Gå til innhold

HW-Lan 06: LAN og Internett


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Fra HW-LANs FAQ: Vi satser på at nettverket vil basere seg på 10 Gigabit backbone og 1 Gbit nettverk. Mer om dette kommer senere.

6207216[/snapback]

Ok, takker for infoen. Blir det fibernett? :dribble:

6207399[/snapback]

Det er irrelevant, da det ikke har noe å si på hastigheten. Som sagt, mer informasjon vil komme så snart vi har fått avklart ting.

Lenke til kommentar
De trekker fiber frem til svitsjer nærme deltagerne, så Cat 5e kabel derfra ut til hvert nettverkskort.

 

Det er vel heller ikke alle som har Gigabit ethernetkort i pc-en sin heller.

<SKRYTE> Jeg har to! </SKRYTE>

6219837[/snapback]

Er det noen som ikke har GB nettverk..?

Uten å legge meg opp i net sitt arbeid så ser jeg ikke poenget med fiber internt så lenge det er snakk om 10 Gbps backbone. Der gjør vel kobber like god nytte til en litt hyggeligere pris/tilgjengelighet.

Lenke til kommentar

Takk for tilbudet. :)

 

Men som enden kommenterer så behøver vi utstyr av et litt annet kaliber. Vi skal lage et lokalnett for et sted mellom to og tre tusen brukere. Det som din bror har, som muligens er overkill for et normalt hjemme nettverk blir litt i det spinkleste laget for vårt behov.

 

Men ellers tusen takk for initativet.

Endret av lhegdal
Lenke til kommentar

Det er lite sannsynlig at vi kommer til å trekke fiber til hver bordswitch, men målet er hvertfall å levere 10/100/1000BaseT (1000 mbit kobber) til hver deltaker. Foreløpig er ideen å koble alle bordswitcher opp mot en stor core-switch for å hindre eventuelle flaskehaler, men da vi enda ikke vet hva vi får av utstyr enda er ikke noe fastsatt så ting kan endre seg. Vi kommer til å legge ut tegninger etterhvert som ting faller på plass. :)

Lenke til kommentar
Det er lite sannsynlig at vi kommer til å trekke fiber til hver bordswitch, men målet er hvertfall å levere 10/100/1000BaseT (1000 mbit kobber) til hver deltaker. Foreløpig er ideen å koble alle bordswitcher opp mot en stor core-switch for å hindre eventuelle flaskehaler, men da vi enda ikke vet hva vi får av utstyr enda er ikke noe fastsatt så ting kan endre seg. Vi kommer til å legge ut tegninger etterhvert som ting faller på plass. :)

6285776[/snapback]

 

Leste eg riktig der ? Altså 1gbit LAN ? Det er jo ganske sykt då !!

Kanskje eg må ta meg ein tur eg og då :p

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...