Gå til innhold

Über-stille vga kjøler

Vu-caN

Anbefalte innlegg

Jeg trenger en über-stille kjøler til mitt skjermkort, asus 6600gt agp. Planen var å gå for zalman vf900-cu, men nå fant jeg ut at den ikke er kompatible med 6600-serien.

Det jeg er ute etter er å få en lydløs kjøler til skjermkortet, som er enkel å installere. Jeg har ikke planer om å klokke skjermkortet, så kjøleegenskapene må ikke være imponerende. ... Om det er en vifte som svosher litt lavfrekvent så er det greit, men jeg vil ikke ha noen ulyder; dvs rasling, during, eller høyfrekvent viftelyd.

(Denne her vil jeg styre unna pga moneringsknot. :thumbdown: )

Erfaringer og tips er veldig velkomne!

:yes:

Edit: Merkelig det ikke står om inkompatibilitet på komplett sine hjemmesider. Zalman er jeg godt fornøyd med fra cpu-kjølerne, men er jo helt umulig å vite hva som er riktig og galt fra de sidene. :dontgetit:

Edit 2: Kjøpte egentlig dette vga-kortet fordi det var så stillegående, men så fiksa jeg cpuvifta og gjett hva som støyer utover stua?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hva med en slik?

Zalman

Den er med vifte, men med mulighet for kobling mot 5V så da blir den tilnærmet lydløs(prøvd den selv)

6207680[/snapback]

Merkelig den skulle være kompatibel da! Hmm! Den må jeg ta en titt på. Den ser rimelig enkel å installere også.

Lenke til kommentar

Den passer, har festet en slik kjøler på 6600GT AGP. Den heves noe fra FPU core, og unngår å støte borti PCi -> AGP bridge core kjøler. Den vil ikke dekke hele FPU core pga. måten den festes(og at kjøleblokka er sirkulær), men den kjøler etter min mening like bra/bedre enn org. kjøler i tillegg til at støyen forsvinner.

Glemte å si at den er meget enkel å installere :)

Endret av bandrex03
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...