjøpe alle kablene som trengs for å få alle kanalene og mic'en til å fungere. Det vanlige Audigy 2 fungerer strålende med alle normale plugger. Endret 31. mai 2006 av AndersT2 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå