bergangster Skrevet 8. oktober 2002 Del Skrevet 8. oktober 2002 CPU temp: 63 C MB temp: 46C CPU-fan: 5350-5450 Hva? Tips? Hjelp? Dessuten bråker det som en hårføner... Lenke til kommentar
gastingen Skrevet 8. oktober 2002 Del Skrevet 8. oktober 2002 Du har "ganske mykje" varmeproduserande stasj i boksen din. Ei <20db vifte eller 2 (Zalman f.eks) til å trekke ut lufta bak i kabinettet ditt vil nok hjelpa mykje på både MB og CPU temp. Lenke til kommentar
bergangster Skrevet 8. oktober 2002 Forfatter Del Skrevet 8. oktober 2002 Joda, men jeg vet at ASUS ofte viser høyere temp enn andre hk, og lurte på om jeg kunne stille inn viften til å gå senere (les: ved hvilken temp skal jeg begynne å bekymre meg), bråket tar knekken på meg... Lenke til kommentar
volumone Skrevet 8. oktober 2002 Del Skrevet 8. oktober 2002 du kan jo alltids innstallere VIA HardWare Monitor da. der kan du stille inn rpm'n på vifta di, men jeg ville nok vurdert en vifte eller to i bakkant uansett jeg Lenke til kommentar
sjefen_ Skrevet 8. oktober 2002 Del Skrevet 8. oktober 2002 Du kan tjene MYE på en eller helst to vifter i kabinettet, en svak foran til å blåse over harddisken (forlnger levetiden på den drastisk) og en litt sterkere bak, dettte vil senke temperaturene drastisk, hvis jeg ikke tar helt feil så styrer volcano 9 seg atuomatisk etter cpu-temp, så da vil det bråke mindre Lenke til kommentar
bergangster Skrevet 9. oktober 2002 Forfatter Del Skrevet 9. oktober 2002 Jeg har allerede en som blåser over diskene, så jeg trenger bare å sette inn en i bakkant? Hadde håpet å ende på +-2800 rpm og ca 40C, er dette helt sjanseløs tankegang? Og som sagt, om jeg f. eks. bruker VIA HardwareMonitor, når bør jeg skru opp igjen viftehastigheten? Er ikke SÅ viktig for meg at CPUen varer i fem istedet for tre år... Til slutt, bør jeg kjøpe nok en vifte og sette diskene i hver sin "boks" (Chieftec-brønnene), slik at de ikke ligger så tett? Lenke til kommentar
Colin Skrevet 9. oktober 2002 Del Skrevet 9. oktober 2002 Hvilken bios-versjon har du? 1011 og over viser lavere temperaturer. Bare ikke gå i den samme fella som en del andre, nemlig å legge inn ny bios med den windows-saken som følger med......bruk dos-versjonen. Pål Lenke til kommentar
bergangster Skrevet 9. oktober 2002 Forfatter Del Skrevet 9. oktober 2002 Har 1013, bruker ASUSUpdate, som jo kjører i windows. Går forsåvidt helt fint. Hva er ulempen ved den? Oppdaterte forøvrig ASUSProbe fra 2.17.00 til 2.18.01 og satt inn en ny kabinettvifte, ligger nå på 54C, 3750-3800rpm, har også kjøpt isopropanol (blå, gjør det noe?), og skal prøve å legge goop på på nytt... Lenke til kommentar
lockOntarget Skrevet 9. oktober 2002 Del Skrevet 9. oktober 2002 Hadde temp på 65-70grader (med CPU dualfan/rpm3500). kjøpte Chieftec kabinett og 4 vifter (2inn-2ut), runde IDE-kabler, tempen sank til under 60. Flashet BIOS 1013. CPU-temp ligger nå på 45-50, MB-temp 26-30. Kjører svært stille, men de 4 kabinettviftene slår over på full rpm dersom det blir varmt i kabinettet. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå