Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Bil beregnet for langkjøring, tips ?

Anbefalte innlegg

Hvis du skulle på biltur f.eks til Spania og kunne valgt akkurat hvilken bil du ville, hva ville du valgt da?

Jeg drømmer mye og prøver å tenke meg fram til den perfekte bilen til dette. Jeg syns en langdistanse crusier burde ha:

- Diesel så du slipper og fylle så ofte

- Ekstremt god komfort så du kan kjøre langt om gang

- Mye power så du kan holde høyt tempo der det er mulig

Derfor lurer jeg på om Mercedes s 420 cdi eller eller a8 4,2 tdi hadde hvert mine valg.

Hva velger du?

NB: Vet jeg skrev langdisanse feil, men må jo ha 3 ord i emmnetittelen!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har kjørt ned i en Skoda Superb 1,9 TDI 130 HK... Hang fint med en E220 i tyskland med den.. Fikk den opp i 230 km/t..

KOmforten i den er på topp.. www.skoda-auto.no <- Se på ny bil og Superb.. Enormt bakseteplass.. og god bagasjeplass.. Skal neddover til Italia igjen med bilen..=D

Fylller du fulltank på den.. Så kan du få kjørt 1150 km som kjørecomp. sa ved normal kjøring..

Ned til Italia som er 250 mil fylte vi 3 ganger så den rekker et stykke.. Og i Tyskland lå vi i 190 km/t i gjennomsnitt som bilen viste..

Lenke til kommentar

Hvis jeg kunne valgt akkurat hvilken bil jeg ville står skoda tdi ganske langt ned på listen.

Slr er smooth, men sa ikke Jermey Clarkson at hvis han kjørte full fart så var tanken tom på 20 min? Det kan jo bli litt masete i lengden!

Lenke til kommentar

Har ikke kjørt langdistanse med a8, men kjørte danmark-sveits i løpet av en dag med en a6 3.2fsi. En herlig langdistanse bil, og med 80l tank trenger man fortsatt ikke fylle så ofte. Så jeg ville også sagt a8 eller s-klasse, god komfort og krefter så det holder. Og etter å ha sett siste Top Gear holder jeg en knapp på s-klasse. Uten å ha kjørt den selv ennå vil jeg si dette må være komfortmesteren!

Lenke til kommentar

Jeg syns ikke s klasse er gubbete, s klasse er stil! Jeg liker ingen mercedeser bortsett fra s klassen, det er fordi den oser komfort og klasse på en rar sportslig måte.Hvis noen forsto noe av det. Den er absolut nydlig. Liker den nye GL'en også forresten!

Lenke til kommentar

Hm.... Kjøp en BMW M3 ? M5? M6? Bare ikke merce... Men husk.. IKKE kjør motoren hardt når motoren er kald... Da er d lett og få motorstopp.... Mange mercer neddover i tyskland så jeg som stod parkert...

Hvor mye spenn har u og rutte med da?

Har du ubegrenset? Kjøp Ford Mustang SVT en spess utgave med 10.0L og 864 HK.. 0-100 på 1,9 sek.. Og den slår nok alt av møtene kjøretøy som du møter på veien=)

Lenke til kommentar
Men husk.. IKKE kjør motoren hardt når motoren er kald... Da er d lett og få motorstopp.... Mange mercer neddover i tyskland så jeg som stod parkert...

6211062[/snapback]

Lett å få motorstopp? Lett å slite unødig på motoren.

Kjøp Ford Mustang SVT en spess utgave med 10.0L og 864 HK.. 0-100 på 1,9 sek.. Og den slår nok alt av møtene kjøretøy som du møter på veien=)

6211062[/snapback]

Mustang SVT? Den nye GT500'n har en kompressormata 5,4liter som yter 450hk og 450lb-ft.

Lenke til kommentar

Motorstopp ja... Motoren slites også sikkert... Men er noe med motoren som gjør så den stopper... Har sett mange av dem i Tyskland da ungdommer feks kjører motoren HARDT med en gang dem kommer ut på Autobahn...

Dette gjelder jo bare nybiler da.. Biler som er ordentlig kjørt inn osv tror jeg dette ikke er så farlig med..

Ford Mustang SVT 1994 mod. tror jeg d var.. Bare noen få i verden av den versjonen som er laget...

Endret av _Daniel_
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...