Hayer Skrevet 30. mai 2006 Del Skrevet 30. mai 2006 Hei! Lurte på en veldig basic spørsmål... 1)Jeg bruker WYSIWYG web-editor hvordan setter jeg inn PHP scripter der? 2)Kan jeg få en liste med navn fra VisualBasic og inn ditt sånn at admin kan connecte fra en annen pc gjøre om fra listen og denne endringen vil også skje på websiden..(Skjøøner dere?) Takk Lenke til kommentar
bosannes Skrevet 30. mai 2006 Del Skrevet 30. mai 2006 (endret) Tviler STERKT på at WYSIWYG-editoren lar deg bruke dynamisk kode. Hvilken editor er det? EDIT: Er det snakk om en online eller offline editor? Tolket "WYSIWYG web-editor" som "online WYSIWYG editor". Endret 30. mai 2006 av bosannes Lenke til kommentar
Hayer Skrevet 30. mai 2006 Forfatter Del Skrevet 30. mai 2006 Web-Editoren... Men hvordan setter jeg det inn i en HTML fil jeg har åpnet med notepad? Lenke til kommentar
Martin A. Skrevet 30. mai 2006 Del Skrevet 30. mai 2006 Du skriver <?php $foo = "3" echo 'Din kode her, og foo er foresten $foo'; ?> Med andre ord, du setter phpkoden inn i <?php ?>-tags. Og lagrer filen som .php istede for .html Lenke til kommentar
Hayer Skrevet 30. mai 2006 Forfatter Del Skrevet 30. mai 2006 oki... Skal jeg ha koden på en linje etter echo eller ny linje? Lenke til kommentar
bosannes Skrevet 30. mai 2006 Del Skrevet 30. mai 2006 Linjeskift (\n) og whitespace har stort sett ikke noe å si i php. Lenke til kommentar
Martin A. Skrevet 30. mai 2006 Del Skrevet 30. mai 2006 oki... Skal jeg ha koden på en linje etter echo eller ny linje? 6208597[/snapback] For å gjøre koden ryddigest, så tar du det på ny linje. Men ikke bry deg om eksemplet mitt, du skal sette inn den koden du skal ha. Og bare for å nevne det, så hører denne hjemme i PHP. Lenke til kommentar
hockey500 Skrevet 30. mai 2006 Del Skrevet 30. mai 2006 og bare for å nevne det, ditt script vil ikke funke som du hadde forventa Lenke til kommentar
Martin A. Skrevet 30. mai 2006 Del Skrevet 30. mai 2006 og bare for å nevne det, ditt script vil ikke funke som du hadde forventa 6209545[/snapback] I know. Klarer aldri å huske om jeg skal ha ", ' eller ingenting når jeg skal ha en variabel sammen med tekst. Knoter alltid med. Lenke til kommentar
Atch Skrevet 31. mai 2006 Del Skrevet 31. mai 2006 (endret) Det er vel også et semikolon som mangler etter definisjonen av $foo-variabelen din Endret 31. mai 2006 av Atch Lenke til kommentar
Martin A. Skrevet 31. mai 2006 Del Skrevet 31. mai 2006 Det er vel et av de tingene jeg hater mest med PHP, de fordømte semikolonene. De er jo der for en grunn, men liker dem ikke forde. Lenke til kommentar
Vindstille Skrevet 31. mai 2006 Del Skrevet 31. mai 2006 (endret) Enig liker ikke semikolonene. Pleier alltid å glemme de og jeg skjønner aldri hva som er galt. M4rTiN: ' Brukes når du ikke har variabler i tekstenstrengen. Serveren vil da bruke mindre tid til å kjøre scriptet siden den ikke trenger å lete etter variabler. Men dette har minimal ytelses forbedring. Så med små tekststrenger er det ofte lurt å bruke ". Og ' når du har store html tekststrenger med html antributter. Endret 31. mai 2006 av JonT Lenke til kommentar
G3n3ral Skrevet 1. juni 2006 Del Skrevet 1. juni 2006 Vist du bruker php så kan du sette det inn med enten PhpMySite eller vist du ager php fra pcn og ikke bruker ferdilagd kan du bruke frontpage og dreamweaver. Slike tips kan du få fra www.nukenorway.no (ikke sikke på om linken er helt rett??) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå