Gå til innhold

19" viewsonic p90f/p95f/p95f+/ ev.andre Hvilken?

clumzy

Anbefalte innlegg

Etter å ha lest gjennom så og si nesten alle postene om skjerm her i forumet er jeg delvis hjernevasket, litt sliten i øynene av den sucky 17"'n min og jeg er oppgitt over at AOC 19" skjermen til 2000,- kr, som først virket så forlokkende, ikke er så grei og deilig som jeg først trodde.

Nå har lest 265,48 ganger at viewsonic er tingen, og at jeg må ut med ca 3000,- for en skjerm jeg kan leve med.

Men det jeg da lurer på er: Hvilken viewsonic? Hva er forsjellen på p90f/p95f/p95f+?

Jeg spiller, utvikler web, gjør skolearbeid og leser nyheter på maskina og tilbringer lett 6 timer hver dag foran skjermen.

Jeg hadde først håpt det kunne holde med 2000,- men ser nå at det er urealistisk, men jeg vil helst ikke så mye over 3 lapper...

Så nå gjentar jeg spørsmålene mine:

Hvilken viewsonic (ev. andre) skal jeg kjøpe?

Hvordan ligger disse i pris?

Er p95f+ verdt det?

Hva er forskjellene?

:???:

Clumzy

Specs:

XP 2200+ @ 1.94 ghz

Creative Gforce ti4200 @ 310/620 mhz

MSI KT3 Ultra

256 mb ddr

WD 60 gb 7200rpm

++

12400 3dmarks (har vært oppe i 13000 med mer klokking)

[ Denne Melding var redigert av: clumzy på 2002-10-08 20:22 ]

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Psykt kjapp respons! Takker og bukker, håper flere følger ditt eksempel..

Jeg foretrekker å kjøre 1280x1024 på min 17" nå, men blir tvunget ned i 1024 siden den er så dårlig. Kommer jeg til å ville ha enda større oppløsning når jeg da får den nye skjermen? Er disse gode nok til det da?

Oppdaget nå et nytt alternativ på http://www.databutikken.com: ViewSonic G90F 19" til 2830.-

Er dette p90f uten det fancy designet?

[ Denne Melding var redigert av: clumzy på 2002-10-08 19:55 ]

Lenke til kommentar

Jeg har p95f!

Den kan kjøre på 1200x1024 i 107 Hz, jeg kjører i 100 da.

Forskjellen på G90f og P90f, er at p kommer under "prfessional" serien, og G kommer under "graphic" serien. (grafisk design). Jeg mener å huske at p-serien gengerelt er dyrere enn G-serien.

Har ikke testet den p95f+, men kan anbefale f95f på det sterkeste ettersom jeg har hatt den i et års tid nå! :smile:

Lykke til med valget!

Lenke til kommentar

P95f vant den testen hos toms. Har den selv. Kjempefornøyd med den. Svært behagelig og rolig bilde. Eneste negative jeg kommer på, er at liten skrift kan virke "litt" ullen, hvis du forstår. Den koster 3,139.00kr hos multicom.

[ Denne Melding var redigert av: engen på 2002-10-08 19:41 ]

Lenke til kommentar

Fra http://www.viewsonic.com:

Dette er G-serien:

ViewSonic Graphic Series

For corporate and advanced graphics/gaming users. Designed with high resolution and fine dot pitch for sharp text, spreadsheets, and crystal clear images. Also adheres to high safety standards to provide the most comfortable and productive working environment.

Dette er f-serien:

ViewSonic Pro Series

For top professional users. Designed for the most discriminating users requiring the highest screen performance and features like ultra-fine dot pitch and precise color clarity. These displays are ideal for document imaging, CAD and desktop publishing applications.

P95f

p95f+

[ Denne Melding var redigert av: Kenny000 på 2002-10-08 19:45 ]

Lenke til kommentar

Noen av forskjellene på P95f og P95f+

P95f:

1920 x 1440 @ 77Hz

1856 x 1392 @ 80Hz

1600 x 1200 @ 92Hz

1280 x 1024 @ 107Hz

Frequency f h: 30~117kHz; f v: 50~180Hz

VIDEO INPUT Bandwidth 300MHz

P95f+:

1920 x 1440 @ 73Hz

1856 x 1392 @ 75Hz

1600 x 1200 @ 87Hz

Frequency fh: 30~110kHz; fv: 50~160Hz

VIDEO INPUT Bandwidth 285MHz

Lenke til kommentar

Kjøpte for 2 uker siden en P95f+ hos datakompaniet i trondheim til 3600kr. Skjermen var helt ute av fokus flere plasser på skjermen, så den sender jeg nå tilbake og får en ny om forhåpentligivs ikke så altfor lenge.

Skjermen var også litt vrengt helt nederst på bildet, noe som gjorde at oppgavelinje ble skikkelig smal. Har dere andre noen problemer med dette eller var det bare skjermen min som var helt kaputt?

Bortsett fra disse probleme virker det som en bra og solid skjerm. Elsker den super brightness funksjonen når jeg spiller :grin:

Lenke til kommentar

Når du nevner det med "vrengt helt nederst på bildet", så merket jeg også dette. Var akkurat som om ting ble mindre nederst på skjermen. Dette gjelder P95f+ skjermen. Jeg byttet min og fikk en P95f igjen. Den virker mye mer geometrisk rett. Jeg hadde også litt problemer med å få stilt inn P95f+ skjermen ordentlig, og det virket litt skjevt her og der. Jeg har nå i ettertid hørt om noen flere som har hatt enkelte problemer med P95f+ skjermen. Mulig den har noen svakheter/feil.

Jeg var også imponert av den super brightness greia, men savner ikke den knappen nå. Virker som om P95f skjermen jeg har nå er mye mer lyssterk en P95f+. Jeg angrer ikke på at jeg byttet til P95f.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...