Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Kjøp av ny router

Anbefalte innlegg

Hadde tenkt til å skaffe meg ein router som er billig. Har sitt litt på ein tråløs router med 4 ports switch. Eg har ein bærbar pc, ein stasjonær pc.

vist eg kjøper ein tråløs router med 4 ports switch, kan eg da gå inn på routeren og forwarde den, eller er eg nøtt til å kjøpe ein valig router? Bruker netverkskabel til den stasjonære.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Er ikke helt med på hva du mener med å forwarde. Utdyp det litt mer.

Uansett. Jeg kjøpte nylig en billig og grei trådløs router hjemme. D-Link DI-524. Funker mer enn bra nok hjemme hos meg. Har koblet opp 2 laptopper via trådløst og en stasjonær og en xbox 360 via kabel. Funker knirkefritt.

Har også satt opp en ASUS WL-500g hos mamma (hun bruker trådløst også). Og den funker kjempefint hos henne. Den droppet ut veldig mye i starten, men etter en firmware update så var den i boks og. Så anbefaler vel egentlig ASUS og D-Link. Har begge og begge funker knirkefritt :) Og begge er lette å sette opp via Web-grensesnitt.

Lenke til kommentar
Anbefaler Linksys av merke selv. Cisco er verdensledere innenfor nettverk og det vises gjennom Linksys-serien. God kvalitet, god stabilitet, god rekkevidde og enkelt oppsett.

Lykke te!

6209333[/snapback]

Off-Topic: Var ikke akkurat så verdensledende etter at de ble hacket og all kildekoden til alle firewallene deres ble tatt ^^ :tease:

Lenke til kommentar

Hadde tenkt til å sette opp ein ftp server og diverse ting. Som du ken lese her prøvde og å sette opp ein ftp server uten hell. Tråløst er ikkje å viktig, skal på elkjøp i morgon og sjå om finner meg noko der.

Endret av BigJaffa
Lenke til kommentar

Jeg forstår ikke "vist eg kjøper ein tråløs router med 4 ports switch, kan eg da gå inn på routeren og forwarde den, eller er eg nøtt til å kjøpe ein valig router?"

Men om jeg tolker det ditt henn at du ønsker logge på den routeren du kjøper for deretter å opne opp for trafikk for en FTP server på port 21 til en intern IP så skal dette gå fint om det er Linksys eller DLink .

Lenke til kommentar

har lest tråden om FTP serveren. Jeg finner ikke ut om du har bedt de som skal koble seg til bruke din eksterne (internett) adresse. (de kan ikke koble seg til 10.... eller 192....) Du finner denne her: www.myip.dk

Videre bør port 20-22 være forwardet til din lokale ipadresse (adr til PC).

Begge disse adressene bør være statiske, dvs at du må sette fast ip i PC (tcp-ip) og bruke no-ip.info eller lignende adresse.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...