best90 Skrevet 30. mai 2006 Del Skrevet 30. mai 2006 lurer på om denne bærbare er et bra tilbud? prossesor: intel core duo t2400 (1,83) Ram: 2048 mb ddr2- 533 mhz Harddisk 160 gb (2*80gb sata-5400 rmp) Ati mobility radeon x1800- 256 mb ddr3 ram dvd brenner 4*usb 2,0 1*ieee 1394 s-video ut 1*dvi lan/wlan kort Får denne pc en for ca 12000 kr. Dette er vell et bra tilbud? stoler ikke helt på prisen det står på linken under. på svensk side Hvorden er skjermkortet i spill/3d mark. Hvordan vill denne klare ny spill? spiller ganske mye, så det er viktig. står litt om den her også får den i sommer hvis jeg kjøper. Er dette et tilbud jeg burde slå til på? Eller burte jeg vante til høsten og få en bærbar med intel "Merom"? Lenke til kommentar
klilleng Skrevet 30. mai 2006 Del Skrevet 30. mai 2006 (endret) Får du den til 12000 høres det ut som en knallkjøp. Mye ram, stor disk, kraftig skjermkort, stor skjerm.. Den er sikkert stor og tung, med dertil svak batterilevetid, men ytelsen skulle være på plass ja. Edit: Hvis du får den "til sommeren" så kan det jo hende prisene er falt litt, men neppe SÅ mye. Spørs hva som menes med "til sommeren" da. Endret 30. mai 2006 av klilleng Lenke til kommentar
best90 Skrevet 30. mai 2006 Forfatter Del Skrevet 30. mai 2006 Vet ikke helt når jeg får den, men det står at hvis jeg bestiller den innen 6 juni får jeg den før sommer ferien. trykk her på den nederste siden her står det at den bråker mellom 4,8 db og 38 db. Bråker den da veldig mye? Har ikke lyst på en pc som bråker like mye som en støvsuger Er også ganske stor 408 mm bred *289 mm og 41,6 høy. veier fra 4 kg. Er dette da en enorm data? Hadde egentlig tenkt på en ganske liten data, men ettersom dette er et så bra tilbud vet jeg ikke helt Lenke til kommentar
klilleng Skrevet 30. mai 2006 Del Skrevet 30. mai 2006 Bråker den da veldig mye? Har ikke lyst på en pc som bråker like mye som en støvsuger Er også ganske stor 408 mm bred *289 mm og 41,6 høy. veier fra 4 kg. Er dette da en enorm data? Hadde egentlig tenkt på en ganske liten data, men ettersom dette er et så bra tilbud vet jeg ikke helt 6208920[/snapback] Den er _stor_ ja. 17" skjerm og 4 kg++. Angående støy, så vil det nok variere veldig med hvor stor belastning du kjører på den. Spilling vil nok føre til et heftig støynivå alla støvsuger. Vanlig bruk i Windows vil nok ikke bråke noe særlig. Men har ikke prøvd maskinen selv, så blir litt vanskelig å si noe eksakt. Lenke til kommentar
Chubbyoslo Skrevet 30. mai 2006 Del Skrevet 30. mai 2006 Fikk lyst på den her ass. Hvor fikk du den til 12.000? Lenke til kommentar
best90 Skrevet 30. mai 2006 Forfatter Del Skrevet 30. mai 2006 (endret) Bråker den da veldig mye? Har ikke lyst på en pc som bråker like mye som en støvsuger Er også ganske stor 408 mm bred *289 mm og 41,6 høy. veier fra 4 kg. Er dette da en enorm data? Hadde egentlig tenkt på en ganske liten data, men ettersom dette er et så bra tilbud vet jeg ikke helt 6208920[/snapback] Den er _stor_ ja. 17" skjerm og 4 kg++. Angående støy, så vil det nok variere veldig med hvor stor belastning du kjører på den. Spilling vil nok føre til et heftig støynivå alla støvsuger. Vanlig bruk i Windows vil nok ikke bråke noe særlig. Men har ikke prøvd maskinen selv, så blir litt vanskelig å si noe eksakt. 6208973[/snapback] hehe. det funker sikkert bra. det er vell også en "stile" knapp på den. Får den til 11844 kr gjenom et hjemmepc tilbud på jobben til pappa. Kan også velge mellom 5 andre dataer, syke tilbud på alle Endret 30. mai 2006 av best90 Lenke til kommentar
best90 Skrevet 30. mai 2006 Forfatter Del Skrevet 30. mai 2006 (endret) Men er det noen her som vet ca hvordan den er i spill/3d mark? Vil jeg feks kunne spille BF2 i stander oppløsning (WXGA) med instillingene nesten på max? Noen som har en link til en test av en data med ca like spess? 10 innlegg jea Endret 30. mai 2006 av best90 Lenke til kommentar
melsom Skrevet 30. mai 2006 Del Skrevet 30. mai 2006 hehe. det funker sikkert bra. det er vell også en "stile" knapp på den.Får den til 11844 kr gjenom et hjemmepc tilbud på jobben til pappa. Kan også velge mellom 5 andre dataer, syke tilbud på alle Husk at slike tilbud om pc via jobb KUN har ett års garanti (eller den garantien som gis fra leverandør. Som oftest 1 år). Du har INGEN reklamasjonsrett på den (som er 5 år dersom man kjøper en pc som vanlig privatperson). Lenke til kommentar
klilleng Skrevet 30. mai 2006 Del Skrevet 30. mai 2006 hehe. det funker sikkert bra. det er vell også en "stile" knapp på den.Får den til 11844 kr gjenom et hjemmepc tilbud på jobben til pappa. Kan også velge mellom 5 andre dataer, syke tilbud på alle Husk at slike tilbud om pc via jobb KUN har ett års garanti (eller den garantien som gis fra leverandør. Som oftest 1 år). Du har INGEN reklamasjonsrett på den (som er 5 år dersom man kjøper en pc som vanlig privatperson). 6211256[/snapback] Bedrifter har da også reklamasjonsrett? Men den er bare to år, ikke fem.. Lenke til kommentar
best90 Skrevet 31. mai 2006 Forfatter Del Skrevet 31. mai 2006 hehe. det funker sikkert bra. det er vell også en "stile" knapp på den.Får den til 11844 kr gjenom et hjemmepc tilbud på jobben til pappa. Kan også velge mellom 5 andre dataer, syke tilbud på alle Husk at slike tilbud om pc via jobb KUN har ett års garanti (eller den garantien som gis fra leverandør. Som oftest 1 år). Du har INGEN reklamasjonsrett på den (som er 5 år dersom man kjøper en pc som vanlig privatperson). 6211256[/snapback] Det er bra garanti på denne. Det er 3 års hente garanti + allrisk forsikrin som også varer i 3 år. Den gjelelder det meste innen skader/uhell Men er det noen som vet hvorden denne kommer til å yte i spill? Lenke til kommentar
klilleng Skrevet 31. mai 2006 Del Skrevet 31. mai 2006 Men er det noen som vet hvorden denne kommer til å yte i spill? 6215063[/snapback] Meget bra. Ihvertfall i forhold til de fleste andre bærbare. Noe 3Dmark e.l. vet jeg ikke.. Lenke til kommentar
Solemdal Skrevet 31. mai 2006 Del Skrevet 31. mai 2006 Haha. Får også helt samme PC gjennom samme avtale. Synd jeg ikke får den før uke 27 da. :/ Lenke til kommentar
best90 Skrevet 1. juni 2006 Forfatter Del Skrevet 1. juni 2006 Haha. Får også helt samme PC gjennom samme avtale. Synd jeg ikke får den før uke 27 da. :/ 6215917[/snapback] hehe. det er ikke værst. Er det gjenom Nordea du får den også? Gleder med sykt til jeg får den Lenke til kommentar
Solemdal Skrevet 2. juni 2006 Del Skrevet 2. juni 2006 Ja, får den i gjennom Nordea. Når får du din da? Faren min jobber for Nordea IT på Majorstuen og jeg får ikke min før til uke 27. Lenke til kommentar
best90 Skrevet 2. juni 2006 Forfatter Del Skrevet 2. juni 2006 Ja, får den i gjennom Nordea. Når får du din da? Faren min jobber for Nordea IT på Majorstuen og jeg får ikke min før til uke 27. 6231721[/snapback] hehe. Jeg får den vell ikke før i uke 27 jeg heller. Får den også fordi pappa jobber i nordea Lenke til kommentar
trizone Skrevet 3. juni 2006 Del Skrevet 3. juni 2006 Men er det noen som vet hvorden denne kommer til å yte i spill? 6215063[/snapback] Meget bra. Ihvertfall i forhold til de fleste andre bærbare. Noe 3Dmark e.l. vet jeg ikke.. 6215069[/snapback] Er ikke så mange bærbare med x1800, men de skal i følge denne siden oppnå rundt 5500 poeng i 3dmark05. Til sammenligning ligger x1600 på i overkant av 4000 mens x700 (som klarer å kjøre BF2 helt fint på medium) får rundt 2800. Med andre ord skulle det kunne klare å dra de fleste av dagens spill på maks settings Lenke til kommentar
Solemdal Skrevet 3. juni 2006 Del Skrevet 3. juni 2006 Er overrasket over at det nesten ikke finnes noe info eller bilder av denne herlige maskinen. Åå som jeg gleder meg. :-) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå