chariot Skrevet 30. mai 2006 Del Skrevet 30. mai 2006 Hei, jeg lurte på en ting. Er det noe poeng i å undervolte cpu på default speed? Jeg har hørt rykter om at dette skal gjøre at cpu'en klarer å klokke høyere uten å stille så mye høyere volt. Jeg kjører min sempron64 3100+ E6 (1800) på 2635mhz @ 1.55(1.52) volt og klarer ikke mer enn dette, jeg kan starte med opp til 2750 men da er den ikke prime stable. Vil jeg kunne få den prime stable ved å kjøre den et døgn på default speed og heller prøve å få volten så lavt som mulig? (1.2, 1.3?) Mvh. Rise Lenke til kommentar
Freeky2k Skrevet 30. mai 2006 Del Skrevet 30. mai 2006 Poenget med undervolting ligger i å få cpu til å produsere mindre varme, slik at man kan bruke en mer stillegående vifte evt passiv løsning. Lenke til kommentar
Sjulimann Skrevet 30. mai 2006 Del Skrevet 30. mai 2006 (endret) Har et lite spørsmål om volt jeg også. Kan CPU`en oppføre seg tregere, eller dårligere med mere volt, eller skaper dette KUN mer varme? (og evnt. mulighet til å klokke mer) Endret 30. mai 2006 av Sjulimann Lenke til kommentar
skongsli Skrevet 30. mai 2006 Del Skrevet 30. mai 2006 Spenningen har ingenting å si for prosessorens ytelse. Ved en og samme hastighet vel og merke. Lenke til kommentar
Freeky2k Skrevet 31. mai 2006 Del Skrevet 31. mai 2006 Spenningen har ingenting å si for prosessorens ytelse. Ved en og samme hastighet vel og merke. 6211797[/snapback] Helt korrekt, å øke volt kan vere nødvendig for å kjøre cpu på høyere hastigheter enn den er spesifisert for. Lenke til kommentar
odd2k Skrevet 31. mai 2006 Del Skrevet 31. mai 2006 Har et lite spørsmål om volt jeg også.Kan CPU`en oppføre seg tregere, eller dårligere med mere volt, eller skaper dette KUN mer varme? (og evnt. mulighet til å klokke mer) 6209178[/snapback] Den vil vel ikke akkurat oppføre seg tregere, men fra det jeg har hørt så vil den ta skade av dette over lengre tid. Dette gjelder da kun i de ekstreme tilfellene når man pøser på med mye mer volt enn anbefalt. Dette er ikke relatert til overoppheting. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå