josh909 Skrevet 19. juni 2006 Del Skrevet 19. juni 2006 K800i kommer i salg i slutten av måneden og det blir sikkert en veldig bra telefon det, no question there. Jeg må bare si det dog - jeg har lest meg blind på folk som hakker og hakker og hakker på størrelsen til N80 ("Haha! Murstein!" - "Den er jo helt enorm!" - "Den får minus for å være så utrolig stor!" etc.), men ærlig talt.. har de som skriver det egentlig hatt telefonen i hånden? I så fall er de både blinde og dumme, for særlig stor er jaggu telefonen ikke. På det absolutt dypeste er den ca. 3-4 mm dypere enn en N70. N70 er i tillegg litt bredere (kanskje 2 mm?) og høyere (minst 1,2 cm). Nå finnes det sikkert de som mener at N70 er en stor telefon også, men til de sier jeg - bollocks. PS! Jeg har ikke opplevd noe slark eller tull med min N80 - den er stram og fin, og noen plastfølelse får jeg definitivt ikke. Lenke til kommentar
christian1986 Skrevet 19. juni 2006 Del Skrevet 19. juni 2006 Har Nokia n80 høyttaler på lik linje som sony ericsson sin k800i? Lenke til kommentar
pr0tec Skrevet 26. juni 2006 Del Skrevet 26. juni 2006 Da har jeg kjøpt K800i fra Elprice.. Får den på onsdag eller fredag Alt etter når de fikk sendt den med transporten. Da blir den levert til Elprice på Sandnes og jeg slipper å betale frakt. Mobilen kom på 3890,- uten abb Lenke til kommentar
EldarH Skrevet 26. juni 2006 Del Skrevet 26. juni 2006 Da har jeg kjøpt K800i fra Elprice.. Får den på onsdag eller fredag Alt etter når de fikk sendt den med transporten. Da blir den levert til Elprice på Sandnes og jeg slipper å betale frakt. Mobilen kom på 3890,- uten abb 6385584[/snapback] Jeg er så glad for at jeg alt har svart N80, hadde aldri trodd jeg skulle bli så fornøyd med N80'n og wlan er helt rått Lenke til kommentar
NokiaPhone Skrevet 26. juni 2006 Del Skrevet 26. juni 2006 Selv har jeg hatt min Black Pearl N80 i like over en uke. Plastikk følelse, slark etc. har jeg ikke sett noe til i det hele tatt. Syntes telefonen virker meget solid. I tillegg er størrelsen ikke noen ulempe. Umulig å skjønne at testene har fokusert så på at den er en "murstein", det er den ikke. En litt voksen følelse er bare med på å heve inntrykket man får av den;) Skjermen er bare helt overlegen, kan nær sagt ikke skjønne hvordan en skjerm kan bli skarpere enn dette?! En ting er at noen SE telefoner kanskje kan ta bedre bilder, men for noen dårlige skjermer de har? Hvis man viser frem bilder på N80 ser kvaliteten på bildene vanvittig bra ut. I de fleste sammenhenger så ser man jo på bildene på telefonen, og det er også ofte på telefonen man viser dem frem til andre. Selv har jeg aldri hatt en Symbian telefon før, så ikke fått satt meg ordentlig inn i det enda, men treg syntes jeg ikke den er. Den bruker litt tid på å åpne albumet, og bilder, men det er ikke spesielt plagsomt. Ellers er den akkurat så rask som man behøver, ingen ventetid ellers. Batterikapasiteten er litt dårlig ja, men det er vel egentlig ikke noe problem når man kan lade den hver natt. Ellers plager det meg litt at den mangler ting som jeg var vant med fra min gamle Nokia, som tidsstyrte profiler, lommebok? og muligheten til å legge inn når folk er født i kalenderen (for å få oppgitt hvor gamle folk blir når de har bursdag). Ellers er det kjipt at telefonen ikke har AF, opplever stadig at bildene blir "diffuse", hvis man ikke holder telefonen rolig, og motivene beveger seg litt. "Er disse tingene i orden", så tar den derimot veldig gode bilder! Lenke til kommentar
NokiaPhone Skrevet 26. juni 2006 Del Skrevet 26. juni 2006 Wlan fungerer også meget bra, den går raskt og enkelt inn på trådløse nett, og nettleseren er meget god, og brukbar, selv med en slik liten skjerm. Lenke til kommentar
NokiaPhone Skrevet 26. juni 2006 Del Skrevet 26. juni 2006 Når jeg først er i gang.. Blitzen er ikke spesielt bra, telefonen tar dårlige bilder i mørke rom. Lenke til kommentar
pr0tec Skrevet 26. juni 2006 Del Skrevet 26. juni 2006 Da har jeg kjøpt K800i fra Elprice.. Får den på onsdag eller fredag Alt etter når de fikk sendt den med transporten. Da blir den levert til Elprice på Sandnes og jeg slipper å betale frakt. Mobilen kom på 3890,- uten abb 6385584[/snapback] Jeg er så glad for at jeg alt har svart N80, hadde aldri trodd jeg skulle bli så fornøyd med N80'n og wlan er helt rått 6386320[/snapback] hadde planer om n80 jeg og.. men venter til n82 eller hva nå modell nummeret var kommer om 1 år Lenke til kommentar
Mornet Skrevet 26. juni 2006 Del Skrevet 26. juni 2006 Har hatt N80 i en uke og er svært fornøyd! At den skal være en "murstein" skjønner jeg ikke noe av.. Jeg valgte den mest pga Wlan..det har ikke K800i? Den gir inntrykk av kvalitet synes jeg også. Ikkeno slark og "tung" og god. Lenke til kommentar
covah Skrevet 27. juni 2006 Del Skrevet 27. juni 2006 For meg er det fullstendig unyttig å sammenligne N80 med K800i, iom. at det er telefoner beregnet på forskjellige brukere. Blir som å sammenligne personbiler med lastebiler (og nei, mente ikke størrelsen). Lenke til kommentar
ZyNTaX_1337 Skrevet 27. juni 2006 Del Skrevet 27. juni 2006 Jeg må le av hele denne tråden. Diskuterer kamera på en telefon? herregud, det er jo ikke derfor man velger mellom disse to? Kjøp et 3,2 mpx kamera på Clas Ohlsson til 500,- så kan du ta bedre bilder sikkert... 6279590[/snapback] Men så er det sikkert mange som ler av deg også der du flyr rundt med din nokia 3310 og et elendig digitalkamera fra Clas Ohlsson som er så stort og klumpete at du må ha med deg ryggsekken når du skal på tur og den kjipe MP3spilleren du kjøpte på Coop som bare har plass til 10 låter i råtten kvalitet Det er en ting jeg ikkeforstår meg på, og det er disse personene som for en hver pris ikke vil følge med på utviklingen. Jeg gidder vel ikke drasse med meg en hel masse billigskjit som jeg aldri vil bli fornøyd med hvis jeg kan få alt innebygd i en enhet som jeg er kjempefornøyd med. Min W800 erstatter i dag MP3spiller, radio, kamera, filofax, vekkerklokke, klokke, fjernkontroll til PC, lommelykt, osv... Så hvorfor skal man fly rundt med en drøss billigjuggel? Det eneste jeg har i tilleg er et Canon IXUS kamera de gangene jeg vet jeg skal ta bilde av noe spesiellt. Da duger ikke noe bilig drit fra Clas Ohlson uansett! 6279756[/snapback] Du kunne ikke få sagt det bedre! W800i har alt man trenger og får plass i én lomme! Ser for meg at K800i blir en verdig etterfølger av K750i/W800i men forhåpentligvis med enda bedre kamera. 6279966[/snapback] ROFLMAO! Dette må jeg si var ett genialt innlegg! Man vil jo selvfølgelig ha alt i en boks, var derfor jeg kjøpte meg Nokia N80. Lenke til kommentar
EldarH Skrevet 28. juni 2006 Del Skrevet 28. juni 2006 Selv har jeg hatt min Black Pearl N80 i like over en uke. Plastikk følelse, slark etc. har jeg ikke sett noe til i det hele tatt. Syntes telefonen virker meget solid. I tillegg er størrelsen ikke noen ulempe. Umulig å skjønne at testene har fokusert så på at den er en "murstein", det er den ikke. En litt voksen følelse er bare med på å heve inntrykket man får av den;) Skjermen er bare helt overlegen, kan nær sagt ikke skjønne hvordan en skjerm kan bli skarpere enn dette?! En ting er at noen SE telefoner kanskje kan ta bedre bilder, men for noen dårlige skjermer de har? Hvis man viser frem bilder på N80 ser kvaliteten på bildene vanvittig bra ut. I de fleste sammenhenger så ser man jo på bildene på telefonen, og det er også ofte på telefonen man viser dem frem til andre. Selv har jeg aldri hatt en Symbian telefon før, så ikke fått satt meg ordentlig inn i det enda, men treg syntes jeg ikke den er. Den bruker litt tid på å åpne albumet, og bilder, men det er ikke spesielt plagsomt. Ellers er den akkurat så rask som man behøver, ingen ventetid ellers. Batterikapasiteten er litt dårlig ja, men det er vel egentlig ikke noe problem når man kan lade den hver natt. Ellers plager det meg litt at den mangler ting som jeg var vant med fra min gamle Nokia, som tidsstyrte profiler, lommebok? og muligheten til å legge inn når folk er født i kalenderen (for å få oppgitt hvor gamle folk blir når de har bursdag). Ellers er det kjipt at telefonen ikke har AF, opplever stadig at bildene blir "diffuse", hvis man ikke holder telefonen rolig, og motivene beveger seg litt. "Er disse tingene i orden", så tar den derimot veldig gode bilder! 6387456[/snapback] Du legger inn bursdagene til de forskjellige under kontaktinfo. Dukker da også opp i kalenderen så d kan du. Tidsstyrte profiler lommebok og omtrent alt annet du kan savne fra dine tildligere nokia telefoner får du program som gjør til symbian. Det er hele greia med åpent OS Lenke til kommentar
EldarH Skrevet 28. juni 2006 Del Skrevet 28. juni 2006 (endret) Da har jeg kjøpt K800i fra Elprice.. Får den på onsdag eller fredag Alt etter når de fikk sendt den med transporten. Da blir den levert til Elprice på Sandnes og jeg slipper å betale frakt. Mobilen kom på 3890,- uten abb 6385584[/snapback] Jeg er så glad for at jeg alt har svart N80, hadde aldri trodd jeg skulle bli så fornøyd med N80'n og wlan er helt rått 6386320[/snapback] hadde planer om n80 jeg og.. men venter til n82 eller hva nå modell nummeret var kommer om 1 år 6389255[/snapback] Jeg venter på den jeg også. Edit: Men må selvfølgelig ha N80 og sikkert 1-2 telefoner i mellomtiden. Lenge til den kommer Endret 28. juni 2006 av EldarHelseth Lenke til kommentar
abedin Skrevet 6. desember 2006 Del Skrevet 6. desember 2006 (endret) hei litt sent, men... N80 og n73 bruker samme processor... om du ikke trur meg se inni både n80 og n73 .... N93 er den første telefonen som bruker 330 mhz processoren ! TI's OMAP2420 220 mhz i n73 og n80 Endret 6. desember 2006 av abedin Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå