Gå til innhold

beste antivirus for laptops?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

I forrige uke foretok jeg noen enkle målinger av ressursbruk for Norton Internet Security (NIS2006), NOD32 og Trend Micro PC-cillin Internet Security (PC-cillin), på en nyinstallert laptop. Jeg målte rett og slett bruk av minne og cpu før og etter, og utvalgte programmers oppstartstid før og etter (MS Word, Firefox, Total Commander). Målinger ble foretatt etter innlogging, etter at maskinen hadde roet seg og vært idle i 5-10 minutter.

NIS2006:

Minne: 80 Mb

CPU: 1-3%

Merknader:

- CPU-grafen viser store hopp utover 1-3% som er "normalen".

- Påvirker enkelte programmers oppstartstid betydelig. For MS Word 5-dobles tiden. For de andre i testen minst dobles tiden.

- Andre gangs oppstart av programmer (når en del ligger i minnet) påvirkes også negativt, 2-3 dobling av tiden ble målt.

PC-cillin:

Minne: 60 Mb

Merknader:

- Påvirker ikke programmers oppstartstid nevneverdig.

NOD32:

Minne: 35 Mb

CPU: 0-1%

Merknader:

- NOD32 har ikke brannmur. Men hadde likevel en 3. parts brannmur installert (gammel Kerio), så bruk av CPU bør da være reell sammenligning.

AVG har jeg testet tidligere, og fant at bruk av minne ligger omtrent som for NOD32. Har ikke testet bruk av CPU og påvirkning av maskinens hastighet for AVG.

Lenke til kommentar
I forrige uke foretok jeg noen enkle målinger av ressursbruk for Norton Internet Security (NIS2006), NOD32 og Trend Micro PC-cillin Internet Security (PC-cillin), på en nyinstallert laptop. Jeg målte rett og slett bruk av minne og cpu før og etter, og utvalgte programmers oppstartstid før og etter (MS Word, Firefox, Total Commander). Målinger ble foretatt etter innlogging, etter at maskinen hadde roet seg og vært idle i 5-10 minutter.

NIS2006:

Minne: 80 Mb

Merknader:

- CPU-grafen viser store hopp utover 1-3% som er "normalen".

- Påvirker enkelte programmers oppstartstid betydelig. For MS Word 5-dobles tiden. For de andre i testen minst dobles tiden.

- Andre gangs oppstart av programmer (når en del ligger i minnet) påvirkes også negativt, 2-3 dobling av tiden ble målt.

PC-cillin:

Minne: 60 Mb

Merknader:

NOD32:

Minne: 35 Mb

CPU: 0-1%

Merknader:

- NOD32 har ikke brannmur. Men hadde likevel en 3. parts brannmur installert (gammel Kerio), så bruk av CPU bør da være reell sammenligning.

AVG har jeg testet tidligere, og fant at bruk av minne ligger omtrent som for NOD32. Har ikke testet bruk av CPU og påvirkning av maskinens hastighet for AVG.

6215133[/snapback]

Er dette sant så tar det ikke meg mange minuttene og avinnstalere NIS!! Huff, er så lei det programmet, det dumme er til og med at man må inn i task manager for å slå av programmet, for alle som ikke kan noe med det er det umulig å skru det av! Irriterende spør du meg, oppstarten går også betydelig seinere med NIS06, men er litt surt å avinnstalere et program som er så dyrt =D

Lenke til kommentar

Etter å ha prøvd både Norton (i flere år) og McAfee og Norman, vil jeg aldri bruke noe annet enn Nod32 etter å ha gått over til denne. Vil uten tvil si dette er verdens beste, raskeste og mest geniale antivirus. Også stort pluss at den omtrent ikke bruker ressurser.

Endret av dvn
Lenke til kommentar
Etter å ha prøvd både Norton (i flere år) og McAfee og Norman, vil jeg aldri bruke noe annet enn Nod32 etter å ha gått over til denne. Vil uten tvil si dette er verdens beste, raskeste og mest geniale antivirus. Også stort pluss at den omtrent ikke bruker ressurser.

6229578[/snapback]

Helt enig med deg. Fantastisk hvor det arbeider i bakgrunnen uten å påvirke deg det minste. Supert antivirus-program. :thumbs:

Lenke til kommentar

Jeg bruker Norman. Er stor fornøyd med det, tar alt, veldig konfigurerbar brannmur osv.

Selve programmet oppdateres to-tre gang i måneden og definisjonene annenhver dag.

Tar 0-1% CPU og bruker 45 mb minne inkludert brannmur :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...