Gå til innhold

Norek tar 250,- i begyr for feilbestillinger...


Anbefalte innlegg

Driver man en liten bedrift (enkelmanns foretak f.eks) så er det ganske surt å måtte betale 250,- i gebyr per produkt når man gjør en feilbestilling hos dem, greit nok at man ikke har noen krav på å returnere feilbestillinger men de fleste der ute godtar dette uten noen form for begyr, men så møter man arogansen til de "store" som tror de bare kan overhøvle de små uten konsekvenser så blir jeg så jævla forbanna, vel... Dette er ivertfall en kunde som ikke kommer til å bruke dem igjen.

 

:thumbdown::no::nei::mad:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Synes det er helt OK at de tar gebyr for feil bestilte varer. Det er ikke de som har gjort en feil, hadde de sendt deg feil vare, så kan jeg love deg at du hadde ringt / mailet de med en gang å krevd ny vare levert ASAP, noe som de sikkert hadde gjort og da synes det er ufair at det motsatte skjer, synes jeg er litt dumt.

 

I alle fall min mening!

Lenke til kommentar

Når man handler for flere tusen kr så syns jeg det er ganske smålig og kreve et gebyr for feilbestilling, det handler om service og goodwill.

Jeg kan forstå at man krever gebyr for produkter som kommer inn som defekte men som samtidig testes OK, men her handler det faktisk om et uåpnet produkt som kan selges på nytt uten problem.

Arbeidets mengden det tar å plukke, sende og fakturere dette produktet er nærmest likt null, så dette er et ganske så lattlige gebyr som ivertfall ikke fører til mersalg.

Endret av JokerNord
Lenke til kommentar
Synes det er helt OK at de tar gebyr for feil bestilte varer. Det er ikke de som har gjort en feil, hadde de sendt deg feil vare, så kan jeg love deg at du hadde ringt / mailet de med en gang å krevd ny vare levert ASAP, noe som de sikkert hadde gjort og da synes det er ufair at det motsatte skjer, synes jeg er litt dumt.

 

I alle fall min mening!

6207788[/snapback]

 

Så mao jeg skal kreve gebyr fra dem hvis de feilsender et produkt til meg, virker like rettferdig...

Lenke til kommentar
Er vanlig praksis dette.

6207757[/snapback]

 

Kan du nevne noen som har dette som vanlig prakis?

6207886[/snapback]

Helt normalt i arbeidslivet at man må betale returgebyr ved retur av varer(i min bransje kan det variere med 5-20 prosent).Så kan man selfølgelig være uenig i om det er en bra praksis.Det er andre regler med garanti ol mellom to profesjonelle aktører også

Lenke til kommentar

Vel, de plassene (uten å nevne navn i fare for å reklamere) jeg har jobbet innen brasjen så har vi tattvare på kundene, dvs retur av uåpnet og ubrukte varer er en service man gjør for og skaffe mersalg, du kan kanskje tro at et lite enmansforetak ikke har noe å si, men dårlig rykte reiser raskt og kan også være den lille forskjellen mellom å få en kontrakt til millioner og ikke få den.

Husk at mange slike små sitter ofte i produktutvalg, kanskje i store kjeder som tenker VOLUM.

Endret av JokerNord
Lenke til kommentar
Synd, Trist, Leit. Reglene står på siden, det er du som har bæsja på leggen. Nytter ikke å syte her.

6208120[/snapback]

 

JokerNord hadde vel neppe håpet på at det skulle nytte å syte her. Det at reglene står på siden vil ikke si at man ikke kan kritisere eller stille spørsmålstegn ved butikkens praksis.

 

Jeg er helt enig, det kan bli vanskelig for en veldig liten bedrift å måtte forholde seg til slike regler. Dessverre havner små bedrifter, og spesielt enkeltmannsforetak, i en gråsone hvor det kanskje hadde vært mer fornuftig å operere med de private reglene for retur.

 

edit: typo.

Endret av torerik
Lenke til kommentar
Synd, Trist, Leit. Reglene står på siden, det er du som har bæsja på leggen. Nytter ikke å syte her.

6208120[/snapback]

 

Kan ikke se at disse reglene står på websiden...

Hvor fant du denne regelen?

 

Det eneste jeg finner er denne:

___________

7) For produkter som returneres pga påstått feil, men som etter testing av våre teknikere blir funnet i orden, vil

kunne bli belastet med et testgebyr på 250.- eks mva.

___________

 

Jeg har ikke påstått noen feil, ergo er det ikke nødvendig med test av tekniker og da ser jeg heller ingen grunn til å kreve noen gebyr for dette.

Lenke til kommentar
Dette betyr at man ikke har angrerett som bedrift? :hmm:

6208130[/snapback]

Helt riktig, bedrifter har ingen angrerett.

6208227[/snapback]

Noe som igjen fører til at de små sliter noe veldig da de må følge de samme reglene som de store.

Lenke til kommentar
Dette betyr at man ikke har angrerett som bedrift? :hmm:

6208130[/snapback]

Helt riktig, bedrifter har ingen angrerett.

6208227[/snapback]

Noe som igjen fører til at de små sliter noe veldig da de må følge de samme reglene som de store.

6208243[/snapback]

? Jeg ser ikke at det er noe problem.

Lenke til kommentar

Vanskelig?

250,- er uansett et lite utlegg for et firma (selv om det er lite).

Selfølgelig er det surt, men det er du selv som har annsvaret for at du bestiller riktig.

Skjønner leverandørene godt at de tar gebyr da det er ekstra arbeid og legge tilbake noen varer i lager.

SMG, Itegra, Ingram, Actebis, Hattelco er blant annet de som har gebyrer på retur av varer.

Lenke til kommentar
Vanskelig?

250,- er uansett et lite utlegg for et firma (selv om det er lite).

Selfølgelig er det surt, men det er du selv som har annsvaret for at du bestiller riktig.

Skjønner leverandørene godt at de tar gebyr da det er ekstra arbeid og legge tilbake noen varer i lager.

SMG, Itegra, Ingram, Actebis, Hattelco er blant annet de som har gebyrer på retur av varer.

6208542[/snapback]

Fra firmaer så forutsetter man at man har med en profesjonell bestiller å gjøre. Det er en av grunnene til at firmaer som oftest får lavere priser enn forbrukere. I forbrukerprisen så må man bake inn ekstrakostnadene med reklamasjon, angrefrist etc.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...