Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Bil beregnet for langkjøring, tips ?

Anbefalte innlegg

Jeg ville IKKE kjørt en sportsbil som er senka og har veldig lavprofil dekk.

Personlig syns jeg vår Mercedes Benz 230E 1990 er veldig grei til langturer.

Men noe nyere hadde sikkert vært bedre.

En halvtung bil med rundt 100-200hk, og god plass foran og bak er bra.

Problemet med vår bil er liten plass i baksetet, så blir ubehagelig å sitte der i 3-4 timer i strekk.

Men av det jeg har vært med i nedover europa, så er nok lastebiler det mest behagelige.

Plass til å spasere og strekke på føtene i hytta, gode stoler med masasje, og mange funksjoner for å finne perfekt form for ryggen / ræva di, og stolene står på luftputer, så de fjærer fint etter vegen.

Og god plass rundt deg til å sette evt. kjøleskap / micro / kaffetrakter / colakasser.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hadde nok valgt en Volvo S60 eller en S80 med 2.4 D5 motoren og geartronic :) Kjører glatt i 100 mil uten å bli sliten i kroppen... og det vet jeg av erfaring :)

6210491[/snapback]

Well, jeg kjører stadig min 2000mod A4 100 mil i strekk, blir ikke sliten da, ihvertfall.. Og stoppe gjør jeg kun for å tisse, tanke eller ta ferje.. ;)

Lenke til kommentar
Kjøp Ford Mustang SVT en spess utgave med 10.0L og 864 HK.. 0-100 på 1,9 sek.. Og den slår nok alt av møtene kjøretøy som du møter på veien=)

6211062[/snapback]

Har du link til noe slikt? Aldri hørt om en 10 liters mustang..

Lenke til kommentar

Comfort uten tanke på pris: S-Klasse, Maybach.

Comfort med tanke på pris: Litt eldre bil med skinn og aircondition. Liker godt min maxima, bortsett fra at den bruker mye bensin :( En stor slodde, late 90-talls med en sånn tålig gjerrig diesel.

Lenke til kommentar
Må bare komme med selve gubbe-alternativet:

Citroen XM.

Gubbete så det holder, men det finnes ikke bedre langturbil.

6217821[/snapback]

Så jævla enig! FANTASTISKE kjøreegenskaper og komfort. Da kan en kjøre laaaangt. Kanskje med en 3,0 v6 eller 2,5 turbodiesel.

Lenke til kommentar
hrm , er litt i tvil om hva vi egentlig leter etter, utifra trådtittel.. Er det en lang distansebil, en langdistansebil eller en langdistanse bil? :S

6227251[/snapback]

Trådstarter burde ta en titt her:

http://folk.uio.no/tfredvik/amo/

6227450[/snapback]

Og andre burde lese innlegget, før man kommenterer ;)

(Men, trådstrater burde kanskje løst det på en annen måte...)

6227506[/snapback]

Hehe, hadde lest innlegget jeg, det var bare min lille protest mot den ekstensive orddelingen/særskrivingen. ;)

Lenke til kommentar
Hehe, hadde lest innlegget jeg, det var bare min lille protest mot den ekstensive orddelingen/særskrivingen. ;)

6228099[/snapback]

Han skrev jo selv at det var en skriveleif, hvorfor protestere mot det da, når du til og med forstod meningen :p

Lenke til kommentar

6228099[/snapback]

Han skrev jo selv at det var en skriveleif, hvorfor protestere mot det da, når du til og med forstod meningen :p

6228316[/snapback]

Ok da, den "NB"-en hadde jeg ikke sett.. :whistle:

Lenke til kommentar
Motorstopp ja... Motoren slites også sikkert... Men er noe med motoren som gjør så den stopper... Har sett mange av dem i Tyskland da ungdommer feks kjører motoren HARDT med en gang dem kommer ut på Autobahn...

Dette gjelder jo bare nybiler da.. Biler som er ordentlig kjørt inn osv tror jeg dette ikke er så farlig med..

6212127[/snapback]

Det har ingenting med hvor gammel bilen er. Det kommer av soting i motoren. Spes mange nordmenn opplever dette vil jeg tro. Bilen er mye småkjørt i norge, så kommer de til autobahn og gir flat pedal med engang før motoren har fått blåst seg skikkelig ren. Kan ta fyr også da.

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...