MartinOlavson Skrevet 30. mai 2006 Del Skrevet 30. mai 2006 Testa mitt POV 7800GT på 3dmark 05 denne helgen og fikk dårlige resultater! På det høyeste fikk jeg 5700 poeng. Jeg har AMD 3700+ og 1 GB dual ram. Hva kan være feil? Har den nyeste driveren fra Nvidia. Kortet er ikke klokket. Burde ikke jeg få nærmere 7000 poeng? Håper på svar. Mvh. Martin fra Oslo. Lenke til kommentar
viper44 Skrevet 30. mai 2006 Del Skrevet 30. mai 2006 Sjekkliste: Sett innstillingene på kortet ditt til "default" eller noe sånt. Sett skjermens oppløsning til 1024*768. Sørg for at AA og AF er slått helt av. De fleste med dårlig score glemmer dette. Sørg for at det ikke kjøres noen som helst andre programmer feks. antivirus osv. mens testen kjøres. Når dette er sagt synes jeg du ikke skal legge alt for stor vekt på slike tester. Praktisk spilling er det som teller, og her kan en "maskin" som scorer høyere enn din, faktisk kjøre enkelte spill med dårligere ytelse enn din maskin vil gjøre osv. Lenke til kommentar
chariot Skrevet 30. mai 2006 Del Skrevet 30. mai 2006 Sjekk også: At Vsync (Vertical Sync) ikke står på. At skjermkort temperatur ikke er for høy. At cpu temperatur er for høy. Er tempraturene på skjermkortet eller cpu høye kan du fjerne støv på kjøleribbenen. Selv opplevde jeg 50 grader forskjell etter jeg fjernet støv fra skjermkortet mitt, pga det hadde lagt seg så mye støv på kjøleribbene at luften fra vifta ikke klarte å treffe ribba. Mvh. Rise Lenke til kommentar
MartinOlavson Skrevet 30. mai 2006 Forfatter Del Skrevet 30. mai 2006 Har sjekka alt, men den vil allikevel ikke score høyere, burde i alle fall over 6000 for at jeg skal være fornøyd. Lenke til kommentar
leifeinar Skrevet 30. mai 2006 Del Skrevet 30. mai 2006 hvor stor strømm forsyning har du? hender at for liten har innvirkning på scoren Lenke til kommentar
lancaster Skrevet 30. mai 2006 Del Skrevet 30. mai 2006 Ikke sjangs i havet at for liten strømforsyning har noe med saken i gjøre, sorry kompis. Får kortet for lite strøm blir det ustabilt, ikke noe annet enn det. Sjekk alle de ovennevnte innstillingene, og sjekk at du har siste driver. Har du hatt andre skjermkort på maskinen før ville jeg prøvd å finne en drivercleaner, dette finnes til både ati kort og nvidia kort. Dette for å være sikker på at du bruker helt riktig driver og at ikke gamle filer klusser opp. Lenke til kommentar
mossing91 Skrevet 30. mai 2006 Del Skrevet 30. mai 2006 Ikke sjangs i havet at for liten strømforsyning har noe med saken i gjøre, sorry kompis. Får kortet for lite strøm blir det ustabilt, ikke noe annet enn det. Sjekk alle de ovennevnte innstillingene, og sjekk at du har siste driver. Har du hatt andre skjermkort på maskinen før ville jeg prøvd å finne en drivercleaner, dette finnes til både ati kort og nvidia kort. Dette for å være sikker på at du bruker helt riktig driver og at ikke gamle filer klusser opp. 6209348[/snapback] OMg, blir det ustabilt påvirker det scoren. Ustabilt blir som artifacts, senker ytelsen. Lenke til kommentar
lancaster Skrevet 30. mai 2006 Del Skrevet 30. mai 2006 får ikke kortet nok spenning eller strøm kræsjer spillet. I så tilfelle burde han ta en test da for å sjekke om han får artifacts. Det er utrolig søkt at strømforsyningen har noe med dette å gjøre. Lenke til kommentar
viper44 Skrevet 30. mai 2006 Del Skrevet 30. mai 2006 (endret) Ok. Du har selfølgelig siste drivere til HKortet og lydkortet? Dette kan ha stor innvirkning. Sjekk AGP aparturesice(mulig feilstaving ) i bios, sikker innstilling her er 128mb Edit: Noen ganger kan det være lurt å sjekke om det er lagt ut nye oppdateringer til biosen. Endret 30. mai 2006 av viper44 Lenke til kommentar
leifeinar Skrevet 30. mai 2006 Del Skrevet 30. mai 2006 fant ikke den tråden da psu var skyld i lav score. men her er et annet exempel ikke det beste men men. en shuttles med FX-60 og 1900xt som scorer 9500 poeng. ville med mere strømm vært over 11000. LINK HER Lenke til kommentar
MartinOlavson Skrevet 30. mai 2006 Forfatter Del Skrevet 30. mai 2006 Takk for all hjelp folkens, men fant feilen nå! Gikk inn i bios og loadet optimized defaults, og vips, 6800 poeng på første forsøk. Nå er jeg fornøyd! Lenke til kommentar
lancaster Skrevet 30. mai 2006 Del Skrevet 30. mai 2006 Jeg snakker litt sånn dårlig tysk liksom, men der har de da altså testet med standard psu, også med en kraftigere en ?? For det er kjent at shuttler, cubes har noe dårligere ytelse enn stasjonær, og det har ingenting med psu'en å gjøre. Lenke til kommentar
MartinOlavson Skrevet 30. mai 2006 Forfatter Del Skrevet 30. mai 2006 FAKERTEN! Tok og kjørte 3dmark noen ganger til bare for å være sikker, men da var jeg tilbake på noe med 5000, hele tiden. Hva i huleste? Nå skjønner jeg ingenting.... Lenke til kommentar
GEM2 Skrevet 31. mai 2006 Del Skrevet 31. mai 2006 FAKERTEN! Tok og kjørte 3dmark noen ganger til bare for å være sikker, men da var jeg tilbake på noe med 5000, hele tiden. Hva i huleste? Nå skjønner jeg ingenting.... 6210692[/snapback] Hei Jeg har også et 7800GT kort - og jeg oppnår følgende resultat: 3DMARK03: 14470 3DMARK05: 7999 3DMARK06: 4376. Da er kortet klokket så høyt som mulig... Jeg har hovedkort MSI Diamond Plus, og en AMD 64 X2 - 4400+ Når det gjelder strømforsyning så kan jeg bekrefte at dette vil kunne gjøre stort utslag på ytelsen (les 3DMARK) . Mao det er ikke slik de skriver over. Lenke til kommentar
mossing91 Skrevet 31. mai 2006 Del Skrevet 31. mai 2006 JEEEJ, jeg trodde jeg hadde et dårlig 7800GT siden jeg bare fikk 8051 poeng i 05 Dette med en 3700+. OT: Hvilken PSU har du? Hvis du har Q-tec kan den gi deg ustabile spenninger, dette er et kjent problem. Lenke til kommentar
Eyvind Skrevet 31. mai 2006 Del Skrevet 31. mai 2006 FAKERTEN! Tok og kjørte 3dmark noen ganger til bare for å være sikker, men da var jeg tilbake på noe med 5000, hele tiden. Hva i huleste? Nå skjønner jeg ingenting.... 6210692[/snapback] Og Cool n' Quiet er slått av? Lenke til kommentar
MartinOlavson Skrevet 31. mai 2006 Forfatter Del Skrevet 31. mai 2006 Jeg vet egentlig ikke, jeg satt Softmunu'en i bois til default og da skulle Cool'nQuiet være på. Men, jeg har ikke innstalert noen Cool'nQuiet programvare i Windows. Bare en driver til prossesoren. Kan dette ha noe å si da? Cpu'en har lav tempratur, samme med skjermkortet. Lenke til kommentar
MartinOlavson Skrevet 31. mai 2006 Forfatter Del Skrevet 31. mai 2006 Tror også at strømforsyneren er mer enn god nok, en Hiper 460W. Lenke til kommentar
Eyvind Skrevet 31. mai 2006 Del Skrevet 31. mai 2006 Cool n' Quiet må skrues av i BIOS. Jeg måtte i hvert fall det på mitt gamle s939 hk. Lenke til kommentar
GEM2 Skrevet 31. mai 2006 Del Skrevet 31. mai 2006 JEEEJ, jeg trodde jeg hadde et dårlig 7800GT siden jeg bare fikk 8051 poeng i 05 Dette med en 3700+. OT: Hvilken PSU har du? Hvis du har Q-tec kan den gi deg ustabile spenninger, dette er et kjent problem. 6213519[/snapback] Huff da - skjermkortet mitt er et Club 3D -kanskje ikke helt i tet? PSU er en HIPER type-R 580W, den er jeg svært fornøyd med. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå