Littel85 Skrevet 30. mai 2006 Del Skrevet 30. mai 2006 Hallois! Jeg har til nå den rareste feilen jeg har hatt på noen av datamaskinene mine La meg beskrive den enkelt: Den dukker opp i bare noen av spillene jeg har installert, for eksempel, feilen dukker opp i Fifa 2006 og Splinter Cell - Chaos Theory, men IKKE i Battlefield 2 og Counterstrike Source! Feilen går ut på at en av piltastene på tastaturet låser seg i en retning uten at jeg rører tastaturet. For eksempel i Fifa 2006 oppfører menyene seg som om jeg skulle ha holdt inne nedoverpilknappen, og den går konstant ned uansett hva jeg prøver og trykke. Jeg kan trykke oppover og den går oppover men den går nedover igjen med en gang jeg slutter og trykke. I Splinter Cell beveger mannen seg til venstre konstant som om jeg skulle ha holdt inne venstre pilknapp konstant, noe jeg ikke gjør, og jeg har prøvt og trykke på alle knapper uten resultat. Den slutter ikke gå til venstre. Så som dere ser er det til og med forskjellige knapper som låser seg! Jeg er ikke sikker på om den samme knappen blir feil på ved gjentatte oppstarter av spilla, jeg er heller ikke sikker på om det kan være tastaturet, men vart litt skeptisk da jeg koblet i et annet tastatur og samme feilen bare fortsatte. Litt Hardware: AMD XP 3700+ 2.2 Boxed Ghz klokket til 2.4 Ghz 4 GB Apacer DDR 3200 400 Mhz Minne Asus GF7900GT 256 MB Klokket med coolbits ca 100 Mhz på både klokke og kjernefrekvens Asus A8N-SLI Premium Hovedkort flashet med siste Bios oppdatering som forøvrig bare var en Beta, men ingen andre feil funnet så langt. Nec DVD-Brenner Samsung Diskettstasjon WD 200GB og Samsung Spinpoint 160 GB <---(Med OS) Harddisker Coolermaster PSU RealPower 550W ATX12V 2.01 Strømforsyning Thermaltake Soprano Svart Kabinett 3 Originale kabinettvifte + skjermkortvifte + strømforsyningsvifter x 2 + cpuvifte + kjøleribbe på hovedkort Harddiskene er koblet enkelt med IDE kabel på Primary, der en er master og andre er slave, DVD er master på Secondary IDE. Ikke brukt Sata eller Raid. Har Windows XP Pro SP2, Norton Antivirus 2006 konstant oppdatert, alle windows update oppdateringene installert, har ikke sjekket om jeg har alle nyeste drivere til skjermkort og hovedkort, men det er fort gjort. Maskinen er helt ny så det er vanskelig for meg å si om noen småforandringer har gjort utslaget. Hadde et Asus A8N-SLI Deluxe hovedkort med viftekjøling før, men det bytte jeg med et premium kort pga sviktende vifteskeptisme. Hadde et problem før som antakligvis skyldtes skjermkortet jeg hadde før, det var et MSI RX1600 Pro 256 MB PCI-Express. Med bruk av det skjermkortet låste alle spill seg innen et halvt til 1 minutt spilling på begge hovedkorta. Men etter at jeg fikk det nye GF7900GT, forsvant det problemet helt. Så nå sitter jeg igjen med et lite tastelåsproblem Hadde ikke installert flere enn BF2 og CS Source før med gamle skjermkort og gamle hovedkort, og de har fungert hele veien, så jeg vet ikke om problemet var der før også. Har installert Speedfan og Asus Probe og har full kontroll på vifter, varme og spenning, alt er bedre enn normalt med temperaturer på under 40 grader på cpu og 33-34 grader på HK selv om maskinen er klokket litt. Skjermkort på kanskje 45 grader max. Har testet mange timer med et program som laster cpu kraftigt, der testet jeg både prosessor og minne og kombinert med full trykk, fin temperatur og ingen feilmeldinger på 6-7 timer.. Kjørte også memtest69 eller hva det heter i bios i timesvis uten en eneste feilmelding, så skulle tro det meste der var i orden. Har ikke testet skjermkortet men nekter og tro det kan være det som gjør det Sum summarium, har litt tro på eventuelt kanskje helt nytt tastatur kan være tingen, har et speedlink trådløst tastatur på nye maskinen og et annet merke på den gamle, så tror ikke de er konflikt mellom de heller. Eventuelt flashe bios til en litt tidligere bios som ikke er beta bare for å se. Håper dere har alt dere trenger og mer til for og hjelpe meg å analysere dette pirkette men utrolig irriterende problemet, får jo ikke spillt på en helt ny maskin, er jo ikke mer irriterende problem enn det!! Takker for all hjelp!! Lenke til kommentar
Bandaloginzih Skrevet 30. mai 2006 Del Skrevet 30. mai 2006 skjer det bare med Fifa? vet det er en bug på spillet som gjør dette, og at du må laste ned en ny patch for å løse dette problemet.... Lenke til kommentar
Littel85 Skrevet 30. mai 2006 Forfatter Del Skrevet 30. mai 2006 Hei! Det skjer både med Fifa 2006 og Splinter Cell - Chaos Theory, og sikkert flere spill, men har ikke innstallert flere! Kan kanskje være bug i Fifa 2006, men Fifa 2006 virker knirkefritt på min gamle maskin, så er litt rart det også. Lenke til kommentar
geir__hk Skrevet 30. mai 2006 Del Skrevet 30. mai 2006 Har du installert spillene? Altså i motsetning til å bruke filene som ligger fra en gammel installasjon av windows (f.ex før du bytta hovedkort). Et annet program jeg anbefaler deg er 3Dmark05 som virkelig hardtyner skjermkortet på maskinen. Hvis det er noe krøll med enten software, skjermkort, hovedkort eller strømforsyning så regner jeg med at dise feilene vil slå ut i løpet av testen. Pent å se på forresten, forutsatt at det ikke hakker for mye da, men det er vel også gjerne meninga :!: Lenke til kommentar
Littel85 Skrevet 30. mai 2006 Forfatter Del Skrevet 30. mai 2006 Hei igjen! Spillene er installert senest i går, ca 2 uker etter bytte av skjermkort og hovedkort, så de skal være up to date! 3dmark var det jeg mente jeg skulle teste men tror det kommer lite feil utav det, for alt virker 100%.. Dette er kanskje en så rar feil at omtrent ingen har noen gode forslag kan jeg tenke meg Lenke til kommentar
geir__hk Skrevet 30. mai 2006 Del Skrevet 30. mai 2006 3dmark var det jeg mente jeg skulle teste men tror det kommer lite feil utav det, for alt virker 100%.. 6207952[/snapback] Altså, hvis det er strømforsyninga som er dårlig, så vil mest sansynlig maskinen knele under 3Dmark-testen. Hvis ikke, så må man vel bare konstatere at feilen skyldes hovedkortet. Spillene er installert senest i går, ca 2 uker etter bytte av skjermkort og hovedkort, så de skal være up to date! 6207952[/snapback] Og det var da feilen oppstod? Hvis det er tilfelle, så tror jeg dette er en garantisak. Lenke til kommentar
Littel85 Skrevet 30. mai 2006 Forfatter Del Skrevet 30. mai 2006 Jeg tror ikke det skal være snakk om noe feil med strømforsyningen når det gjelder at et par taster låser seg i spill.. og tror 550W holder i massevis når det gjelder krevende ting. Men som sagt, jeg tror også det kan ha noe med hovedkortet og gjøre, men ikke eventuelt noe fysisk eller utifra standardinnstillingene, for jeg har jo flashet biosen til nyeste beta versjon... kanskje det hjelper og flashe bios tilbake til en litt tidligere modell? Det er nok ikke noe garantisak i utgangspunktet, denne feilen kan likegodt stamme fra software ++ Men takk for tips Lenke til kommentar
Quezni Skrevet 30. mai 2006 Del Skrevet 30. mai 2006 det samme har skjedd med meg i nfs:mw. når jeg skal velge om jeg skal kjøre et race eller ikke så går den automatisk til venstre. men ikke mens jeg kjører da. har også hent at den har låst seg på fram eller noe sånt i wow. kan ikke komme på flere spill det skjer på meg i, har ikke prøvd de du nevnte over. vet ikke hvorfor det er sånn da Lenke til kommentar
meanbean Skrevet 30. mai 2006 Del Skrevet 30. mai 2006 er vel ikkje Stikcy keys som slår seg på vel?? Lenke til kommentar
Littel85 Skrevet 31. mai 2006 Forfatter Del Skrevet 31. mai 2006 Hmm! Hvor er innstillingene for sticky taster? Noen som har andre forslag? Sliter litt! Veldig kjedelig med maskin som ikke fungerer! Lenke til kommentar
geir__hk Skrevet 31. mai 2006 Del Skrevet 31. mai 2006 (endret) Du kan jo alltids forsøke å installere windows på nytt, altså formatere først. [edit] Du sier i første post at du hadde et skjermkort som ikke fungerte ordentlig. Så slår det meg: Det er en liten mulighet for at det forrige skjermkortet ditt som var defekt har forårsaket feil på hovedkortet. Endret 31. mai 2006 av geir__hk Lenke til kommentar
Littel85 Skrevet 1. juni 2006 Forfatter Del Skrevet 1. juni 2006 Jeg vil nødig installere windows på nytt, men må vel kanskje gjøre det om ikke annet hjelper.. Hmm.. om det fortsetter tror jeg jeg vil sende inn igjen hovedkortet for en sjekk, men en slik feil er vel kanskje ikke god nok for å få nytt? Er enig med deg at gamle skjermkortet kan kanskje ha forårsaket en defekt på hovedkortet. Lenke til kommentar
anders! Skrevet 2. juni 2006 Del Skrevet 2. juni 2006 Bare for å få sagt det. Jeg har hatt akkurat den samme feilen på FIfa 06. KJøpte nytt men still the same! Det er noe bug med spilletikke PCen (dette gjelder FIFA 06) Anders Lenke til kommentar
Littel85 Skrevet 3. juni 2006 Forfatter Del Skrevet 3. juni 2006 Fikk et tips om at joystikken min kan virke inn hehe.. den er jo faktisk på hele tiden så dette skal jeg sjekke hehe! Takk for alle tips Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå