toth Skrevet 30. mai 2006 Del Skrevet 30. mai 2006 (endret) En "gjett bilen og kom med ny utfordring"-tråd i en versjon som ikke er fullt så dyptgående. Noen regler: *Bilen du legger ut skal ikke være eldre enn 1960 *Bilen skal være masseprodusert *Merket/produsenten skal være (i det minste) delvis godt kjent * Ikke en regel, men en oppfordring: Bruk gjerne biler som finnes i europa, slik at folk kan kjenne dem igjen. Gamle obskure amerikanske modeller skaper bare masse googling, målet med denne tråden er å gjenkjenne bilen, ikke lete seg frem til den.. *Den som gjetter riktig, legger ut nytt bilde. Om en gjetning ikke blir bekreftet/avkreftet av utfordrer innen 10 timer kan den som gjettet legge ut nytt bilde(dette for å forhindre stopp i tråden). Samme gjelder om en som får bekreftet sin gjetning ikke legger ut nytt bilde innen 10 timer, da kan utfordrer legge ut nytt. *Utfordrer kan gjerne legge små hint sammen med bildet, om ønskelig. Gjør det gjerne om du tror bilen er vanskelig å gjenkjenne. *Kan også vinkle utfordringen, f.eks legge ut velkjente biler, og spørre etter årsmodell, eller stylede biler og spørre hva slags bil det er. *Have fun! Da begynner jeg: Meget kjent produsent, ikke så kjent modell i Norge. Trenger ikke årsmodell, kun navn. *tips: bilen har under 30HK(!) Endret 30. mai 2006 av toth Lenke til kommentar
Dux ducis Skrevet 30. mai 2006 Del Skrevet 30. mai 2006 (endret) EDIT: Var visst ikke Troll nei, gjett videre. Troll! Endret 30. mai 2006 av Zythius Lenke til kommentar
toth Skrevet 30. mai 2006 Forfatter Del Skrevet 30. mai 2006 (endret) Stopp en halv, det er langt fra en Troll! Som dere vet var Troll en norsk bil, og da er det vel lite sannsynlig at jeg ville skrevet "lite kjent modell i Norge"? For utdannelsens skyld var troll en sports-coupé, som så ca slik ut: http://home.online.no/~bjarnli/troll/html/...mebrosjyre.html Vent på bekreftelse før du legger ut nytt bilde.. Endret 30. mai 2006 av toth Lenke til kommentar
Dux ducis Skrevet 30. mai 2006 Del Skrevet 30. mai 2006 (endret) Hva i all verden er det for noe da? Russisk Trabant? Endret 30. mai 2006 av Zythius Lenke til kommentar
toth Skrevet 30. mai 2006 Forfatter Del Skrevet 30. mai 2006 Nå venter vi litt og ser om noen tar den, hvis ikke skal jeg hinte.. Lenke til kommentar
toth Skrevet 30. mai 2006 Forfatter Del Skrevet 30. mai 2006 (endret) Hva i all verden er det for noe da? Russisk Trabant? 6208486[/snapback] Nix, men du er inne på noe, på den måten at bilen går stort sett kun i øst-europa.. Endret 30. mai 2006 av toth Lenke til kommentar
NoEvo Skrevet 30. mai 2006 Del Skrevet 30. mai 2006 En Fiat av noe slag? Sett den på film en gang. Fant til og med filmen Lenke til kommentar
toth Skrevet 30. mai 2006 Forfatter Del Skrevet 30. mai 2006 Fiat er riktig! Og faktisk, inne på den linken du ga, ligger også modellnavnet, bare ikke så tydelig.. Modellnavn anyone? Lenke til kommentar
toth Skrevet 30. mai 2006 Forfatter Del Skrevet 30. mai 2006 Nix.. Se på linken vampyr-cola la ut, modellnavnet ligger i teksten rundt om på den siden.. Lenke til kommentar
kremt Skrevet 30. mai 2006 Del Skrevet 30. mai 2006 (endret) Det er en Fiat 126. Link til Fiat Edit: Får jeg legge ut ny bil? Endret 30. mai 2006 av kremt Lenke til kommentar
toth Skrevet 31. mai 2006 Forfatter Del Skrevet 31. mai 2006 Du har rett i at Fiat 126 er helt lik, så du får rett på den.. Det jeg egentlig ville frem til var Fiat Polski Jepp, du får legge ut ny! Lenke til kommentar
SeaLion Skrevet 31. mai 2006 Del Skrevet 31. mai 2006 Du har rett i at Fiat 126 er helt lik, så du får rett på den.. Det jeg egentlig ville frem til var Fiat Polski Fra sidelinjen: Det har aldri vært en bil som het "Fiat Polski" (som er polsk og betyr "polsk Fiat"). Den italienske Fiat 126 ble imidlertid også produsert av FSO i Polen på lisens. Men også den polske utgaven het Fiat 126. Fiat 126 ble også lisensprodusert i andre deler av verden. Lenke til kommentar
toth Skrevet 31. mai 2006 Forfatter Del Skrevet 31. mai 2006 (endret) Vel, nå har jeg personlig vært i polen, og sett en haug av disse bilene med både Fiat og "Polski"-emblemer på, (som her: http://xoomer.virgilio.it/raccoss1/FotoSU/polski%20fiat.jpg ) så det er ihvertfall tydelig at den går under det navnet i polen.. så forøvrig ingen det sto 126 på.. Endret 31. mai 2006 av toth Lenke til kommentar
SeaLion Skrevet 31. mai 2006 Del Skrevet 31. mai 2006 (endret) Vel, nå har jeg personlig vært i polen, og sett en haug av disse bilene med både Fiat og "Polski"-emblemer på, så det er ihvertfall tydelig at den går under det navnet i polen.. så forøvrig ingen det sto 126 på.. Merkenavnet på de polske fiatene var Polski-Fiat, produsenten FSO hadde flere lisens-Fiater på programmet, f.eks Polski-Fiat 125 (se under), Polski-Fiat 126 og Polski-Fiat 127. Senere utviklet den polske produsenten FSO en egen bil, nemlig FSO Polonez. Endret 31. mai 2006 av SeaLion Lenke til kommentar
kremt Skrevet 31. mai 2006 Del Skrevet 31. mai 2006 Sikkert for lett, men dette er jo bare en LIGHT versjon også da Lenke til kommentar
SeaLion Skrevet 31. mai 2006 Del Skrevet 31. mai 2006 Sikkert for lett, men dette er jo bare en LIGHT versjon også da Ut fra at bilen har ei trefinérstripe på dasjbordet, så må det være en Audi 50, uten trefinérstripa ville jeg svart VW Polo, som karosserimessig var klin lik. Lenke til kommentar
toth Skrevet 31. mai 2006 Forfatter Del Skrevet 31. mai 2006 Sant nok, det må være én av dem, så da kan du vel legge ut en ny..? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå