Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Jeg må le av hele denne tråden. Diskuterer kamera på en telefon? herregud, det er jo ikke derfor man velger mellom disse to? Kjøp et 3,2 mpx kamera på Clas Ohlsson til 500,- så kan du ta bedre bilder sikkert...

6279590[/snapback]

Men så er det sikkert mange som ler av deg også der du flyr rundt med din nokia 3310 og et elendig digitalkamera fra Clas Ohlsson som er så stort og klumpete at du må ha med deg ryggsekken når du skal på tur og den kjipe MP3spilleren du kjøpte på Coop som bare har plass til 10 låter i råtten kvalitet ;)

Det er en ting jeg ikkeforstår meg på, og det er disse personene som for en hver pris ikke vil følge med på utviklingen. Jeg gidder vel ikke drasse med meg en hel masse billigskjit som jeg aldri vil bli fornøyd med hvis jeg kan få alt innebygd i en enhet som jeg er kjempefornøyd med.

Min W800 erstatter i dag MP3spiller, radio, kamera, filofax, vekkerklokke, klokke, fjernkontroll til PC, lommelykt, osv... Så hvorfor skal man fly rundt med en drøss billigjuggel? Det eneste jeg har i tilleg er et Canon IXUS kamera de gangene jeg vet jeg skal ta bilde av noe spesiellt. Da duger ikke noe bilig drit fra Clas Ohlson uansett!

6279756[/snapback]

Hehe...3310.. Husker ikke hvordan den ser ut en gang.

Følger nok mer med i utviklingen enn det lille venn, men om et kamera er marginalt bedre på K800 eller N80 så hvem bryr seg? Det er jo to vidt forskjellige telefoner med og uten WI-FI og med og uten symbian. Størrelsen er også som natt og dag, og det samme er batterikapasiteten og prisen.

Poenget mitt var at det bør være andre grunner en kamera som legger til grunn valget mellom disse to, så hvorfor diskutere det? Kamera på Clas Ohlsson var en digresjon til diskusjonen.

Forresten så ble akkurat min S700 stjålet, så jeg går å venter på N80 eller K800 jeg også. Ellers hadde jeg ikke giddet å klikke meg inn på denne tråden. :no:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg er ikke enig i den listen der, jeg syns:

+ Nokia (syns jeg)

+ Skjermen er nydelig

+ Tilkoblingsmulighetene (wi-fi, 3G, UTMS, Quadband++)

+ Bra ekstrautstyr i pakken

+ Gode programmer ferdiginstallert på telefonen

+ Bra programvare til PCen

+ GOD byggekvalitet uten slark eller plastikkfølelse, (som nevnt tidligere i tråden)

+ Bra kamera (riktig nok ikke autofokus, men jeg syns N80 tar fine bilder, og mye      bedre enn de aller fleste andre mobilkamera på markedet) Men jeg tror også at 

K800i får et bedre kamera, men det vil ikke si at N80 har et dårlig kamera. Som      kjent (Anerkjente TIPA kåret denne måneden Nokias N80 til årets beste                  kameratelefon.)

+ Rask telefon (for å være en Symbian basert telefon er den mye raskere enn   

mange andre symbian telefoner (finst telefoner som er raskere men uten samme

muligheter i OS (ikke åpent) og derfor ikke riktig å sammenligne) Så blir d jo en

vurderings sak om du er en av di så kalte 80% som ikke trenger åpent OS

+  Den er kommet i butikkene

- Prisen

- Batterilevetid

- For tiden vanskelig å få tak i

6218910[/snapback]

- At du gir + kun fordi det er nokia er vel en ganske personlig mening.

- Ekstrautstyr i pakken vil antageligvis være mye det samme. Ser en på det som følger med feks w800/810 osv i dag, så er det vel bare pusseklut & pyntesnor som er forskjellen i favør n80.

- PC-programvaren som følger med til hhv nokia og se har stort sett de samme funksjonene.

- Byggekvaliteten er ikke god. Les litt rundt omkring. Selv om du har truffet på et eksemplar som fungerer godt nå, så vil det ikke si at det er slikt generelt. Når så mange klager på kvaliteten når telefonen er ny, så kommer nok det ikke til å bli bedre fremover i og med at det er en slider.

- Kamerakvaliteten er i favør K800, les feks test her: Test på gsmarena.com. Riktignok gjort med beta-versjon av K800, så det blir muligens enda bedre. Eneste N80 gjør bedre er videoopptak.

- Rask telefon... sjekk benchmarks her: Amobiltest. Kommer vel ikke akkurat ut på topp der. Nå har vi ikke sett noen tall fra K800, så det blir vanskelig å si hvilken som er best, men vil ikke tro at den vil være dårligere enn k750 som slår N80 i denne testen.

Det jeg synes er gode grunner til å velge N80 over K800 er som også du sier

- Skjerm, N80: 352 x 416 pixels vs K800: 240 x 320 pixels.

- Edge, siden 3G (eller UMTS om du vil), fremdeles ikke er godt utbygd, så vil man merke stor forskjell på disse telefonene utenfor 3g-dekning. Quadband vs Triband vil ha noe å si for spesielt intereserte. Kan ikke akkurat huske sist jeg var et sted de kun brukte gsm 850 nettet.

- wlan

- Symbian series 60. Finnes godt utvalg med programmer til dette operativsystemet.

- Billigere minnebrikker.

- Ikke SE joystick

Lenke til kommentar
Jeg er ikke enig i den listen der, jeg syns:

+ Nokia (syns jeg)

+ Skjermen er nydelig

+ Tilkoblingsmulighetene (wi-fi, 3G, UTMS, Quadband++)

+ Bra ekstrautstyr i pakken

+ Gode programmer ferdiginstallert på telefonen

+ Bra programvare til PCen

+ GOD byggekvalitet uten slark eller plastikkfølelse, (som nevnt tidligere i tråden)

+ Bra kamera (riktig nok ikke autofokus, men jeg syns N80 tar fine bilder, og mye       bedre enn de aller fleste andre mobilkamera på markedet) Men jeg tror også at  

K800i får et bedre kamera, men det vil ikke si at N80 har et dårlig kamera. Som      kjent (Anerkjente TIPA kåret denne måneden Nokias N80 til årets beste                   kameratelefon.)

+ Rask telefon (for å være en Symbian basert telefon er den mye raskere enn   

mange andre symbian telefoner (finst telefoner som er raskere men uten samme

muligheter i OS (ikke åpent) og derfor ikke riktig å sammenligne) Så blir d jo en

vurderings sak om du er en av di så kalte 80% som ikke trenger åpent OS

+  Den er kommet i butikkene

- Prisen

- Batterilevetid

- For tiden vanskelig å få tak i

6218910[/snapback]

- At du gir + kun fordi det er nokia er vel en ganske personlig mening.

- Ekstrautstyr i pakken vil antageligvis være mye det samme. Ser en på det som følger med feks w800/810 osv i dag, så er det vel bare pusseklut & pyntesnor som er forskjellen i favør n80.

- PC-programvaren som følger med til hhv nokia og se har stort sett de samme funksjonene.

- Byggekvaliteten er ikke god. Les litt rundt omkring. Selv om du har truffet på et eksemplar som fungerer godt nå, så vil det ikke si at det er slikt generelt. Når så mange klager på kvaliteten når telefonen er ny, så kommer nok det ikke til å bli bedre fremover i og med at det er en slider.

- Kamerakvaliteten er i favør K800, les feks test her: Test på gsmarena.com. Riktignok gjort med beta-versjon av K800, så det blir muligens enda bedre. Eneste N80 gjør bedre er videoopptak.

- Rask telefon... sjekk benchmarks her: Amobiltest. Kommer vel ikke akkurat ut på topp der. Nå har vi ikke sett noen tall fra K800, så det blir vanskelig å si hvilken som er best, men vil ikke tro at den vil være dårligere enn k750 som slår N80 i denne testen.

Det jeg synes er gode grunner til å velge N80 over K800 er som også du sier

- Skjerm, N80: 352 x 416 pixels vs K800: 240 x 320 pixels.

- Edge, siden 3G (eller UMTS om du vil), fremdeles ikke er godt utbygd, så vil man merke stor forskjell på disse telefonene utenfor 3g-dekning. Quadband vs Triband vil ha noe å si for spesielt intereserte. Kan ikke akkurat huske sist jeg var et sted de kun brukte gsm 850 nettet.

- wlan

- Symbian series 60. Finnes godt utvalg med programmer til dette operativsystemet.

- Billigere minnebrikker.

- Ikke SE joystick

6298678[/snapback]

Jeg skrev no klart at d var min mening at d va pluss for nokia, og som du sier ekstrautstyr i pakken er bedre som jeg nevnte (pusseklut & pyntesnor).

Nokia sitt nyeste programvare er mye mye bedre enn SE sitt, personlig mening d også.

Byggekvaliteten ER GOD (min erfaring), for ente gang, jeg har også lest om folk som ikke er fornøyd, men vist du begynner å lete litt etter folk som syns kvaliteten er bra så finner du massevis av d også, på lik linje som om du leter etter folk som er missfornøyd så finner du masse av d. Men jeg har no igjen å se like mange missfornøyd med byggekvaliteten på N80 som jeg har sett folk som er missfornøyd med SE joystick.

Å telefonen er syklig rask sammenligna med andre symbian telefoner jeg har hatt vertfall, så JO telefoner er veldig rask for å være symbian. Du kan ikke sammenligne N80 med andre enn andre symbian telefoner på hastighet.

Når d kommer til kamera så skal jeg begrense meg til å si. N80 har helt klart bedre kamera enn K750, K800 har helt klart bedre kamera enn N80. Med andre ord N80 har et bra mobilkamera! + "Anerkjente TIPA kåret denne måneden Nokias N80 til årets beste kameratelefon" her . Og at du velger ikke N80 bare pga kamera.

K800 og N80 er i mine øyne 2 helt forskjellige telefoner. Syns d er feil å "velge" mellom disse to, da jeg syns de er så forskjellige at vurderer du K800 burde du vurdere den opp mot en annen telefon. Samme som vurderer du N80 burde du vurdere den opp mot andre avanserte mobiler med wi-fi åpent os osv. Men d er jo min mening, fult mulig å ha lyst på begge to for andre. Vist du vurderer N80 men har lyst på SE ville jeg gått for P990 lr no, har lyst på P990 selv jeg. Dette er også min mening

Endret av EldarHelseth
Lenke til kommentar

Jeg skrev no klart at d var min mening at d va pluss for nokia, og som du sier ekstrautstyr i pakken er bedre som jeg nevnte (pusseklut & pyntesnor).

Nokia sitt nyeste programvare er mye mye bedre enn SE sitt, personlig mening d også.

Byggekvaliteten ER GOD (min erfaring), for ente gang, jeg har også lest om folk som ikke er fornøyd, men vist du begynner å lete litt etter folk som syns kvaliteten er bra så finner du massevis av d også, på lik linje som om du leter etter folk som er missfornøyd så finner du masse av d. Men jeg har no igjen å se like mange missfornøyd med byggekvaliteten på N80 som jeg har sett folk som er missfornøyd med SE joystick.

Å telefonen er syklig rask sammenligna med andre symbian telefoner jeg har hatt vertfall, så JO telefoner er veldig rask for å være symbian. Du kan ikke sammenligne N80 med andre enn andre symbian telefoner på hastighet.

Når d kommer til kamera så skal jeg begrense meg til å si. N80 har helt klart bedre kamera enn K750, K800 har helt klart bedre kamera enn N80. Med andre ord N80 har et bra mobilkamera! + "Anerkjente TIPA kåret denne måneden Nokias N80 til årets beste kameratelefon" her . Og at du velger ikke N80 bare pga kamera.

K800 og N80 er i mine øyne 2 helt forskjellige telefoner. Syns d er feil å "velge" mellom disse to, da jeg syns de er så forskjellige at vurderer du K800 burde du vurdere den opp mot en annen telefon. Samme som vurderer du N80 burde du vurdere den opp mot andre avanserte mobiler med wi-fi åpent os osv. Men d er jo min mening, fult mulig å ha lyst på begge to for andre. Vist du vurderer N80 men har lyst på SE ville jeg gått for P990 lr no, har lyst på P990 selv jeg. Dette er også min mening

6299785[/snapback]

Byggekvalitet igjen.. Selv om du er fornøyd så må du da se at det er veldig mange som har problemer med slark med N80? Det er ikke verdens mest solgte telefon enda pga leveringsproblemer. Selv om jeg personlig aldri har hatt problemer med SE-joysticker, så vil ikke jeg komme og trekke frem joysticken som et solid pluss i margen for se-mobiler. I tillegg til at folk er misfornøyd med slark allerede ved kjøp, vil det ikke forundre meg om dette problemet vil dukke opp ved langvarig bruk, siden det er en bevegelig del.

For de som kjøper seg en N80, sjekk for slark med en gang og krev en annen telefon i tilfelle....

Syklig rask... Sakset fra amobiltesten:

Ifølge Jbenchmarks ytelsestest så er det på hengende håret. Med en ytelse som ligger langt under den til telefoner som Sony Ericsson K750i og Nokias egen 3250, kan det virke som om N80 har problemer med å dra med seg all muskelmassen. Hovedproblemet her er nok den høyoppløste skjermen, 352 x 416 punkter er mye å behandle på en gang.

Du merker godt hvor mye telefonen jobber om du gir den en skikkelig stresstest. Hører du for eksempel på musikk samtidig som du laster inn et spill eller gjør noe annet minnekrevende, merker du at telefonen "hoster" og musikken stopper opp i korte brudd. På 3250 merket vi ikke noe lignende. Dette kan være irriterende i lengden, og ødelegger det bildet du kanskje har av telefonen som feilfri.

Er da symbiantelefoner med på testen der. 3250 har riktignok ikke så bra skjerm. Men da har vi E-serien som har samme oppløsning. E61 kommer også bedre ut i test enn N80. Skulle ikke forundre meg om de andre i E-serien også gjør det.

Men jeg er enig med deg at N80 er en meget god telefon, men synes du trekker fram ting som ikke er så positivt med den.

Er også enig i at disse to telefonene stiller litt i forskjellig klasse. Virker som om det er megapixlene på kameraet som gjør at de settes litt opp mot hverandre selv om de fleste andre funksjonene spriker ganske mye.

Lenke til kommentar
Syklig rask... Sakset fra amobiltesten:
Ifølge Jbenchmarks ytelsestest så er det på hengende håret. Med en ytelse som ligger langt under den til telefoner som Sony Ericsson K750i og Nokias egen 3250, kan det virke som om N80 har problemer med å dra med seg all muskelmassen. Hovedproblemet her er nok den høyoppløste skjermen, 352 x 416 punkter er mye å behandle på en gang.

Du merker godt hvor mye telefonen jobber om du gir den en skikkelig stresstest. Hører du for eksempel på musikk samtidig som du laster inn et spill eller gjør noe annet minnekrevende, merker du at telefonen "hoster" og musikken stopper opp i korte brudd. På 3250 merket vi ikke noe lignende. Dette kan være irriterende i lengden, og ødelegger det bildet du kanskje har av telefonen som feilfri.

Er da symbiantelefoner med på testen der. 3250 har riktignok ikke så bra skjerm. Men da har vi E-serien som har samme oppløsning. E61 kommer også bedre ut i test enn N80. Skulle ikke forundre meg om de andre i E-serien også gjør det.

Men jeg er enig med deg at N80 er en meget god telefon, men synes du trekker fram ting som ikke er så positivt med den.

Er også enig i at disse to telefonene stiller litt i forskjellig klasse. Virker som om det er megapixlene på kameraet som gjør at de settes litt opp mot hverandre selv om de fleste andre funksjonene spriker ganske mye.

6304135[/snapback]

Ifølge amobil testen ja... Problemet er bare at amobiltesten ikke tester hverken CPU eller RAM. De tester den aldrene teknologien "JAVA". Vet at mange som ikke har smarttelefoner fremdeles benytter seg av java, men det er nok svært få av de MED smarttelefoner som gjør det. Java er elendig, rett og slett. Ihvertfall i forhold til skikkelige symbianprogrammer. Å teste java på en symbiantelefon og kalle den "treg" har null mening for meg. Hadde de vist et screenshot av en HAL test av RAM (max og tilgjenelig etter oppstart) og prosessor ville det betyd mye mer.

Og at musikken hakker når du spiller spill samtidig som du hører på musikk (foresten, hvem gjør det?) er vel bare logisk? Spiller du et systemkrevende spill på pcen samtidig som du hører på musikk kan den hakke den også! Det kommer ann på hvor krevende spillet er. På en liten mobil med 208mhz og 15mb ram skal det ikke så mye til før all maskinkraften må til verks for å få spillet til å gå skikkelig. Og da tror jeg mobilen vil prioritere spillet og drite litt i MP3spilleren. Den er lagd for multi-tasking, men ikke å gjøre 100 ubrukelig og krevende ting samtidig. Å spille musikk smatidig som du bruker browseren derimot (noe som faktisk er nyttig!), fungerer smertefritt. Det samme gjør menyer, skrive sms osv. så vil ikke si den sliter med å gjøre mange ting samtidig.

Lenke til kommentar

Endel interesant påstander her.

Tråden i for seg er grei nok, specs messig er disse mobilene langt fra hverandre, og er ikke nære konkurenter for å si det slik.

Noe av det eneste disse har til felles er at det er fokus på kamera, selvom det er forsøkt dysset ned i N80.

Så til noen kommentarer:

Ifølge amobil testen ja... Problemet er bare at amobiltesten ikke tester hverken CPU eller RAM. De tester den aldrene teknologien "JAVA". Vet at mange som ikke har smarttelefoner fremdeles benytter seg av java, men det er nok svært få av de MED smarttelefoner som gjør det. Java er elendig, rett og slett. Ihvertfall i forhold til skikkelige symbianprogrammer. Å teste java på en symbiantelefon og kalle den "treg" har null mening for meg. Hadde de vist et screenshot av en HAL test av RAM (max og tilgjenelig etter oppstart) og prosessor ville det betyd mye mer.

Det er greit det du skriver her, men tror nok du misforstår, eller velger å misforstå (eller kanskje det er jeg som gjør det?)

Nokia N80 ER treg, prossesoren ER utdatert, dessverre!

N73 generasjonen er betydelig bedre.

At N80 er treg, er noe som kommer frem i alle tester den har deltatt i, men dette er en av svært få ulemper med N80.

Og at musikken hakker når du spiller spill samtidig som du hører på musikk (foresten, hvem gjør det?) er vel bare logisk? Spiller du et systemkrevende spill på pcen samtidig som du hører på musikk kan den hakke den også! Det kommer ann på hvor krevende spillet er. På en liten mobil med 208mhz og 15mb ram skal det ikke så mye til før all maskinkraften må til verks for å få spillet til å gå skikkelig. Og da tror jeg mobilen vil prioritere spillet og drite litt i MP3spilleren. Den er lagd for multi-tasking, men ikke å gjøre 100 ubrukelig og krevende ting samtidig. Å spille musikk smatidig som du bruker browseren derimot (noe som faktisk er nyttig!), fungerer smertefritt. Det samme gjør menyer, skrive sms osv. så vil ikke si den sliter med å gjøre mange ting samtidig.

Hvem som gjør det eller ikke, spiller ingen trille!

Greia er at her kommer den trege prossesoren inn i bildet igjen...

Mener du at N80 fungerer glimrende som multi tasking mobil, bare det kommer ann på hvilket applikasjoner du har oppe?!?

Multi tasking var en av de store fordelene Symbian hadde, dette er nå blitt spist opp med den nye Java plattformen (ja det skjer ting her også)

K800 f.eks er den første i denne rekken.

Men det er et faktum at de få tingene som er negative med N80 er dårlig byggekvalitet (gjelder endel enheter som vi ser) batteriet er litt lite, og treg prosessor som nevnt.

Bortsett fra det, en glimrende mobil!

Lenke til kommentar

Kutter quoten siden posten er rett over.

Vet ikke om du kommer til å se mindre av Java fremover. Er vel stort sett det som læres vekk på universiteter og høyskoler nå for tiden og man ser enkelte bedrifter går mer og mer over til java pga kompetansen til arbeidssøkerne. Dette til tross for at andre programmeringsspråk er kjappere. Som feks c++ som symbian vel er bygget på. Men nå går jeg litt utenom det vi diskuterer.

En test som viser hastigheten i java vil nok også vise ganske så rett forhold mellom de samme telefonene i en test gjort med symbian. Så mitt poeng var bare at jeg ikke vil si at den ikke er syklig rask, da det er flere andre telefoner som gjør det mye bedre (deriblandt symbiantelefoner). N80 er absolutt ikke treg, men er ikke den raskeste gutten i klassen heller.

Lenke til kommentar

Vel.. synes det er litt artig at mange av de som da klager på n80 her, ikke eier den.. eller har brukt den...

Det med plast og dårlig følelse vil jeg si er tull, har enda ikke fått denne følelsen.. og kameraet er ikke så dårlig, klarer man bare å roe ned de ultrastressa klage-nervene og ta et bilde med stødig hånd :)

Er vel ikke mange her som har en k800 i baklomma og klarer å forklare hvor mye bedre den er enn n80.. har selv hatt SE de siste årene grunnet nokias enormt dårlige saker.. men når det kommer til begrensede muligheter, er jo SE sitt os verdt å nevne, i motsetning til S60 på n80! Alt man kan gjøre og mange muligheter.. og JA, den er jo treg, men er ikke en superdata dette her, er en liten sak som klarer å gjøre mest på mobilmarkedet (for øyeblikket)!

Og er jo som andre sier, man kjøper jo ikke en n80 for å ta med på fest og sende sms.. kan bruke den som en liten organisator og lette arbeidsdagen litt :) Skal man ha en ungdomstlf burde man kjøpe en ungdomstlf!

Så til den dagen en av oss har (eller har hatt) begge, kan en real test bli skrevet ned.. er litt feil å anbefale noe man ikke har den fjerneste aning om, ikke sant?

Lenke til kommentar
Vel.. synes det er litt artig at mange av de som da klager på n80 her, ikke eier den.. eller har brukt den...

Dette er en påstand du bør være litt forsiktig med, at andre han andre meninger enn deg, trenger ikke bety at de ikke har hatt noe befatning med denne mobilen, er for den saks skyld har den.

;)

men når det kommer til begrensede muligheter, er jo SE sitt os verdt å nevne, i motsetning til S60 på n

Man får GPS program og alt annet i Java også, så det er ikke nødvendigvis A4 dette lenger.

Og er jo som andre sier, man kjøper jo ikke en n80 for å ta med på fest og sende sms.. kan bruke den som en liten organisator og lette arbeidsdagen litt  Skal man ha en ungdomstlf burde man kjøpe en ungdomstlf!

Så til den dagen en av oss har (eller har hatt) begge, kan en real test bli skrevet ned..

Helt enig, men hvem kunde gruppe tror du kjøper N80, og bruker den til "det den er ment til"?

:)

Lenke til kommentar

Noen som kan fortelle meg hva slags hodetelefon som følger med K800i? Evt om det følger med overgang slik at man kan bruke vanlige høretelefoner? Er nemlig lut lei av de talentløse, dyre K700i stereotelefonene som går i stykker etter 5 min (jeg har hatt 4...)

Lenke til kommentar

Merkelig å sammenligne N80 og K800i syns no jeg. Er vel eneste kamera til K800i som er bedre. Lrs kan man ikke sammenligne K800i med N80 fordi K800i mangler jo alle andre muligheter som N80 har. N80 vs Pserien skulle jeg skjønt, men dette blir for meg merkelig. N80 er den aller raskeste symbian telefonen jeg har hatt/prøvd og d er mange. D er min erfaring.

Lenke til kommentar

Ble ikke klokere av dette, jeg har også funnet ut at jeg skal ha enten Nokia n80 eller SE k800i. Er det noen som har lest test av k800i, eller er det fortsatt ingen som har testet mobilen enda?? Blir sprø av å vente! :) Trenger sårt resulatene, slik at jeg kan sammenligne med nokia n80.. Hvorfor tar det så lang tid? Er jo litt siden k800i kom i butikkene nå, og uansett burde det jo gå an att f.eks amobil får tak i en testtlf litt før mobilen kommer i butikken?? :mad: Var samme med n80, venta lenge før den endelig ble testet..

Lenke til kommentar
Merkelig å sammenligne N80 og K800i syns no jeg. Er vel eneste kamera til K800i som er bedre. Lrs kan man ikke sammenligne K800i med N80 fordi K800i mangler jo alle andre muligheter som N80 har. N80 vs Pserien skulle jeg skjønt, men dette blir for meg merkelig. N80 er den aller raskeste symbian telefonen jeg har hatt/prøvd og d er mange. D er min erfaring.

6306918[/snapback]

Det er ingen sammenligning, men grunnen til at diskusjonen gjelder disse to, er nok at man vil ha en mobil med kamera med 3,2 megapixel, og da står det jo mellom disse to. Tror jeg da. Og det man da lurer på, er jo hvem av disse mobilene som er best utifra hvilke andre funksjoner mobilen innehar. Kvalitet på skjermen er viktig for meg, mp3 spilleren, lagringskapasitet og så er det 3G og edge da. Pris er også viktig, så derfor kommer nok jeg til å satse på k800i. Selv om n80 har edge og wlan..

Lenke til kommentar

6306918[/snapback]

Det er ingen sammenligning, men grunnen til at diskusjonen gjelder disse to, er nok at man vil ha en mobil med kamera med 3,2 megapixel, og da står det jo mellom disse to. Tror jeg da. Og det man da lurer på, er jo hvem av disse mobilene som er best utifra hvilke andre funksjoner mobilen innehar. Kvalitet på skjermen er viktig for meg, mp3 spilleren, lagringskapasitet og så er det 3G og edge da. Pris er også viktig, så derfor kommer nok jeg til å satse på k800i. Selv om n80 har edge og wlan..

6312863[/snapback]

Vist noen lurer på hvilket av disse to mobilene som har best 3,2 mpx kamera så er svaret helt klart K800i. Å vist noen lurer på hva som er den beste mobilen er svaret helt klart N80. Vanskeligere er d ikke.

Lenke til kommentar
Det er greit det du skriver her, men tror nok du misforstår, eller velger å misforstå (eller kanskje det er jeg som gjør det?)

Nokia N80 ER treg, prossesoren ER utdatert, dessverre!

N73 generasjonen er betydelig bedre.

At N80 er treg, er noe som kommer frem i alle tester den har deltatt i, men dette er en av svært få ulemper med N80.

6305126[/snapback]

Jeg er enig i at den er tregere enn normale telefoner, men den er ikke treg i forhold til andre smarttelefoner og det er det som er mest logisk å sammenligne med. Kjøper du en smarttelefon må du være forbredt på at den er tregere enn normale telefoner. Vet ikke helt hvor du har det fra at N73 har bedre prosessor enn N80. Den har identisk OS og identisk prosessor. Det er bare N93 som har fått denne oppgraderingen (330mhz).
Hvem som gjør det eller ikke, spiller ingen trille!

Greia er at her kommer den trege prossesoren inn i bildet igjen...

Mener du at N80 fungerer glimrende som multi tasking mobil, bare det kommer ann på hvilket applikasjoner du har oppe?!?

6305126[/snapback]

På ingen måte. Men multitasking var ment for programmer. Man kan gjøre flere ting samtidig som å sende sms mens man bruker nettleseren, eller bruke valuttakalkulatoren mens man hører på musikk. Man kan også gå ut av et spill og gjøre andre ting i menyene, uten å faktisk avslutte spillet. Men multitasking var aldri ment for å spille 2 spill samtidig, hvis du skjønner hva jeg mener. Begge deler er veldig prosessorkrevende opperasjoner. Slik er det med å spille spill samtidig som man hører på musikk også. Det fungerer, men bare hvis spillet ikke er veldig avansert. Du må bare sammenligne det med Windows rett og slett.
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...