Gå til innhold

hvor ble det av mCubed T-balancer?

knutinh

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
  • 4 måneder senere...

Er det noen som vet andre som selger den?

Fikk beskjed fra Microplex at de ikke blir å ta den inn igjen, og jeg finner ingen andre som selger den i Norge.

Eller kanskje noen som vet om en annen kontroller som gjør samme nytten?

Fant en annen, men med den må man ha den koblet på hele tiden (også denne via USB) og man må ha programmet som styrer den gående konstant, så det er ikke aktuelt.

Lenke til kommentar

Den sunbeam-saken er vel ren software-kontrollert?

Jeg forstår ikke at noen kjøper viftekontrollere som er styrt av potter eller halv-teite frontkontroller nå mCubed gjør alt på den rette måten? Men det virker som om de fleste har kjøpt en annen kontroller, så jeg er tydeligvis alene om å mene dette:

1. temperatursensorer

2. full viftestyring kontrollert av temperaturer

3. mikrokontroller slik at man ikke er avhengig av OS

4. fullt programmerbar feedback

Når PC skal stå på hele døgnet og brukes til veldig forskjellige oppgaver (og av forskjellige mennesker) så ønsker jeg selvsagt en idiotsikker løsning. Dessuten ønsker jeg at temperaturen i PC skal holdes konstant (under grensen for skade/brann), men at mengden støy automatisk skal variere ut fra temperatur/belastning. Rimeligvis må en PC støye mer når man regner ut PI med ørten desimaler enn når den viser et bakgrunnsbilde.

-k

Lenke til kommentar

endte vel opp med ca det samme som det ville kostet fra microplex, pluss en femtilapp eller no.... (mener jeg å huske)

i dag vet jeg ikke helt om jeg ville kjøpt den igjen, bruker den strengt tatt kun i passiv modus hvor jeg har satt viftehastigheten manuelt

den automatiske viftereguleringen var litt dårlig implementert slik at viftehastigheten varierte en del, og det var strengt tatt en del mer plagsomt enn at viftehastigheten er jevnt høy... men dette er en stundt siden jeg har eksperiementert med, og jeg tror nok nyere software har blitt bedre

Lenke til kommentar
  • 5 måneder senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...