Gå til innhold

20K feiloverført inn på konto

V-by

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg synes det er enestående at så mange vil gjøre noe så latterlig uetisk for en så minimal sum. Legg til en 0, så begynner vi å snakke om en sum verdt å stjele, men dette er virkelig småpenger dere stjeler. 20 000kr varer gjerne i 2-3 måneder, og så sitter du bare der og er en skurk.

Lenke til kommentar

Jaja, ta og behold pengene da. Jeg forstår at det er ganske mange som ikke er så gamle som svarer her inne, det er lett å se på svarene.

Jo min nettbank gir meg navn også på privatpersoner jeg ikke har i listen min.

Om han bruker pengene og han blir anmeldt fordi han ikke vil gi pengene tilbake, så vil han uansett bare bli pålagt av rettsvesenet å betale pengene. Kan han ikke betale fordi han ikke har råd, vil foreldrene bli pålagt det, eventuelt viss han har en jobb så vil de få tilsendt et påleggstrekk hvor summen blir trukket direkte fra lønnen.

Lenke til kommentar

Jeg ville kontaktet banken og bedt de finne ut hvor pengene kom fra. Hvis det ikke var penger som skulle til meg, skal banken ta seg av å overføre pengene tilbake og informere avsender om at pengene var sendt feil. Det høres suspekt ut at noen ber kompisen din om å komme til ”byen” for å "snakke" om pengene, nesten litt snuskete ut.

Endret av abrj
Lenke til kommentar

Hvis personen har kontaktet banken og fått beskjed om at de ikke kan gjøre så mye siden han har overført feil, så kan det jo være at denne personen har ganske så fredelige hensikter med å kontakte denne kompisen din. Derimot så kan det jo vær at personen som eier pengene har gjort seg opp en mening om at kompisen din ikke vil gi pengene tilbake før han har spurt om det, og dermed har med seg et par kompiser til å hjelpe med å overtale.

Når det kommer til alderen min så er jeg 25, og har jobbet med økonomi, noe som har medført mange transaksjoner. Har også sjekket en del angående feilbetalinger, og det er nok slik at denne personen som har overført de faktisk kan kreve de tilbakebetalt ved hjelp av rettssystemet.

Hadde personen bare brukt KID så hadde han sluppet dette, siden når du bruker et KID nummer så må det treffe kontonummeret med tilhørende KID.

Lenke til kommentar
Det er snakk om å stjele 20.000 kr fra en person her...

Ikke bra  :hrm:

6207026[/snapback]

Verre om det er noens feriepenger dette gjelder, eller andre midler som er av stor betydning for den riktige eieren.

Nei, finn ut hvem sine penger det er og gi dem tilbake.

Lenke til kommentar
siden en uteliggger plutseli fikk noen millioner på kontoen sin ved en feiltakelse og brukte de opp på en uke. Han hadde jo ikke sjans til å betale tilbake, så tror ikke han fikk noen stor straff..

6206888[/snapback]

en uteligger med en bankkonto ( han fekk sikkert bankutskrift med en brevdue )og bruker noen millioner på en uke :hmm::D

Endret av gaggen
Lenke til kommentar
Men hvordan kan da vedkommende ha fått tak i navnet på eier av kontoen beløpet er overført til? Banken har nemlig ikke _lov_ til å gi ut slik informasjon av personvernshensyn.

6207150[/snapback]

Ved å prøve kontonummeret i sin nettbank. Det er ikke vanskligere en det.

Lenke til kommentar
Hvor gammel er du da?

6213195[/snapback]

Er ikke jeg som har fått pengene, jeg hadde levert de tilbake med en gang :p jeeg er pysete...

Men han som har fått pengene er 19 år...

Har ikke sett han på et par dager, så kanskje han har fått besøk av en med balltre :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...