Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Gjenkjenner du bilen? -LIGHT VERSION

Anbefalte innlegg

Sikkert for lett, men dette er jo bare en LIGHT  versjon også da :)

Ut fra at bilen har ei trefinérstripe på dasjbordet, så må det være en Audi 50, uten trefinérstripa ville jeg svart VW Polo, som karosserimessig var klin lik.

6214040[/snapback]

Hva du vet :dribble:

Det er seff korrekt :D

Ny bil SeaLion :D

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
En litt eldre toppmodell fra en av masseprodusentene som fortsatt finnes. Og selv om karosseriet egentlig er felles med en modell fra et helt annet merke, så har denne en spesiell motor. Hint: Se på speilplasseringen.

6216859[/snapback]

Bilen så veldig amerikansk ut..? Som du så i retningslinjene for tråden, vil vi helst ikke ha amerikanske biler, men er den ikke det, så er det no prob. sier bare fra i tilfelle.. ;)

Lenke til kommentar
Siden du sa at den hadde spesiell motor tenkte jeg med en gang på Mazda og deres wankelmotorer.

Dermed kom jeg frem til Mazda Roadpacer AP :)

Korrekt.

Mazda Roadpacer hadde Wankel-motor. Karroseriet var klin likt (bortsett fra grillen og noen andre små detaljer) australske Holden Premier.

Din tur.

Endret av SeaLion
Lenke til kommentar
hmm.. at den er britisk er vel give-away, mht til rattet..

Nja, så enkelt er det ikke. Det finnes ganske mange land i verden der de kjører på venstre side av veien:

http://en.wikipedia.org/wiki/Driving_on_the_left_or_right

Alderney (UK)

Anguilla (UK)

Antigua and Barbuda

Australia

Bahamas

Bangladesh

Barbados

Bermuda (UK)

Bhutan

Botswana

Brunei

Cayman Islands (UK)

Christmas Island (Australia)

Cocos (Keeling) Islands (Australia)

Cook Islands (New Zealand)

Cyprus

Dominica

East Timor (drove on right 1928-1976)

Falkland Islands (UK)

Fiji

Grenada

Guernsey (UK)

Guyana

Hong Kong (unlike mainland China)

India

Indonesia

Ireland

Isle of Man (UK)

Jamaica

Japan

Jersey (UK)

Kenya

Kiribati

Lesotho

Macau (unlike mainland China & Portugal)

Malawi

Malaysia

Maldives

Malta

Mauritius

Montserrat (UK)

Mozambique

Namibia

Nauru

Nepal

New Zealand

Niue (New Zealand)

Norfolk Island (Australia)

Pakistan

Papua New Guinea

Pitcairn Islands (UK)

Saint Helena (UK)

Saint Kitts and Nevis

Saint Lucia

Saint Vincent and the Grenadines

Seychelles

Singapore

Solomon Islands

South Africa

Sri Lanka

Suriname

Swaziland

Tanzania

Thailand

Tokelau (New Zealand)

Tonga

Trinidad and Tobago

Turks and Caicos Islands (UK)

Tuvalu

Uganda

United Kingdom

British Virgin Islands (UK)

US Virgin Islands (unlike rest of US)

Zambia

Zimbabwe

Og bare for å hjelpe litt på veien, bilen er ikke britisk.

Lenke til kommentar

Ettersom bilene helst skulle være solgt i Europa burde den vel være Britisk? Eller kanskje Australsk, selv om det ikke er Europa. Lite sannsynlig at det er fra Uganda eller Zimbabwe tror jeg. :)

EDIT: Eller evnt. Japan selvfølgelig. :)

Endret av Tee-Zee
Lenke til kommentar

Jeg vil tippe på at det er en gammel Datsun / Nissan, siden jeg vet at de er ekstremt glade i å bruke disse typene speil. Honda er vel også en mulighet. :)

EDIT: De ER vel vel ikke så glade i å bruke de. De VAR glade i å bruke de. ;)

Endret av Tee-Zee
Lenke til kommentar
Som nevnt av Tee-Zee regner vi med at den har gått i antall i europa..? iom at det er nevnt i reglene.. Poenget med tråden er å bruke biler man gjerne kan ha sett på veien i europa.

Som mange andre japanske biler finnes det en hel del av denne modellen også i Europa, også med rattet på venstre side. I Tyskland er det en egen klubb for denne bilen. Totalt ble det produsert 86.192 slike i løpet av 13 år. Og karosseriet er designet her i Europa. Så jeg kan ikke helt se problemet?

Lenke til kommentar
Som nevnt av Tee-Zee regner vi med at den har gått i antall i europa..? iom at det er nevnt i reglene.. Poenget med tråden er å bruke biler man gjerne kan ha sett på veien i europa.

Som mange andre japanske biler finnes det en hel del av denne modellen også i Europa, også med rattet på venstre side. I Tyskland er det en egen klubb for denne bilen. Totalt ble det produsert 86.192 slike i løpet av 13 år. Og karosseriet er designet her i Europa. Så jeg kan ikke helt se problemet?

6221135[/snapback]

Hey, relax.. sa ikke det var noe problem, gjorde jeg vel..? Jeg sa bare at jeg regnet med den hadde gått i europa, noe du svarte på nå, og da er jo alt greit! ;)

Lenke til kommentar
Jeg vil tippe på at det er en gammel Datsun / Nissan, siden jeg vet at de er ekstremt glade i å bruke disse typene speil. Honda er vel også en mulighet. :)

EDIT: De ER vel vel ikke så glade i å bruke de. De VAR glade i å bruke de. ;)

Faktisk var speil plassert på forskjermene myndighetskrav i Japan i mange årtier. Japanerne var altså ikke "glad i å bruke dem", de var helt nødt hvis de skulle få skilter på bilen i Japan.

For oss som gjetter på biler er derfor dette et godt kjennetegn, høyreratt og speil langt fram på forskjermene = japansk bil.

Lenke til kommentar
Hvis ikke han har gått for mazda igjen, da.. :O Den har visse trekk fra 70-tallets capella, hvertfall, og mazda brukte og mye panserspeil..

Det er ikke en Mazda, ei heller Datsun/Nissan eller Honda. Og angående speilene på forskjermen, så var dette altså myndighetskrav i Japan til et stykke ut på 80-tallet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...