Gå til innhold

am2 eller 939

Anbefalte innlegg

kan noen si noe mer om hva som gjør det ene bedre enn det andre? og hva er intelligent å kjøpe nå med tanke på framtidige oppgraderinger o.l.?

skal kjøpe nytt hovedkort og prosessor nå, og har vel landet på en amd-prosessor, men skjønner ikke helt hva som er greia med socket am2/939.

takknemlig for noen oppklaringer og kanskje anbefalinger.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nå er jo AM2 nyere enn 939, så det er vel mer framtidsrettet. Har du DDR ram som du fortsatt kan bruke kan det jo være en fordel å kjøpe 939 siden da slipper du å kjøpe ny ram. Til AM2 så trenger du nok DDR2 ram. Altså må du kjøpe ny ram også.

Det er vel så vidt jeg vet ingenting med AM2 som nå er bedre enn 939, men jeg regner med at det kommer til å komme etter hvert. Det er rikitgnok en AM2 CPU som er raskere enn det som finnes på 939, men ikke noe mer enn det heller.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-Pqy3rC

Det er ikke no vits å bytte fra 939 til AM2, men skal du velge mellom dem er vel AM2 lurere.

De fleste AM2 HK'ene kommer med nForce 5xx brikkesett serien, (ikke nForce4 som 939).

- 6 SATA II disker (4 før)

- Bedre integrert lydkort (8 ch vs 6 ch)

- DDR2

Det at AMD nå støtter DDR2 er kjekt fordi dettebenyttes oxo av Intel så nå kan vi bry oss om kun en type minne - prisene går sikkert ned oxo siden det blir økt salg av DDR2.

(men hadde du tenkt å bruke RAM fra en annen maskin må du sjekke først...)

Lenke til kommentar
Nå er jo AM2 nyere enn 939, så det er vel mer framtidsrettet. Har du DDR ram som du fortsatt kan bruke kan det jo være en fordel å kjøpe 939 siden da slipper du å kjøpe ny ram. Til AM2 så trenger du nok DDR2 ram. Altså må du kjøpe ny ram også.

Det er vel så vidt jeg vet ingenting med AM2 som nå er bedre enn 939, men jeg regner med at det kommer til å komme etter hvert. Det er rikitgnok en AM2 CPU som er raskere enn det som finnes på 939, men ikke noe mer enn det heller.

6206991[/snapback]

Tenker du på FX-62, så skal den også komme til socket 939 også ;)

- Bedre integrert lydkort (8 ch vs 6 ch)

Det er selvfølgelig bedre intergret, men de aller fleste 939 hovedkortene har også 8ch. ;)

AM2 er nyest og mest fremtidsrettet, og det anbefales å kjøpe dette om du ikke har hovedkort, ram eller cpu. Ikke det at det er snakk om store forskjeller, men AM2 er mest fremtidsrettet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...