ponnihest Skrevet 30. mai 2006 Del Skrevet 30. mai 2006 (endret) Heisann! For en stund siden fotograferte jeg et par hjorter/rådyr utenfor huset. Lysforholdet var sterk morgensol. Nå kunne jeg tenkt meg å bruke bildet i redigert tilstand i en lokal kalender jeg er med på å lage. Jeg tok en kjapp runde i PS i går kveld, her er resultatet: Det går sikkert an å gjøre det bedre med tanke på fargebalanse Det som bekymrer er at det er utsnitt av foto tatt med zoomen på 300 (faguttrykket er...?) altså at det ikke er skarpt nok. Har prøvd å kompensere ved å gjøre bkr. uskarp. Originalen: Ikke verdens beste utstyr ble brukt heller, Tamron 70-300, men med stativ Endret 30. mai 2006 av kattekwinnen Lenke til kommentar
asfalthore Skrevet 31. mai 2006 Del Skrevet 31. mai 2006 Litt kraftig sollys så det har blitt litt flare ser det ut som. Noen kraftige skygger også. Spørs om bildet er stort nok i oppløsning etter utsnittet til at det kan brukes i en kalender? Hjorten glir litt inn i omgivelsene. Lenke til kommentar
longbow Skrevet 31. mai 2006 Del Skrevet 31. mai 2006 Helt uvesentlig; men dette er et rådyr. Lenke til kommentar
Earendil Skrevet 31. mai 2006 Del Skrevet 31. mai 2006 Biletet har vel uansett for lav oppløysning til å bli kunne brukt på trykk. Lenke til kommentar
engekri Skrevet 31. mai 2006 Del Skrevet 31. mai 2006 Dersom du bor i et område hvor det er mye rådyr ville jeg gått å prøvd å få noen bedre bilder i litt mer egnet lys. Lenke til kommentar
NyLakkert Skrevet 31. mai 2006 Del Skrevet 31. mai 2006 Helt uvesentlig; men dette er et rådyr. 6214549[/snapback] feil igjen. dette er en antilope Lenke til kommentar
asfalthore Skrevet 31. mai 2006 Del Skrevet 31. mai 2006 Jeg trodde først det var en stor katt, men jeg ser det er en antilope nå.. Lenke til kommentar
longbow Skrevet 31. mai 2006 Del Skrevet 31. mai 2006 (endret) For en stund siden fotograferte jeg et par hjorter/rådyr Hjorten glir litt inn i omgivelsene Tydeligvis noen som sitter der ute i de norske hjem uten å kunne se forskjell på en hjort og et rådyr.... men ei antilope...den tror jeg du må lenger ut på "savannen" med.... Endret 31. mai 2006 av longbow Lenke til kommentar
Knutgrus Skrevet 1. juni 2006 Del Skrevet 1. juni 2006 OT: Der jeg kommer fra gikk det for noen år siden en skadd hjort. Gikk liksom å haltet på framfoten. De som så den trodde det var kenguru. On T: Synes det var et skarpt bilde, men skyggen som hodet lager på nakken/ryggen ødelegger litt. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå