JokerNord Skrevet 30. mai 2006 Del Skrevet 30. mai 2006 Driver man en liten bedrift (enkelmanns foretak f.eks) så er det ganske surt å måtte betale 250,- i gebyr per produkt når man gjør en feilbestilling hos dem, greit nok at man ikke har noen krav på å returnere feilbestillinger men de fleste der ute godtar dette uten noen form for begyr, men så møter man arogansen til de "store" som tror de bare kan overhøvle de små uten konsekvenser så blir jeg så jævla forbanna, vel... Dette er ivertfall en kunde som ikke kommer til å bruke dem igjen. Lenke til kommentar
Samcki Skrevet 30. mai 2006 Del Skrevet 30. mai 2006 Er vanlig praksis dette. Ser ingenting feil i at de tar gebyr for at du har gjort en feil? Lenke til kommentar
ChingLing Skrevet 30. mai 2006 Del Skrevet 30. mai 2006 Synes det er helt OK at de tar gebyr for feil bestilte varer. Det er ikke de som har gjort en feil, hadde de sendt deg feil vare, så kan jeg love deg at du hadde ringt / mailet de med en gang å krevd ny vare levert ASAP, noe som de sikkert hadde gjort og da synes det er ufair at det motsatte skjer, synes jeg er litt dumt. I alle fall min mening! Lenke til kommentar
JokerNord Skrevet 30. mai 2006 Forfatter Del Skrevet 30. mai 2006 (endret) Når man handler for flere tusen kr så syns jeg det er ganske smålig og kreve et gebyr for feilbestilling, det handler om service og goodwill. Jeg kan forstå at man krever gebyr for produkter som kommer inn som defekte men som samtidig testes OK, men her handler det faktisk om et uåpnet produkt som kan selges på nytt uten problem. Arbeidets mengden det tar å plukke, sende og fakturere dette produktet er nærmest likt null, så dette er et ganske så lattlige gebyr som ivertfall ikke fører til mersalg. Endret 30. mai 2006 av JokerNord Lenke til kommentar
JokerNord Skrevet 30. mai 2006 Forfatter Del Skrevet 30. mai 2006 Synes det er helt OK at de tar gebyr for feil bestilte varer. Det er ikke de som har gjort en feil, hadde de sendt deg feil vare, så kan jeg love deg at du hadde ringt / mailet de med en gang å krevd ny vare levert ASAP, noe som de sikkert hadde gjort og da synes det er ufair at det motsatte skjer, synes jeg er litt dumt. I alle fall min mening! 6207788[/snapback] Så mao jeg skal kreve gebyr fra dem hvis de feilsender et produkt til meg, virker like rettferdig... Lenke til kommentar
JokerNord Skrevet 30. mai 2006 Forfatter Del Skrevet 30. mai 2006 Er vanlig praksis dette. 6207757[/snapback] Kan du nevne noen som har dette som vanlig prakis? Lenke til kommentar
Jankee Skrevet 30. mai 2006 Del Skrevet 30. mai 2006 I bedriftssammenheng så er fleire tusen kroner peanuts, volum er tingen. Og etter kva eg har litt hørt så handler ikkje dei litt større heller hjå norek, men hjå smg, itegra, actebis, hattleco o.l Lenke til kommentar
Bricks Skrevet 30. mai 2006 Del Skrevet 30. mai 2006 Er vanlig praksis dette. 6207757[/snapback] Kan du nevne noen som har dette som vanlig prakis? 6207886[/snapback] Helt normalt i arbeidslivet at man må betale returgebyr ved retur av varer(i min bransje kan det variere med 5-20 prosent).Så kan man selfølgelig være uenig i om det er en bra praksis.Det er andre regler med garanti ol mellom to profesjonelle aktører også Lenke til kommentar
JokerNord Skrevet 30. mai 2006 Forfatter Del Skrevet 30. mai 2006 (endret) Vel, de plassene (uten å nevne navn i fare for å reklamere) jeg har jobbet innen brasjen så har vi tattvare på kundene, dvs retur av uåpnet og ubrukte varer er en service man gjør for og skaffe mersalg, du kan kanskje tro at et lite enmansforetak ikke har noe å si, men dårlig rykte reiser raskt og kan også være den lille forskjellen mellom å få en kontrakt til millioner og ikke få den. Husk at mange slike små sitter ofte i produktutvalg, kanskje i store kjeder som tenker VOLUM. Endret 30. mai 2006 av JokerNord Lenke til kommentar
Atypic Skrevet 30. mai 2006 Del Skrevet 30. mai 2006 Synd, Trist, Leit. Reglene står på siden, det er du som har bæsja på leggen. Nytter ikke å syte her. Lenke til kommentar
sentence Skrevet 30. mai 2006 Del Skrevet 30. mai 2006 Dette betyr at man ikke har angrerett som bedrift? Lenke til kommentar
torerik Skrevet 30. mai 2006 Del Skrevet 30. mai 2006 (endret) Synd, Trist, Leit. Reglene står på siden, det er du som har bæsja på leggen. Nytter ikke å syte her. 6208120[/snapback] JokerNord hadde vel neppe håpet på at det skulle nytte å syte her. Det at reglene står på siden vil ikke si at man ikke kan kritisere eller stille spørsmålstegn ved butikkens praksis. Jeg er helt enig, det kan bli vanskelig for en veldig liten bedrift å måtte forholde seg til slike regler. Dessverre havner små bedrifter, og spesielt enkeltmannsforetak, i en gråsone hvor det kanskje hadde vært mer fornuftig å operere med de private reglene for retur. edit: typo. Endret 30. mai 2006 av torerik Lenke til kommentar
JokerNord Skrevet 30. mai 2006 Forfatter Del Skrevet 30. mai 2006 Synd, Trist, Leit. Reglene står på siden, det er du som har bæsja på leggen. Nytter ikke å syte her. 6208120[/snapback] Kan ikke se at disse reglene står på websiden... Hvor fant du denne regelen? Det eneste jeg finner er denne: ___________ 7) For produkter som returneres pga påstått feil, men som etter testing av våre teknikere blir funnet i orden, vil kunne bli belastet med et testgebyr på 250.- eks mva. ___________ Jeg har ikke påstått noen feil, ergo er det ikke nødvendig med test av tekniker og da ser jeg heller ingen grunn til å kreve noen gebyr for dette. Lenke til kommentar
nitrometh Skrevet 30. mai 2006 Del Skrevet 30. mai 2006 Dette betyr at man ikke har angrerett som bedrift? 6208130[/snapback] Helt riktig, bedrifter har ingen angrerett. Lenke til kommentar
JokerNord Skrevet 30. mai 2006 Forfatter Del Skrevet 30. mai 2006 Dette betyr at man ikke har angrerett som bedrift? 6208130[/snapback] Helt riktig, bedrifter har ingen angrerett. 6208227[/snapback] Noe som igjen fører til at de små sliter noe veldig da de må følge de samme reglene som de store. Lenke til kommentar
durabit Skrevet 30. mai 2006 Del Skrevet 30. mai 2006 Dette betyr at man ikke har angrerett som bedrift? 6208130[/snapback] Helt riktig, bedrifter har ingen angrerett. 6208227[/snapback] Noe som igjen fører til at de små sliter noe veldig da de må følge de samme reglene som de store. 6208243[/snapback] ? Jeg ser ikke at det er noe problem. Lenke til kommentar
Flimzes Skrevet 30. mai 2006 Del Skrevet 30. mai 2006 250kr var ikek allverden heller, eller måtte du betale frakt begge veier i tillegg? Lenke til kommentar
Samcki Skrevet 30. mai 2006 Del Skrevet 30. mai 2006 Vanskelig? 250,- er uansett et lite utlegg for et firma (selv om det er lite). Selfølgelig er det surt, men det er du selv som har annsvaret for at du bestiller riktig. Skjønner leverandørene godt at de tar gebyr da det er ekstra arbeid og legge tilbake noen varer i lager. SMG, Itegra, Ingram, Actebis, Hattelco er blant annet de som har gebyrer på retur av varer. Lenke til kommentar
JokerNord Skrevet 30. mai 2006 Forfatter Del Skrevet 30. mai 2006 250kr var ikek allverden heller, eller måtte du betale frakt begge veier i tillegg? 6208425[/snapback] 250,- + frakt begge veier. Lenke til kommentar
Chrichton Skrevet 30. mai 2006 Del Skrevet 30. mai 2006 Vanskelig?250,- er uansett et lite utlegg for et firma (selv om det er lite). Selfølgelig er det surt, men det er du selv som har annsvaret for at du bestiller riktig. Skjønner leverandørene godt at de tar gebyr da det er ekstra arbeid og legge tilbake noen varer i lager. SMG, Itegra, Ingram, Actebis, Hattelco er blant annet de som har gebyrer på retur av varer. 6208542[/snapback] Fra firmaer så forutsetter man at man har med en profesjonell bestiller å gjøre. Det er en av grunnene til at firmaer som oftest får lavere priser enn forbrukere. I forbrukerprisen så må man bake inn ekstrakostnadene med reklamasjon, angrefrist etc. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå