zica Skrevet 30. mai 2006 Del Skrevet 30. mai 2006 Hei! Skal ha nytt kamera, og har tilnærmet null peiling på hva jeg skal velge. Var på Elkjøp for å se på utvalget, og ble nærmest overfalt av en selger som mente at jeg _måtte_ ha et kamera til 4000, og sa nærmest at jeg ville ødelegge ferieminnene hvis jeg ikke ville ut med så mye. Som student har jeg ikke råd til det ihvertfall. Derfor søker jeg råd her, hvor det virker som folk har peiling (og ikke er blendet av provisjon) Jeg har ihvertfall tenkt å bruke mellom 2000,- og 2500,- på mitt nye digitalkamera. Bruksområdet er ferier, hytteturer, vorspiel o.l. De fleste motivene vil altså være av mennesker, og ikke storslåtte naturbilder. Bildene skal skrives ut i 10*15 cm. Har tidligere hatt et skikkelig dårlig HP-kamera, som brukte en evighet fra jeg trykket på utløseren til bildet ble tatt, og vil gjerne unngå lang responstid når jeg nå skal ha nytt kamera. Skjermen bør også være brukbar i sollys. Fikk en reklameavis fra Japan Photo i posten igår, og så da Sony DSC-W30 til 1999,-. (Evt W50 for 2499,- hvis det er verdt prisforskjellen?) Fordelen her er at jeg har et 2GB minnekort som passer, og sparer da de kronene i forhold til et annet kameramerke. Alternativt leste jeg her at Nikon Coolpix P2 ble anbefalt i samme prisklasse. Velger jeg dette må jeg altså kjøpe til minnekort. Hvilket kamera bør jeg gå for? Hvis dere kunne ramset opp pluss og minus med kameraene hadde det vært supert. Bare spør hvis jeg har formulert meg uklart, eller mangler noe i "ønskelisten". Er det andre merker/modeller som passer bedre for mitt bruk? Lenke til kommentar
NoviKaNa Skrevet 30. mai 2006 Del Skrevet 30. mai 2006 Har trykket litt på W40 selv (samme som W30, men i sort), og er imponert over byggkvalitet og brukervennlighet. Har ikke fått gjort noen test av bildekvalitet, men dcresource (tror jeg) har en test hvor de anbefaler W50 hvertfall. Tror det er et godt kamera! Sør på "review sony w50" på google, så finner du sikkert en test Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå