BpB Skrevet 30. mai 2006 Del Skrevet 30. mai 2006 Jeg jobber med Visual C# og SQL Server Express. Der blir det opprettet et dataset når man kobler seg til databasen. Hva gjør jeg når jeg bruker følgende: string _EmplNo = emplNoTextBox.Text; string myConnectionString = @"Data Source=.\SQLEXPRESS;AttachDbFilename=|DataDirectory|\SharpAirlines.mdf;Integrated Security=True;User Instance=True"; SqlConnection myConnection = new SqlConnection(myConnectionString); string myCheckQuery = "SELECT COUNT(*) FROM Crew WHERE EmplNo='" + _EmplNo + "'"; SqlCommand myCommand = new SqlCommand(myCheckQuery); myCommand.Connection = myConnection; myConnection.Open(); int count = (int)myCommand.ExecuteScalar(); Jobber jeg mot selve databasen, eller datasettet? Jeg tror jeg jobber rett på selve databasen. Hvordan skal jeg isåfall gå fram for å jobbe mot datasettet? Kan man bruke SQL-språk der også, og evt endre connectionstringen? Lenke til kommentar
OveM Skrevet 30. mai 2006 Del Skrevet 30. mai 2006 Så vidt jeg kan se returnerer du ikke noe dataset i koden din. Da må du bruke SqlDataAdapter klassen: http://msdn2.microsoft.com/en-us/system.da...ter(VS.80).aspx Se også: SqlCommand og SqlDataReader Lenke til kommentar
Manfred Skrevet 31. mai 2006 Del Skrevet 31. mai 2006 Takk Begynte å lure på hvor dum jeg var som ikke fant noe dataset å jobbe mot i det hele tatt Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå