sablabra Skrevet 8. juni 2006 Del Skrevet 8. juni 2006 Sist jeg fjerna goop fra GPU'en brukte jeg neglelakkfjerner (aceton) og q-tips. Fungerte fint det.. 6270113[/snapback] Jepp, aceton fungerer utmerket. Bare pass på så du ikke bruker negllakkfjerner som lukter parfyme og er tilsatt mye ekstra! Min erfaring er i hvert fall at det vil lukte parfyme fra kjøleblokken/cpuen i lang tid . Kan tenke meg at det legger igjen ting man ikke vil ha også Lenke til kommentar
Stigma Skrevet 8. juni 2006 Del Skrevet 8. juni 2006 neglelakkfjerner innehodler nesten alltid tilsetningstoffer som blir liggende igjen. Derfor er det, som whitespirit, ikke å annbefale. Bruk det gjerne for å løse opp goopen, men bruk noe annet og renere for å vaske overflaten etter du er ferdig. jeg bruker ofte whitespirit siden det neste "smelter" vekk alt mulig inkludert thermal pads, men ikke faan om jeg hadde plassert CPU rett på toppen av det uten å rense opp etterpå. Du kan jo faktisk SE det laget som ligges igjen med det nakne øyet (gitt godt lys). -Stigma Lenke til kommentar
meastp Skrevet 13. juni 2006 Del Skrevet 13. juni 2006 He he... lurer på hvor mange ganger denne diskusjonen har pågått? Det er ihvertfall et titalls tråder om emnet. Det er visst ingen som bruker søkefunksjonen lenger.... Selv sverger jeg til rødsprit og q-tips. Lenke til kommentar
Økonom Skrevet 15. juni 2006 Del Skrevet 15. juni 2006 (endret) Jeg bruker kondensfjerner (isopropanol) og dasspapir. Kondensfjerner koster 24,90,- for en liter på biltema, men hvis jeg går tom bruker jeg rødsprit. Fugerer bra begge deler.. Endret 15. juni 2006 av Økonom Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå