Moskus Skrevet 30. mai 2006 Del Skrevet 30. mai 2006 Hei! Jeg driver et lite nettsted som jeg på virkelig amatørmessig vis har laget i ren HTML uten noe særlig hokus pokus. Men jeg begynner å bli lei den manuelle måten å vedlikeholde siden på (legge til nye elementre, fjerne gamle, lage nye stiler, og så videre). Jeg ramlet over Joomla og det så jo ganske så greit ut. Men før jeg går i gang med innstallasjonen har jeg noen spørsmål. 1) Jeg har kun en MySQL-database og i den "ligger" det i dag et forum. Dette forumet har jeg lyst til å ha utenom (dvs Joomla skal ikke overskride innholdet i denne databasen). Går det bra? 2) Kan jeg innstallere Joomla på et "temporært" område, konfigurere og tilpasse siden, for så å "overskrive" min gamle side 3) Kan jeg få gamle linker til å samsvare med nye kategorier i Joomla? Slik at hvis du går til www.minside.com/software, så kommer du automatisk inn på software-kategorien? Jeg er totalt amatør når det gjelder web-design, og har kun basiskunnskaper om HTML. Ingen peiling overhodet på CSS. På forhånd takk for hjelpen! Lenke til kommentar
olear Skrevet 30. mai 2006 Del Skrevet 30. mai 2006 (endret) Joomla kan godt dele database, tabellene har jos prefix. Du kan installere Joomla en plass og flytte den senere, krever bare skifting av domene i configfilen. EDIT: Ditt siste spørsmål krever litt kunnskap med mod_rewrite. Endret 30. mai 2006 av olear Lenke til kommentar
Moskus Skrevet 30. mai 2006 Forfatter Del Skrevet 30. mai 2006 Takk for svarene! Og positive svar i tillegg. Men mod_rewrite så jo utrolig komplisert ut. Er det like "vanskelig" som det ser ut? Lenke til kommentar
Gjest Slettet-XHLacM Skrevet 27. oktober 2006 Del Skrevet 27. oktober 2006 (endret) Du kan jo prøve hotserv.dk, en gratis host som gir deg alt du trenger. Jeg kjører "Joomla!" derfra uten problemer. Endret 27. oktober 2006 av Slettet-XHLacM Lenke til kommentar
DezTruckTor Skrevet 27. oktober 2006 Del Skrevet 27. oktober 2006 Takk for svarene! Og positive svar i tillegg. Men mod_rewrite så jo utrolig komplisert ut. Er det like "vanskelig" som det ser ut? 6208311[/snapback] Et enkelt svar: Nei. Det finnes tonnevis med internetsider som generer ferdige .htaccess-filer for deg. Google it! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå